en Ängels verklighet

ber om ursäkt till alla underbara människor,vänner mm om det verkar som jag inte kan eller vill umgås, prata osv! jag är lite upptagen med mina älskade goungar & att försöka på alla sätt att min Lilla familj ska ha ett så normalt liv det bara går under dom omständigheter som råder. jag har fortfarande samma längtan & behov av vänner & underbara människor omkring men vill dock be om ursäkt för min del i att just du & jag kanske inte hörs eller ses eller bryr oss om varann just nu

Jag älskar mitt liv även när det är tungt. jag ler ännu lite mer idag för jag vet att även fast jag inte kan skydda mina älskade barn fullt ut & jag nu kommit till en ändstation för ett av mina änglar så är det så det är, jag mår ändå lika bra för vår resa har varit lång & det är inte vi som gör fel. ondskan knäcker inte mig även fast jag måste göra något jag aldrig kunnat förställa mig för att skydda mitt eget liv & mina älskade barn. jag vet att andra kommer att dömma mig för det jag nu gör & den kamp jag nu tar en sista strid i.

för vad jag än känner i mitt mamma-hjärta & hur ont det än gör så är det mina älskade barns behov som alltid kommer först & alltid deras bästa som står över en mammas vilja. jag har tre älskade barn, var & ett förtjänar att vara trygg & ha ett liv dom är värd. det går inte att vinna mot ondska i vår fyrkantiga värld men det går att kämpa för deras & min frihet & rätt till ett bra liv & det kommer jag att göra tills den dagen då jag dör.

jag väljer att fortfarande inte skriva öppet här, för dom som bara illa gör bryr sig ändå inte om sanningen utan har redan valt sitt hat mot mig. en dag när jag kan lämna sanningen till världen om den resa jag & mina älskade barn gör då vet jag liksom nu vilka som dom äkta vännerna är. till dom är denna ursäkten, resten kan stå kvar i min dåtid för dom hör inte hemma här. ingen vet hur mitt liv egentligen är för det är inget som knäcker mig eller som jag har behov av att skrika ut eller berätta om här mer än det ni redan kan läsa nu.

att vara mamma till tre underbara älskade goungar med olika handikapp & vara mamma på heltid till två & till en inte få vara mamma alls för att ondska valde att stanna kvar, det är både min stora lycka & min stora sorg. att vara ensam förälder &  sen en tid tillbaks ha barn dygnet runt utan paus från varann, det är en utmaning som jag älskar mer än allt. min kamp har alltid haft samma mål i alla dessa år, att Lilla underbara speciella familjen Bus skall vara hel & även fast jag kanske inte kan göra mer nu så vet jag att jag kämpade in i det sista för att skydda mina älskade barn & för att ge dom det liv dom är värd.

jag måste göra det jag kan för att rädda mitt eget liv & för att vara den mamma jag vill vara varje dag. mina älskade barn har bara mig & även när våra dagar är fyllda av massor så är det ett band som aldrig ondskan kan förstöra. jag gör allt i min makt nu för vi skall ha en sån normal vardag det bara går & sån underbar fritid vi bara kan få med alla dom förutsättningar vi har som en speciell liten familj. ibland räcker jag inte till & nu när jag lärt mig leva med det är jag en bättre mamma & människa än vad jag var då jag trodde jag kunde hinna & klara allt.

jag är ingen superwoman även fast jag faktiskt är en ängel. jag skall räcka till först & främst till mina älskade barn & till mig själv. jag har äntligen funnit harmonin & balansen & är en helt annan jag. jag tar vara på den tid & gör allt jag kan för att allt skall funka varje dag. att vara en speciell liten familj fylld av olika förmågor & olika kommunikation är det bästa som hänt i mitt liv & nu när jag rensat ut alla som kom med dålig energi & inte var för oss utom den som jag inte kan sätta stopp för så har livet tagit en helt annan vändning.

jag älskar mitt liv jag har idag med mina älskade barn på olika vis,har världens bästa föräldrar man kan ha, jag har underbara äkta vänner som står mig nära. jag har funnit en bra baland mellan min mamma-roll & min egoterapi. jag har fullt upp som alltid p g a av det som sker runtomkring men jag är en annan jag. så därför lämnar jag denna lilla ursäkt idag till dom som skall ha den, för mellan alla skjutsar, underbara dar med älskade goungar, hemmasysslor, måsten, sömn & min natur-egoterapi så har jag plats för mina vänner & dom underbara människor omkring men jag kan inte konsten att klona mig & tyvärr räcker inte tiden till.

när man är ett barn med speciella förmågor eller handikapp som det också heter då har man ett utanförskap & som en lite speciell familj lever man ett helt annat liv än andra kanske gör. min prioritet har alltid varit mina älskade barn & kommer alltid att va, men jag har en sen ett år tillbaks också valt nåt som jag för längesen borde ha valt, jag har valt att prioritera mig själv efter mina barn på ett helt annat vis än förut! detta gör jag nu i bäde vänskap, kärlek & det jag väljer att gö med den lilla egen-tid jag har. jag är inte längre den som försöker va den som jag tror jag måste va för att ha ett bra liv på alla dessa vis & det jag trodde förväntas av mig från dom som tror dom äger älskade goungar & framförallt mig.  dom som kan förstå det & se oss för vad vi är är kvar & resten dom är inte längre kvar. för hur det än kommer omkring så är det ingen annan som lever mitt liv. andra kan bara välja att vilja vara en del av det.

så om du förstår det jag skriver här så glöm inte att jag också finns även om jag inte syns för att jag inte kan eller inte finner tid. jag är ändå är, fast på ett annat vis sen ett år tillbaks. vi är fortfarande en helt vanlig familj med samma behov som ni har & vi finns lika mycket som ni. så gör som jag, hitta insikten om det liv du har, för du har allt att vinna i att ta vara på det du har i stället för att jaga det du inte har. då kommer du att älska ditt liv lika mycket som jag.

 

 

Kommentera

