inblick i en annorlunda värld

 

 

i min blogg ger jag er inblickar av våran värld. att få vara mamma till  3 underbara barn, med olika speciella förmågor (osynliga handikapp) är en lycka jag inte kan beskriva med ord. dom har lärt mig mer om livet än någon annan. jag väljer att låta er få ta en liten del av vårat liv för att skapa medvetenhet & att visa att barn med speciella förmågor är precis som alla andra barn, dom har bara mer av allt & annorlunda sätt som i våran värld sätter gränser & hinder. att vara förälder till barn med osynliga handikapp är en gåva men oxå en kamp.

en kamp för att ens barn skall få samma chans, få ta samma plats i samhället som alla andra barn, att andra skall se dom & inte deras handikapp! ibland kan det vara både en fördel men för det messta en nackdel att ha ett osynligt handikapp i en grym värld fylld av fördommar & ondska. det är mitt jobb & ansvar att ge mina barn det liv dom är värda & det kommer jag att göra tills jag inte andas mer. det är även mitt jobb att skydda dom & jag kommer aldrig sluta göra det, hur illa än andra vill gö. i en värld av byråkrati där vi speciella familjen inte får ta plats är inget gratis, vi får kämpa & slåss för våra rättigheter, för att våra underbara barn skall få den hjälp dom är värd. nån sa att jag trodde jag  va nåt som försöker gå emot högre makters beslut & krav, men den som skrev den kommentaren här har aldrig varit i våran värld, för då skulle den inte kommentaren lämnas här!!

det finns så mycket teorier, forskning & spekullationer & åsikter runt handikapp. det är en stor skrämmande värld & jag väljer att inte fastna i den. för mig är mina barn dom dom är & jag väljer att jobba utifrån det. vägen har varit lång. för det är ju så att hur litet ett stort den speciella förmågan är så är det den som är verktyget till det liv dom är värd. från den dagen då mina älskade barn såg dagens ljus så började en underbar resa som ändrats eftersom. ingen lärde mig nånsin om hur det skulle bli eller hur det skulle va, men jag har efter vägen lärt mig mer än någon skola eller bok nånsin kunnat ge.

under länken Lilla underbara speciella familjen bus kan du se min presentation om vilka vi är, jag å mina älskade goungar & jag & under samma ord finns det jag skriver om oss. det finns inget som jag nånsin skulle vilja ha annorlunda, jag älskar allt med mina barn. tyvärr har vi andra i vår närhet som bara illa gör, som inte ser dom underbara människor som mina älskade barn är, som inte accepterar dom speciella förmågorna utan bara ser mig & hatar den jag är. jag kommer aldrig sluta min kamp för att skydda mina änglar från det. för alla barn har rätt att vara dom dom är, oavsätt vilka dom är eller vad dom har eller inte har. ingen kan nånsin förstöra det.

då mina älskade söner är på en annan nivå &  mer kommunikativa  så är det messt om min älskade lillsessa jag skriver här, min älskade lilla ängel som lever i en underbar liten egen värld. jag kommer att göra ännu ett längre inlägg om henne här. men jag ville skriva detta för att jag vill påminna er om att min blogg är mer än bara en blogg, den har ett syfte & ett budskap på flera olika sätt. en del av den är en hyllning till dom tre som gör mitt liv fullkomligt & som är mitt allt, mina älskade underbara barn.

så ta dig lite tid & kika runt i min blogg, för kanske kan jag ge dig nåt som du inte hade förut. kanske bara en liten stunds inblick hos Lilla underbara speciella familjen bus & vårat liv. för mig är det det bästa liv jag nånsin kunnat få. till mina älskade barn, ni är himlen för mig!

 

 

Kommentera

