kärleksreflektioner

min egoterapi har gett mig svaren jag behövde för att kunna vårda mitt hjärta rätt. jag valde så fel under all denna tid i tron om att det var kärlek jag valt men jag valde att inte få den kärlek jag var värd. nu när jag  inte längre tror på kärlek som den var så har jag funnit lyckan för kärleken kommer att komma även till mig.

så många jag mött som tror att dom får allt dom vill ha genom mig, så många år jag trott att kärlek var att ge allt av mig för att den jag mött skall bli lyckligare än do var värd. så många ord som inte betydde något men jag trodde på när dom sas. jag lät mig ägas om & om igen för jag trodde det var så det skulle va. när jag om & om igen blev illa behandlad & bedragen trodde jag att det var bara det jag förtjänade att få.

ord som sägs för att just då är dom nädvändiga att få, en lek som egentligen inte är för två. när hjärtat egentligen inte borde vara med för att orden sägs inte bara till mig, utan till två. när jag sedan går är jag den som skiten får för att andra välde att vara offer när dom inte kan förstå det onda dom gör. jag är glad att jag är ensam kvar, för jag har aldrig varit någon som lämnade, bedrog eller inte gav.

en dag kommer jag att möta någon som ger lika mycket som jag, som inte ljuger eller bedrar. som ger lika mycket frihet som jag gav utan att ge svek som svar. en dag kommer jag att få dom ord som egentligen berättar vad kärlek är, för jag har förlåtit mig för att jag trodde på dom & för att ajg själv valde att säga dom. en dag kommer jag att möta den som är bara för mig & inte ger sin kärlek till fler. någon som inte anklagar mig för sånt dom egentligen själva gör.

alla dom hårda ord jag fått, dom sår av olika slag dom gett för att dom tror att dom är bra när dom illa gör. allt det dom utsätta mig för utan insikt för vad dom egentligen gör. jag har lämnat allt det bakom mig för sanningen är att jag är den enda som inte har något att skämmas för. alla dom lögner jag gavs för att sedan bli utmålad för att dom skulle dölja det dom själva gör. jag är så glad i dag att jag lämnade & inte blir den som idag blir den som blir utsatt för.

det är framtiden jag lever för & det jag lämnat bakom mig gav mig svaren på vad falsk kärlek är. det är därför jag ler för jag är lycklig idag. nu kan jag äntligen ge mig själv det bästa jag kan få, vettet att inte välja någon som är som dom jag mötte då. någon som är lika mycket ängel som mig & som skulle göra allt det jag själv gör för dom som är nära mig. för det är inte svårt för mig, även om jag blivit illa behandlad då.

en dag kommer jag att möta någon som äntligen förstår, som älskar livet lika mycket som mig. om det är en kille eller tjej spelar inte längre roll för mig, för jag har fått leva i falskhet för att det inte passade sig. jag valde att ändra mig för någon som egentligen aldrig älskat mig. jag gav allt av mig & mitt liv till dom som inte vet hur en ängel skall vårdas eller hur många fler dom hade hade förutom mig.

jag valde att inte vara bitter eller klandra mig, att inte längre straffa mig för alla dom jag valde att låta såra mig, kärlek som vän. jag valde att gå för varför skall dom få ta av sådant dom inte är värda att få. nu när mitt liv är allt jag nånsin önskat mig vet jag att den äkta kärleken kommer att komma till mig. den kärlek jag är så sjukt värd men bara fått drömma om i mardrömmar som inte var för mig. nu när jag stängt dörren till det som var så är mitt hjärta helare än innan jag valde att ge det till dom som bara illa gör. nu är jag där jag alltid velat va & framtiden är det jag lever för.

jag vet att jag duger som jag är, att jag inte behöver vara någon som dom tycker ajg skall va för att det inte passar dom att vara den ängel som jag faktiskt är. när dom tog mitt liv, mina pengar , mitt hjärta & mina barns förtroende & trampade på då glömde dom att jag fortfarande har allt det där fast utan någon som bara illa gör. nu är vi där vi alltid borde varit & jag har förlåtit mig för alla dom jag utsatte mina älskade barn för. jag har gjort allt jag nånsin kan nu för att skydda mina älskade barn & när kärlek som är sann kommer till mig, kommer dom att förstå det lika mycket som mig.

en dag kommer jag att möta den kärlek som han sjunger om. när livet är & kärleken följer det som sker utan att det blir fel. när allt är som det ska fast livet kanske är hellt annorlunda nästa dag. där ingen behöver spela offer för kärleken är fortfarande kvar. där inte lögner eller svek finns & kärleken ges bara till mig utan att jag behöver bli bedragen om & om igen. när orden är ord som stannar kvar för dom betyder nåt & inte bara är ord som jag besvarar för jag tror att det är äkta ord jag hör. precis i sången som berör som jag lämnar här nedanför.

kärleken är stor men inte alla kan hantera den, men jag är inte längre det expriment någon kan utföra för att dom tror att kärlek är att leva genom mig. jag är inte längre någon som andra kan bli lyckliga utav, för kärlek är som i låten nedanför. en dag möter jag den som förstått att orden inte betyder nåt om man inte förstår att det är inte orden utan det man gör som är kärleken som jag nu vet att jag äntligen kan få. jag valde att skada mig genom att välja falsk kärlek om & om igen. men nu har min egoterapi lärt mig att jag behöver inte skada mig för att få det jag är värd. nu älskar jag mig & därför kommer jag en dag att äntligen få möta den som verkligen & äkta faktiskt för evigt bara älskar just mig!

One thought on “kärleksreflektioner

Kommentera

