kvällsfilosoferingar

 

snart är det vardag på riktigt igen & min almanacka börjar redan fyllas med måsten, möten & allt som hör till när man är en ängel med ett liv som är allt jag nånsin vill. min kamp för livet & för mina älskade goungar fortsätter på olika vis. än har inte djävulen vunnit & jag är ännu starkare än förut. kanske är det den jag är idag som ger mig den styrka som håller mig vid liv? kanske är det bevisen att jag är ängeln som  gör djävulen avundsjuk? för det är oftast människor som är stark som jag som skrämmer & inte gillas av dom som inte är som jag.

jag väljer att fortfarande inte skriva allt här för då har ondskan hunnit ikapp på ett vis. mina ord här är mina & även om jag inte lämnar ut hela min verklighet här så går det att förstå att allt är annorlunda nu. efter femtom långa år så är det jag som vunnit något som dom andra inte har. insikten & kraften att förändra & kämpa för det som är rätt. en dag kommer jag att visa världen vad ondskan gjorde mig men idag är det bara orden du kan läsa här som visar dig en liten del av ängelns liv.

varje dag ger jag av allt jag har till mina älskade barn för att mitt mål kommer för alltid förbli att ge dom det liv dom är värd. mina älskade änglar med olika speciella förmågor i en värld som inte är för tre underbara barn med det som kallas handikapp men för mig är det som egentligen är en större tillgång än vad vi andra välsignats med. min kamp för att göra min lilla familj hel igen kommer aldrig vara över & jag kämpar ännu mera nu när djävulen har en av mina änglar i sina klor. för den enda sorg jag bär är att jag inte fullt ut kan skydda dem som jag älskar mer än livet självt.

till dom som redan dömt mig eller hatar den jag är ger jag mitt leende som jag har, för när ni inte går i mina skor så är det bara ert eget mående som jag får betala priset för. kan det vara så att det är svårt att leva med att någon vågar stå för den ängel hon e? kan det va så att det är jobbigt att se att någon orkar kämpa som jag? för dom som tror att jag försöker leka bäst eller stå över en högre makt måste ta ett steg tillbaks & fundera på varför dom tycker om någon som dom inte ens vet något om. ingen av er är i mitt liv eller vet vad mina älskade barn utsätts för. det jag får leva med varje dag kan jag ta för jag är en överlevare! men jag kommer aldrig vika mig för ondskan som gör illa mina älskade barn.

jag kommer aldrig att sluta kämpa, kommer aldrig sluta vara lycklig. kanske livet ändras igen, men den lycka jag själv skaffat mig den är kvar för att jag vårdar den. livet är det jag vill, jag har mina underbara älskade barn & en underbar flickvän , fina vänner & en fin familj. det är min lycka & jag älskar livet ännu lite till. för det är när vi ser det vi har i stället för det vi inta har som vi kan förstå vad livet handlar om.

 

Kommentera

