egoterapireflektioner

 

egoterapi är det jag har som är mitt, som jag tog patent på för längesen. den är det som får mig at älska livet ännu lite mer,som ger mig det ingen annan nånsin kan för det är ju faktiskt så det är. vare sig min egoterapi är att åka hoj bakpå en väns coustom som häromsistens eller fiske med en annan vän eller en stunds skrivande till soft musik eller köra utan mål med finaste Brolle i högtalarna så är det egoterapi för mig.

en stund av lycka som alla borde ha, för det är bara vi som kan välja att vara lyckliga, ingen kan göra det åt oss, bara dela lyckan med oss. det är vi som måste välja att älska livet hur det än ser ut, livet kan bara vara vårat utan att vi behöver vända om eller ångra. kanske är det nu som du är som lyckligast eller önskar att du var det, men då är det just nu som du också borde göra det som gör dig lyckligast, även om det bara vore just nu.

jag har en annan skepnad varje dag, den bär jag med mig även när jag inte är runt mina älskade barn. det är då min egoterapi blir min hyllning till dom, min lära om livet som jag lär dom sen då jag själv fått njuta av den. för även om man är en familj, liten eller stor handlar livet också om att kunna vara sig själv & välja att tro. tro på den man är & det man gör, att våga vara sig själv även när ingen är med.

jag har hittat min egoterapi, den har som jag olika skepnader för varje dag. men målet är densamma & lyckan likaså, för jag älskar min ensamhet även när har någon med. jag vet vem jag är, det har jag alltid gjort även när livet lurat mig till val jag aldrig borde gjort. men det är dåtidens hemlighet, att aldrig ångra eller vända om, aldrig låtit dåtid stampa på det som kom. för nu när jag kommit hit så vet jag att allt som är bakom mig är det som gjorde mig starkare.

för jag har valt att inte vara offer eller leva i bitterhet som andra gör. det är nu som jag fått svaren på det som jag egentligen redan vet. att jag har valt rätt & aldrig mer behöver vända om. nu är allt som det ska & jag ler ännu lite mer idag för jag vet att det jag har är mitt även om andra försöker krossa min dröm. det är inte mitt & jag har inte något att skämmas för. kanske är det därför jag kan vara så lycklig som jag faktiskt är.

jag vet att en dag kommer jag att välja att dela min egoterapi med nån jag ännu inte mött, på ett annat plan som jag aldrig gjort. någon som vet vad kärlek är & som är på riktigt även om det blir en han eller hon. för det är ingen som kan dömma eller trampa på mina val nånsin igen, för jag är den som vinner när livet inte längre börjar om. kanske det är det som stör, att jag kan skriva som jag gör, för att det är sanningen jag skriver, långt ifrån vad andra gör.

för det är min eviga egoterapi som ger mig allt dom verktyg jag behöver när jag ger mina älskade barn det liv dom är vård & även när andra gör sina försök att krossa det jag har, hittar jag min egoterapi ännu mer. för det är inte vad jag gör som är hemligheten här utan endast vad den ger. för egoterapi är det som livet handlar om. att våga för att kunna ge, att tänka rätt för att inte behöva göra om. när det är som det ska då är hemligheten kvar, för om vi slutar att försöka finns inget kvar.

så jag avlutar ännu en underbar da med mina älskade barn med mitt tända ljus, min favvomusik & mina skrivna ord. för det är då som jag kan reflektera i min egoterapi. det är stunder som nu som jag ler ännu lite mer, för jag har det kvar, det som andra tror dom förstör. jag har mig & min eviga egoterapi!

nu säger jag pööss & gonatt & lämnar ännu en låt med han som gör mig svag, en text som inte har nån innebörd mer än att hans texter är allt som jag vill ha. en röst som får mig att rysa varje gång. när jag vaknar till ännu en underbar dag är det allt detta som får mig le ännu mer.

 

 

Kommentera

