jag är förälder fast jag kallas mamma

det här med mors dag & fars dag, är det inte dags att radera ut det? det är i alla fall min åsikt för enligt mig så är man förälder! en titel man måste förtjäna & därför är min starka åsikt att vi i stället gör nån form av action i det här landet för att i stället få igenom en gemensam Förälder-dag! man behöver inte föda ett barn för att vara förälder, det är en sanning som inte kan ignoreras!

det är nya tider nu där familjerna ser väldigt olika ut & man behöver inte ett kön för att vara en bra förälder! jag kan oxå tycka att i alla uppståndelse runt dessa dagar så glömmer man faktiskt bort att även om det är en tradition som behövs så är det så oerhört många runt om i världen som inte förtjänar att kallas föräldrar. jag kanske kan verka negativ & bitter i det jag skriver men jag skriver det jag känner. för mig är det en självklarhet att göra så gott man kan som förälder & den enda belöning man behöver för det är ju faktiskt att ens barn har det liv dom förtjänar! därav min åsikt att dessa dar skall göras om till en gemensam föräldrar-dag av en enda anledning, att det är bra för barn att lära sig uppskatta det dom har & inte ta sina föräldrar för givet! en av dom viktiga sakerna i livet, att uppskatta människor som gör allt för en & lära sig att livet är så mycket bättre när man har någon som är en bra förälder!

vem som hellst kan bli förälder, men det är svårt att förtjäna titeln! det är egentligen så att det är en oerhörd välsignelse som en troende skulle kalla det & vårat jobb att vårda den titeln med allt vi har! att få uppskattning för det jobb man gör som förälder är viktigt att få men det skall vara på rätt sätt! det är nya tider nu där familjen inte ser ut som förr & vi glömmer bort alla dom som ör föräldrar men kanske är inte just det vi sen gammalt kallar mamma & pappa i en kärnfamilj! det finns oxå ett stort antal ensastående föräldrar, familjer dör kanske inte mamma eller pappa finns.

så från mig som är förälder vill jag lämna ett grattis till alla dom föräldrar som förtjänar att kallas föräldrar denna dag!! glöm inte bort alla dom heller som faktiskt är föräldrar fast deras barn numera är änglar

å grattis till mina egna föräldrar såklart, tack för att ni finns!

pöss å hej

Kommentera

