solskensmorgon

 

vaknar upp till ännu en fantastiskt solig & varm dag & jag älskar livet ännu lite mer. finns inget som en riktig sommar & man blir så glad när solen är här. jag har lärt mig att älska vintern för att det finns skoter & fiske men inget får mig att älska tillvaron så mycket som värmen & solen. det enda som stör är detta eviga klagande som aldrig verkar ha ett slut.

idag väntar en bra dag då jag får åka Mc & fika med en kär vän innan jag får ta del av min egen hapinessÄngels nya projekt & få en energi-kick som bara hon kan ge! njuta av att jag hade en trevlig dag med tonåringarna igår & jag får vara jag ännu en underbar dag. inget kan nånsin förstöra det för även om den som illa gör försöker varje dag med det så har jag allt & jag ler ännu lite mer idag.

man lägger tusentals kronor på att åka till solen varje vinter, höst & vår. man klagar en hel vinter & livet är skit för att det är mörkt, kallt & hemskt. men när vi äntligen får det som vi själva jagar messta delen av ett år, ja då är det oxå ett helvete & inget är bra. kanske blir jag hatad nu men jag är ingen som är tyst & jag är less på att människor aldrig är nöjda någonsin.

vi har sån sjuk tur att leva på en plats som är skonad från extrema väderförhållanden. allt som är tragik & hemskt är det vi själva skapat i ett samhälle vi själva har valt. vi har turen att få ett klimat som vi själva önskat att ha utan att det skall va naturkatastrofer eller andra väderbesvär. vi har det bästa man kan ha, en svensk sommar med allt vad det innebär. vi kanske inte är rustade för att bo i ett sådant klimat, men allvarligt talat så borde vi vetat för längesen att den värme vi har nu har vi oxå vetat att den skall bli & vi har kunnat lagt pengar & energi för att rusta för det för längesen.

ibland undrar jag om det är så det skall va, att man som människa aldrig skall va nöjd, aldrig må bra eller låta andra ha nåt som vi själva inte har? om vi visste hur bra vi egentligen har det då världen är galen utanför, men du kan sova om natten hel ren & frisk i ett hem som fungerar bra! vi har en tillvaro som är så sjukt bra där vi själva kan skapa det liv vi är värda att ha. för det är det som jag skriver om, läs i min blogg & lär. min fråga till er är idag, är vi människor skapta för att för evigt jaga allt som vi inte har när jag är en av dom få som fattat att det handlar om att se det man redan har för det är det som ger dig lyckan, allt det du egentligen redan har.

kanske tycker du jag är en översittare som tror att jag är bäst, du känner inte mig & vet inte hur mitt liv ser ut eller vad jag går igenom varje dag utan att avslöjja mitt liv här. det du kan läsa här är mina tankar & mina ord, om du tror att du vet vem jag är eller känner mig efter att ha läst här så har du misstagit dig, för jag skriver orden här för att sdom är en liten del av mig. jag älskar att leva, hur svår min dag än är, jag ler lika mycket idag för jag älskar att vara jag hur än min dag blir eller hur den förra var. jag har varit i helvetet mer än bara för en dag & kanske det onda kommer att jaga mig för evigt men vet ni, jag älksar livet ännu lite mer idag. jkag har lärt mig livet den hårda vägen & jag har valt att vara ensam på många sätt, för det mina barn som skall vara lyckliga & jag själv först & främst. nu älskar vi vår sommar som vi har & jag älskar ännu mer att vara jag.

jag vågar känna med allt jag har & gråter när jag behöver & är arg när jag måste men just idag är jag så otroligt lycklig & glad! jag får vakna till solen i mitt hem till ännu en fantastisk sommardag. jag får ta del av andras drömmar & pröva något nytt just idag. men messt av allt, jag har det bästa jag nånsin kunnat ha, mina underbara älskade barn. en sommar är det bästa ett barn kan ha.

snälla snälla ni, sluta klaga på värmen vi har för snart är den borta igen & ni får ägna en väldigt lång tid åt att längta efter den! gå ut & ha en underbar da i solen eller skuggan, vad vet jag. nu skall jag livsnuta bakpå en mc & fika med en kärvän i solen innan dagens underbara äventyr. pööss & ha en underbar dag.

 

 

 

Kommentera

