en mammas egoterapi

 

 

 

att vara mamma är den ultimata egoterapin. min gåva till mina älskade barn har sen en tid varit att ta vara på dom små stunder jag har för mig själv för där finns allt det som jag behöver för att vara ännu mera mamma än jag redan är. att sakna sina barn när dom måste va på annat håll har alltid varit svårt men det blir till en del av en när man väljer att leva för sin egen skull. för när jag valde det valde jag också att ge mina älskade barn det liv dom är värd.

men idag är det svårt, svårare än det nånsin varit förut. att packa till min prinsessa är det tyngsta jag vet. att måsta låta henne vara där jag inte vill låta henne vara, för att samhället sviker när jag blott försöker skydda mina älskade barn. att skiljas nåra dar från min stora prins efter ett halvår då vi varit tillsammans natt som dag känns udda på nåt ändå, på ett bitterljuvt vis. men att inte längre få ha sin lilla prins här där han hör hemma för att ondskan tycker att ett barn skall va utan sin mor, det kan jag inte beskriva med ord. att min lillprins befinner sig i ett annat land när han enligt lag egentligen skall vara här.

jag väljer att fortfarande inte skriva rakt ut vad som händer här, för ondskan är alltför nära ännu. jag väljer att inte skriva om någon annan här, för jag vet att ord kan formas till bevis. här finns endast jag & dom ord som är en del av mitt liv. jag lärde mig att orden kan skrivas utan att någon skall kunna säga att det var dom jag målade ut. en dag kommer vår berättelse att nå ut, för godheten segrar alltid & tills dess kommer denna ängel hålla ut!

när ondskan jagar mig, för attden tror att äga mig är det som är rätt, då får mina älskade barn betala priset för det som nu sker. jag är blott en mamma som ger mitt liv för att ge mina älskade barn det liv dom är värd. jag kommer aldrig att ge upp min kamp för att få min lilla familj hel igen. ondskan tog det käraste jag har men en dag kommer godheten att segra & då är det ondskan som får betala det pris för vad som skadat mina älskade barn.

när samhället sviker & ingen tror på att ondska kan ha ett ansikte som vi, då finns det inget mer som en ängel kan gö för att skydda sina älskade barn. dom som dömmer mig för den jag är är välkomna hit! när ni sen ser den kärlek som finns här & den trygghet jag ger mina älskade barn vill jag att ni som dömde mig tittar dessa barn i ögonen & säger att dom står för sitt ord. för vet ni vad, jag har bevisen på den ängel jag är.

kanske ondskan kan visa sig bättre än jag, men när mina älskade barn får betala priset för det, vem vågar då säga att det var jag som gjorde fel. när den som skulle varit här är i en annan del av världen för att ondska är ett samhälle som sviker ett försvarslöst barn, då spelar det ingen roll vad jag säger eller gör, för i ett barns ögon är det inte orden som känns. hur skall jag kunna förklara att någon annan bestämt att ett barn som inte kan tala för sig själv inte längre får va hos sin familj, när ondskan spelar ett spel som ett barn inte förstår.

för varje sekund mina älskade barn måste vara på annat håll dör mitt hjärta lite till. jag lever med oron varje dag, för mitt mål var inte att det skulle vara såhär. efter så många år av chanser som ondskan får, så har det ändå varit jag som funnits där & som kan säga att det är jag som vet vad en förälder är. det är en titel man förtjänar, inte nån man bara får. för när ondskan bara ser  tror att makt är rätt men egentligen bara skadar försvarslösa barn, då har man ingen rätt att ha den titeln ens för en dag.

att le & säga hejdå är svårt. men jag gör det jag måste för att skydda det dyrbaraste jag har. att inte kunna ha kontakt med det käraste jag har, gör för ont för att kunna skriva om här. ondskan hindrar mig & jag tvingas göra det som är bäst för mina älskade barn. för hur jag än nu gör så kan jag inte skydda det underbaraste jag har. för ondskan utövar makt i en värld som är full av sånt som inte barn borde behöva ta del utav.

jag stänger av mitt mammahjärta när hejdå är här & hoppas att dom en dag skall kunna förstå dom ord jag skriver här, för ett barn lever för stunden & verkligheten är som vi visar dom, även om sanningen lämnas utanför. jag ler & kämpar ännu en dag, för jag vet att även om ondskan som skadar mina älskade barn kanske vinner idag, så är det godheten som kommer att segra igen. då är jag lika stark som idag & min lilla familj blir åter hel, för när dom som sviker & skadar ett osyldigt barn spelat klart sitt onskas spel, då kommer sanningen visa att jag gjorde allt jag kunde för att skydda mina älskade barn.

för även om jag kanske inte finns ännu en dag för det är vad ondskan tror är rätt för mina älskade barn, så kommer för alltid minnet av mig finnas kvar. för hur stor än ondska än må va, så är denna kärlek till sina barn för evigt det största & så kommer det alltid att va. det finns inget som kan krossa mig eller den kamp jag för när mina älskade barn inte kan föra den själv, sanningen finns där hur mycket än ondskan försöker dölja den.

till mina älskade barn skriver jag här den sanning som är, att ni är för evigt himlen för mig & hur illa oss ondskan än gör så älskar jag er mer än livet självt & till er ger ju nu löftet åter igen att min egoterapi skall göra mig till mer mamma än jag är idag, så när vi är tillsammans igen så är det lika tryggt & fyllt av glädje i den lilla familj som vi för alltid är.

 

 

 

Kommentera

