filosofin om livet

 

kanske gjorde du som jag, blottade dig för dom som aldrig gav. valde att leva genom andra för tron om att lyckan var att göra allt för andra fanns. kanske är du rädd, såsom jag var, rädd för att leva för din egen skull. har du liksom jag funnit insikten om det som var. för genom att leva för våran egen skull kan vi oxå vara starka för dom som idag inte kan älska livet som jag.

kanske är en bild det enda som säger allt om hur det var, kanske säger bilden av mig vem jag var. när jag valde att bli trampad på i en värld full av ondska där ingen plats finns för dom som älskar livet som jag. i en dag av insikt, där en värld är i chock är insikten våra svar. insikten om vilka vi är & hur det borde va. för när ondskan drabbar fler än bara en själv då kommer verkligheten närmare & bilden av männskligheten träder fram.

kanske väljer du att vara offer, det som är det värsta man kan gö. då har du inte förstått bilden av det som var. jag valde att förändra det som var & jag väljer att använda bilden för att minnas den jag var då. när andra var min verklighet & jag stannade kvar i sådant som är för dom som inte är som jag. jag väljer att lära mig av det som var, för hon på bilden är inte längre jag.

 livet är inte ditt men du kan välja att leva det. du har fått något som bara du kan använda till något bra. tiden är knapp så välj att släppa det som var, ta vara på det du lärt dig om vem du är. för ingen kan säga till dig vem du skall va, bara följa med på den väg som du går idag. kanske har du valt att lyssna på det som är klokt liksom jag & låter det andra stanna kvar. då kommer du kunna få det jag har idag, en självbild i ett liv som är det du själv vill ha.

när du väljer att inte tro på dom som berättar för dig vem du skall va, dom som lurar dig att vara någon för att dom inte kan ge, bara ta. då kommer du att se att du faktiskt är bra. kanske du behöver ge tid åt andra idag, men det är en del av den du egentligen skall va, för om dom du ger till gör samma för dig en dag då vet du att du var den som jag väljer att vara idag. jag ger till dom som är liksom jag, resten dom fick vara kvar i det som var.

att lämna det som var är att hylla den du är idag, för minnen kommer alltid vara kvar. dom som är värda att ha, kommer att följa dig med den glädje du kommer att ha, resten är en lärdom som du bär för att inte falla tillbaka i det som var. för det är bara du som kan välja vem du skall va, jag valde att inte längre va den dom ville ha. idag är jag den som älskar livet ännu lite mera idag, för bilden av mig är minnet av den jag var.

kärleken kommer att bli som den alltid skulle va, det vet jag nu idag. livet är vad det borde varit för längesen, men utan dåtiden skulle jag inte nu kunna uppskatta livet jag har idag. mitt leende som jag har idag, det gav jag till mig själv i gåvan att inte längre vara hon som bilden som jag valde idag. för mig säger den allt om det som var. jag väljer att hylla livet även en sorgens dag.

för ondskan vinner inte om vi väljer att hylla livet & visa att vi är stolta för det vi har, även om vi har mycket i livet som vi väljer att lämna åt det som var. för när vi en dag ändå inte längre finns så är det dom som blir kvar som kommer att få ta del av den vi valde att vara just idag. så låt livet visa dig att även idag är din dag, för du har gåvan att få leva idag. jag står för godhet som jag vill hylla idag, bara du kan välja om du vill tillhöra den godhet som kommer att segra en dag. för det som inte är godhet får inte vara här, för det lämnas kvar i det som var.

 

 

Kommentera

