små ögonblick av lycka

allt handlar om dom ögonblicken av lycka vi har. dom vi kanske inte alltid förstår just då men som skapar det som vi alla vill ha. det är lycka när det är som bäst, för det är ögonblick som är gjorda av sånt som ger mer än det tar. kanske du en dag kan förstå att lycka är så mycket mer än det du själv får, inte alltid bara för dig utan något du får ta del utav.

om du stannar upp & lär dig se kommer du förstå att lycka är det som berör. små ting som är av skilda slag. kanske är det sådant som vi inte visste att lycka var gjorda av. dom små stunderna som stannar kvar. kanske i vardagen, kanske när du inte själv vet att dom blir av. kanske med en vän eller någon du håller av.

min lycka är dom små stunderna jag lever av. ett gott skratt med en vän på lyckad fisketur, en kram från mina älskade barn, ett fint ord av någon som gör mig glad  eller kanske något som jag själv inte trodde jag skulle klara av. när jag får glädje av min egoterapi, när jag får ta del av den underbara värld vi lever i. när jag får vakna till ännu en fantastisk dag. det är vad små ögonblick av lycka är gjorda av.

för glädje kostar inte pengar & är inte gjorda av krav, dom finns där bara något som vi själva måste välja att ta del utav. det är när vi stannar upp & upptäcker det leende vi har, som kommer utav dom små sakerna vi kanske inte alltid förstår att vi har. att få ta del av vår egen lycka lika ,mycket som av andras varje dag. något som är stort för någon annan som vi får glädjas av. sådant som vi delar med oss till andra som dom kan få le utav.

vi kan bara själva skapa lycka & se den för vad den är, för det är inte det som lyckan är gjord av som räknas utan den glädje som blir av den lycka som vi tar del av men som vi kanske inte förstår förrns vi stannar upp & ser den lycka vi faktiskt kan ha. små ögonblick som borde vara det vi lever för men som många glömmer för att dom är just det, små ögonblick av lycka!

kanske är det så enkellt som ett leende du möts av nästa dag, för det är så enkellt det kan va. bara du stannar upp & väljer att ta vara på dom ögonblick du omges utav kommer du att se att lycka kan du ha även en jobbig dag. för när du somnar & drömmer så är det lyckan du ändå borde minnas då du vaknar nästa dag. när du har tagit vara på din dag så kommer du att minnas just det lilla ögonblick av lycka du fick ta del av just idag.

Kommentera

