filosferingsreflektion

 

den största insikten av alla borde vara den om sig själv. men har ni valt att älska livet liksom mig eller valde ni att vara offer för att det var enklast så? när ni bara illa gör, har ni då egentligen förstått att det enda ni gör är att lägga er energi på andra i stället för att ge er själv ett liv som ni bör ha.

när ni är ensam & tankar gror, har ni då förstått att er egen bitterhet inte är någon annans fel. det är ni som valt att stanna kvar i det som var utan att ta ansvar själv för det som var. ert hat är er egen sorg när ni vägrar börja om. om ni hellre illla gör har ni egentligen bara gett er själv svaret på att ni anser er vara mer än den ni illa gör.

ni förlorar när ni tror ni vinner för när ni inte bemöter med respekt så tappar ni erat eget värde. har ni inte insikten om att den ni är är hur andra uppfattar ni kommer ni aldrig kunna få den glädje ni tror ni kan stjäla från dom som ni illa gör. när ni sedan ändå stannar kvar i det som inte borde va så har ni ändå inget kvar för ingen ser er för den ni borde va.

det är bara ni som kan välja att le, att älska livet som jag gör. hur ont det än gör eller hur mycket ni än anser att ni har så är det bara ni som kan göra era egna val. när världen runt dig ger era krav & sår som stannar kvar är det ändå bara ni som väljer hur ni skall gö. om ni väljer att stanna kvar i den bitterhet som ni kastas in i kommer ni aldrig kunna få det liv ni anser er värd.

jag valde att älska livet även när det är svårt. jag valde att aldrig mera vända om & lära mig av dom sår jag fick. dom gav mig den lycka jag har idag för jag valde att inte vara offer i det som var. ingen kan nånsin krossa mig eller det jag har, för jag kan se det som var utan att behöva låta det följa med. jag lärde mig att inte ge allt till dom som bara illa gör.

jag förstod att ge allt för att andra skall skall ha det bra var bara ett sätt att slippa göra det som var bra för mig eller skapa den framtid jag ville ha. nu när jag valt att lämna dom bakom mig som bara illa gör har jag hittat den lycka jag alltid velat ha. för det är enkellt att se det som var när man valt att inte låta dåtid vara kvar.

livet är svårt & människor mer egoistisk för varje dag. bara vi själva som kan välja hur vi skall leva nästa dag. hur ni är mot andra ger er egentligen bara svaret på vem er själv är. för om ni tror att lyckan finns i att göra andra illa har ni redan gått fel. när ni sedan inte förstår har ni redan tappat den självrespekt ni borde haft kvar. kanske tror ni att allt är någon annas fel, men varför väljer ni då att låta felen stanna kvar.

den enda jag valde att förlåta var mig själv, för alla dom människor jag vlade släppa in som inte förtjänade att ta av mig för att dom trodde att det är så man gör. när deras insikt saknades så valde jag att inte låta dom stanna kvar, för jag fann insikten om att jag var värd att vara den jag är. godheten segrar alltid till slut, även om vägen dit kanske är väldigt svår. men jag är redan på väg även om det inte skulle komma en morgondag.

för du äger ingen & kan inte ställa krav som ni själv inte kan ta ansvar för. ni kan inte bli bättre än dom ni illa gör för det är bara då ni är sämre än dom ni illa gör. ni ansvarar bara för ni själva & det ni gör, så varför tror ni då att lyckan finns i det ni gör. för om ni väljer att illa gö så har ni redan tappat den ni är. det liv ni har är ingen annas fel även om det var andra som gav er svåra år.

jag valde att älska det liv jag har för jag tog tillbaka det från dom som illa gör. när djävulen väljer att jaga mig & jag är omgiven av dom som illa gör väljer jag att le, för egentligen så äger jag dom som tror dom för evigt äger mig. för när ni väljer att lägga all er bitterhet på att försöka skada mig så har er redan förlorat för ni gav ert liv till att lägga tiden på mig.

jag vet vem jag är & vad jag är värd för jag har valt att inte vända om. jag ger allt det jag har till mina älskade barn & till dom som förtjänar det, alla andra får stå för sig själv för ingen äger längre mig. kanske är mitt liv svårare än ni kan läsa här men det spelar egentligen ingen roll för det är bara jag som väljer hur mitt liv skall va. för även om jag bara lever idag så vet jag att jag gjorde allt jag nånsin kunde gö för att ge mig & mina älskade barn det liv vi ville ha.

ni kan inte styra allt som sker men ni kan välja hur ni vill leva med det. jag valde att inte låta livets svårigheter hindra mig från att älska livet som jag gör & nu när jag kommit ända hit så vet jag att det var bara dom rätta valen jag gjorde som ger mig den underbara lycka i att vara den jag är. kanske stör det ni som bara illa gör, men det ger er bara svaret på att ni fortfarande saknar insikten som ni gör.

ta ansvar för det ni gör, för ni kan aldrig skylla på mig. ni valde själv att låta ondo ta över er. kanske ni en dag kommer förstå det jag läser här för jag valde att ta tillbaka den makt ni tror ni fortfarande har kvar. egentligen har ni inget kvar förutom er egen bitterhet, den som ni valde att skylla på mig. det är inte längre mitt problem för jag är inte er att äga eller skada mer.

om du väljer stanna kvar i det som var kommer ni aldrig kunna känna det jag nu gör. för även om livet är något vi inte kan tyra över så valde jag att älska det. det är därför jag kan le som jag gör, för jag vann medans ni valde att stanna kvar i en värld där ni tror att er lycka sitter i att illa gö mot dom ni tror ni äger & gav er den bitterhet ni väljer att ha kvar. kanske ni får insikten en dag, men då finns inte ett spår av mig kvar. för jag valde att lämna dom som bara illa gör i en värld där jag inte ville stanna kvar.

för ni kan välja att avsluta mitt liv eller försöka förstöra det jag har, men ni har redan förlorat för illa ni än gör så har jag redan valt. jag älskar livet ännu lite mera idag & jag ler ännu lite mer för jag uppfyllde mitt löfte att ge mina älskade barn & mig själv det liv vi är värd & nu när alla vägar har nått sitt slut så är vi där för nu är det bara det ni gör som visar vad framtiden gör. jag skyddar för evigt det jag har & även om det inte blir som jag önskar fullt ut så vet att det är jag som gör rätt medans ni gör alla fel. för ni väljer att skada dom som osyldiga är. hoppas du mår bra att leva med det. för jag mår lika bra som jag alltid gör, för det är inte jag som illa gör.

mitt liv är mitt & jag älskar det varje sekund. för även när andra illa gör så är det jag som väljer att älska livet som jag gör. för en ängel skyddar sina små med allt hon har & lämnar dom som bara illa gör. sluta vara ett offer så kanske ni får insikten om vem ni är. först då kan ni få det ni nu försöker med ondska ta. för jag har allt jag nånsin velat ha & ni som bara illa gör får stanna  kvar i den värld ni tror är verklighet.

 

 

 

Kommentera

