kvällsfilosoferingar

 

vi skapar våra liv omedvetet men med val vi gör av dom upplevelser vi har. har skrivit det förut, vår livsbok skrivs med en penna av ödet men vi väljer själva när vi vänder blad.  när vi har dagar fyllda av måsten & krav blandat med livsnjutning av alla d slag då är det lätt att glömma att vi faktiskt har det väldigt bra. jag vet för jag har varit där ingen vill va, så många gånger på grund av val som jag trodde var dom jag skulle gö.

nu när jag äntligen är här, där mitt liv är allt det jag alltid ville det skulle va då ler jag ännu lite mer för varje dag för inget kan knäcka mig eller ställa några fler krav. när jag har det allra bästa man nånsin kan ha, mig själv & mina underbara barn då vet ajg att allt som var egentligen bara var just val. jag har förlåtit mig själv för det som jag betalar priset för varje dag. jag har aldrig haft problem med min ensamhet, inte ens när jag trodde min lycka var att inte leva i just en sådan ensamhet.

när min egoterapi är där den ska då vet ajg att allt jag har är det jag själv kämpar för & ingen har nånsin kunnat tagit det jag har kvar. kanske är livet inte alltid som det borde va, kanske har jag svårigheter större än dom flessta har, men när det är andra som bara illa gör som korsar min väg då vet jag att det är då som jag har alla svar. för jag älskar livet ännu lite mer idag.

kanske är det nu som jag kan förstå att varje dag är min även när andra tror dom äger mig eller det jag har. egentligen äger ju jag dom som illa gör, för när man väljer att hellre lägga energin på mig då har man redan förlorat den lek man tror man leder även idag. när slutet kommer då är det ändå mina älskade barn som jag alltid gjort allt jag nånsin kunnat för att ge dom det liv dom är värda att ha. det är där min lycka sitter i idag, att även om kanske inte allt är exakt som det borde va så har jag gjort allt det jag lovade för längesen, att alltid göra allt i min makt för att ge mina älskade barn ett tryggt liv där dom får den framtid dom är värda att ha.

nu när jag nått ända hit & sett sidor av livet genom dom som bara illa gör, då vet ajg att det bästa jag nånsin har är min egoterapi för den är det som gett mig allt det jag ahr idag. kanske har jag även där en bit kvar, men jag har för längesen bytt blad. nu är det bara min framtid kvar. jag står på ruta ett & jag vet att nu är det som det ska va. hur än min morgondag ser ut så har jag lyckan i att vara jag. det är bara jag som valt den väg jag tar & allt det jag lärt mig är det som stannar kvar.

ingen är perfekt men vi kan bara välja att försöka vara dom vi vill va. kanske andra alltid kommer att tycka eller ställa krav men ingen kan nånsin äga dig eller vinna genom att bara illa gö. det är du som bara själv kan ge dig den lycka du vill ha, sen är det med hjälp av ödet om du finner någon som kan dela den lycka du har. men svaret på gåtan är att du kan endast nå ända dit om du kan vara lycklig & tycka om din egen ensamhet. först då kan du låta någon annan bli lika lycklig med dig. om du sedan ändå får sår av någon som bara illa gör så är det bara att minnas det du kämpade för.

tro på dig själv & det du gör för ingen annan kan ge dig det du själv vill ha. kanske livet är hårt & det känns som allt är hopplöst men det är du som har ditt liv i din egen hand, ta vara på det för när det är försent kan du aldrig skylla på andra för det du kastade bort. om du väljer att leva som offer kommer du också sakna insikt om att du faktiskt kan göra det som är bra för dig även om du gör det mot andra eller någon gör det mot dig. du kommer att kunna vara lika lycklig som mig, för om livet vore lätt eller alltid bra, vad skulle vi då ha att leva för?

jag har en blogg fylld av ord av olika slag, som dom du kan läsa här. jag väljer att skriva för det är en av dom passioner jag har. om du tror du känner mig för att du läser här då måste du stanna upp & fundera för det är inget du läser här som ger dig svaren på vem jag är. jag lever ett liv som alla gör, jag valde bara att älska det för det var bara jag som kunde välja att göra det.

 

 

 

 

Kommentera

