frihetsfilosofi

 

det är frihet som är min passion för livet utan att kompromissa eller ge efter på krav. friheten att vara jag, att få liva det liv jag är värd. det är inget som behöver förklaras mer, för dom som inte förstår är inga som jag vill ha kvar. jag är ingen som längre man har för att jag är bra att ha, det är inte så svårt att förstå.

allt för länge lät jag andra äga mig, få mig att tro att jag inte var värd det jag nu har, min frihet & lyckan i att vara jag. det dom själva dolde valde dom att anklaga mig, dom valde att jag skulel vara den som gav dom allt dom själva inte orkade ta. jag valde att vara den som andra fick lycka av men när jag ville vara jag då blev jag fienden för att dom själva inte kunde erkänna att dom ställde helt fel krav.

nu kan ingen nånsin mer trampa på mig, äga mig eller det liv jag är värd att ha. för det var jag som var svag & trodde att om jag lät andra leva genom mig & ta allt det som var jag & det jag har så skulle jag bli lycklig om så bara för en dag. nu när jag inte längre lever kvar i en tro som är lika vriden som dom som jag lät vara i mitt liv under allt för lång tid. för när man inte är någon som är bra, så är en sekund redan för länge att få vara kvar.

jag kommer aldrig mer ge av mig eller min tid till någon som trampar på mina vingar & stjäl den jag är, för är det mig du vill ha är det också det du skall vårda & inte försöka stjäla utav. frihet är det som jag har idag, jag lämnade det onda kvar. nu är jag den ajg alltid velat va, för när andra tog allt då fanns det inget av mig kvar. nu är mitt hjärta helt & jag är den jag vill va. om dom som inte gillar mig inte kan släppa det så är det bitterheten som hindrar er från att släppa det som var.

allt för många tror att lyckan kommer genom att ta den av någon annan utan att förstå att det dom själva inte ger är det som blir kvar. för ingen kan le i något som inte är bra, det är då som det märks vem som är stark eller vem som inte borde va kvar. kanske är det därför jag inte har svårt att lämna det som var, för jag vet att det jag gjorde var bra. det var inte jag som bara tog men aldrig gav.

Livet är för kort för att tävla om vem som är messt eller bäst, att göra andra illa för att själv må bra. det är bara vi själva som kan ge oss det bästa vi kan ha, frihet att vara jag utan krav. för livet är ett pussel där bitarna är gåtorna utan svar men bara vi själva kan lägga vårt eget pussel klart. jag valde att lägga mitt på egen hand så därför är mitt pussel klart. nu är allt ajg nånsin drömt om min framtid som jag når just för att jag har allt kvar.

när människor ägnar sig med att tävla mot varann i livets spel så har jag valt att leva ännu öite lyckligare idag. för när jag nu har alla svar på det som var så är mitt liv som det egentligen alltid borde va. men allt som jag lärt är det jag har kvar som verktyg för den framtid som jag har. för även om livet skulle ta slut idag så har jag min frihet kvar.

dom som säger saker om mig för att skada är bara dom som inte har förstått sig själva & får leva i sin bitterhet ännu en dag. för innan du försöker ge dig på mig igen borde du kanske fundera på den du är, för om du vore så bra så skulle du inte ha nåt att säga eler gö för att skada mig för det är inte jag som får betala straffet för det som du tror att du gör så bra. jag har ju allt & inget som jag nånsin gjort av det du tror du kan snklaga mig för.

jag väljer att leva mitt liv & vara stolt över att vara jag, för jag är lycklig. det är bara vi själva som kan ge oss lyckan som en del söker för evigt utan att förstå att den lyckan är egentligen bara vi själva. men om du väljer att i stället stanna kvar i ett liv utan insikt så är det inget som jag längre är en del utav. för jag har något som ingen nånsin kan ta, den frihet som jag så länge sökt men lurat mig att möta dom som inte är värda att ha kvar.

det är frihet som alla kan få, utan att behöva tävla eller ställa krav, för det är det som är svaret på livets pussel som jag nu dig ger. den frihet du vill ha, den är du. när du funnit den kan andra också få ta del av den. jag gav av min frihet till altför många som inte visste vad frihet var, nu får dom vara kvar i dåtid medans jag har min frihet kvar. för det är nu som jag satt stopp för allt som bara tar. jag låter mina vingar ta mig genom livet, precis som det ska va.

Kommentera

