vardagsfilosoferingar

håret ner till midjan igen & solbrännan ramlat av när hösten kommer & vardagen är lika underbar varje da. mitt liv är som det skall va & dagarna fyllt av full fart. dom små stunderna av egoterapi på olika vis & livsnjutning är lika mycket nu. minnerna av sommaren som var & nya som jag får varje dag på vardagsvis. allt det som är svårt & dom utmaningar jag har är annorlunda nu efter så många år, för jag är mamma då som nu, ingen kan nånsin ändra på det.

allt snurrar som det ska & jag är nöjd med mina beslut & med allt mitt slit för nu börjar det bli resultat. djävulen jagar mig som alltid men det är inte en lek som jag tänker leva i. mitt liv är som alltid lika bra & jag ler ännu lite mera idag. dagarna fylls av det som är för mig & mina älskade barn & det rullar på stabilt & bra. för det är ju egentligen det som är livet, att vara närvarande i allt för det är livsnjutning på olika vis. för jag valde att inte vara offer eller att låta ondskan knäcka mig. jag valde att älska det liv som är bevisat inte många skulle klara av.

det är full fart & massor av spännande förändringar & svåra utmaningar & allt som kan va i ett helt vanligt liv hos en liten speciell familj. det är därför jag älskar det liv jag har nu för när jag valde att säga hejdå till allt det som inte hörde hemma här, alla dåliga energier på olika vis infann sig balansen vi har nu. för även om djävulen smyger här så har jag valt att leva ännu mer idag. hur mycket som än sker omkring så är det hur vi har det i vår lilla speciella familj som bevisar att det jag gör är bra ändå.

jag gjorde mina val & nu när allt är lugnt & tryggt fastän det svåraste beslutet kommer nu så vet jag att till slut kommer även det att bli bra. ibland måste man ta det svåraste beslut en mamma måste ta för att skydda det käraste hon har. det är min uppgift som mamma för jag valde att göra allt i min makt för att ge mina älskade barn det liv dom vill ha. men jag är inte samma människa idag även om ondskan har samma ansikte dag för dag. att skydda sina älskade barn är den största uppgift vi har & jag kommer fortsätta göra det tills den dag jag inte längre är kvar.

mina älskade barn gör mig stolt varje dag & även nu när tiden går så fort & framstegen blir större & fler så känns det som att när jag nu kan leva i nuet utan att oroa mig för morrondan, så är det oron som gett allt det jag vi har idag. för jag vet att livet kan vara ändrat eller slut nästa dag men när kvällen kommer så har jag & mina älskade barn haft ännu en underbar dag. för livet blir bra när man gör som man ska. för när ondska fuskar i livets spel & ingen kan skydda mig & det käraste jag har så är det enda vapnet jag kan använda mitt mamma-hjärta som slagit sen den dagen jag födde var & en av mina älskade barn.

jag njuter fullt ut att vara mamma. jag njuter av att vara jag & det liv som jag har för jag valde det själv. alla val som jag gjorde fel har fått mig ända hit & även om jag måste kämpa för mitt liv ännu en dag så älskar jag livet ännu lite mera idag. för vi kan inte ändra på det som inte är förändringsbart men vi kan välja hur vi väljer att leva med det vi har. jag valde att leva för det är en rätt jag har.

dagarna går & åren springer iväg. livet är kort & det är bara tiden som kan bestämma över oss. resten är öde som vi måste leva med. men det är bara vi som kan välja hur vi lever med det. för mig är det enkellt, mitt liv är mitt & jag älskar det varje sekund!

Kommentera

