Insiktsteorin

 

Hos varje människa finns ett livsöde & en historia.Bara du kan välja att inte vara ett offer & straffa andra & dig själv för ditt öde.varje dag sker detta genom brott, självdestruktiva handlingar, mobbing, rasism, näsrståendebrott, terrorism, skitsnack & omedvetenhet! du kan använda ditt liv & din historia för att skapa en tryggare värld oavsätt ålder,kön,sexualitet,status, utseende,livssituation (Ängeln)

vi kan & orkar inte bära världen på våra axlar men vi kan välja vad vi vill göra av vårat eget liv. vi kanske kan göra val i allt men vi kan inte styra våra öden & allt som händer i våra liv. min tro & min livsfilosofi har jag fått från dom som lärt mig mer om livet än nånting annat, mina älskade barn med sina speciella förmågor. det är där jag också valt att lägga mitt engagemang & min passion genom på mitt sätt skapa medvetenheten om barn med handikapp & medvetenheten om att vad du än gått igenom i livet så kan du välja att använda det på rätt sätt.

kanske uppfattas jag ibland som dryg eller att jag tror jag vet allt. långt ifrån, men jag har liksom du ett livsöde & en livssituation som många aldrig behöver ha. jag väljer att inte skrika ut min historia här & jag är stolt över den jag är & det jag har, för jag gjorde valet att inte vara ett offer för jag hade den största lyckan man kan få. jag fick dom finaste barn man kan få & ett liv som jag själv kan forma så gott det går. för om du då dömmer mig för det då har du inte förstått det jag läser här & inte hittat insikten om vem du själv är.

jag kanske inte tror på att förlåta, för det är något jag håller fast vid hårt. men jag väljer att gå vidare & aldrig mer vända om. men avänder det jag upplevt & dom människor jag mött på olika vis till att forma en tillvaro & ett liv som jag & mina älskade barn är värd. ingen är perfekt i en ytlig värld som bara vi själva tror bygger på perfektion i alla led. men det är vi som alla har ett eget hjärta som slår tills den dagen då vi inte finns kvar.

kanske ditt öde är för tungt att bära, kanske din historia för svår att orka med. men du kan göra det val jag en gång gjort. att använda det till att ge ditt lilla bidrag till en tryggare & bättre värld. för det är ingen klyscha som skönhetensmissarna ger, att jag vill skapa fred på jorden. vi kan alla ge något för att ändra det vi alla nån gång gråter för. kanske har du inte energin, men då glömmer du att egentligen så är det inte hela världen du skall rädda på en dag eller ett underverk du skall gö.

glöm inte att du har förmågan att förändra någon annas liv om så kanske bara för en dag. dina val kanske räddar livet på någon fler än dig själv. för egentlgien handlar det alltid om det till slut, att hitta glädjen i att leva hur svårt livet än är. för det är ibland bara genom att le till någon som inte någon ser, att se när något är fel, att ge av sig själv för att ge mod åt någon som har det lika illa som du, att ge någon lite av din tid som kanske betyder allt. kanske bara du gör mer än du tror genom att stilla oron hos dom som håller dig kär.

kanske är du ensam eller utanför, men glöm då ej att i den situationen är du inte ensam eller inte sedd. kanske du äts upp innfrån av hat, men glöm ej då att du kan inte sluta hata om du inte kan förlåta dig själv för att du gjorde tokiga val. för om du ändå kan läsa här så har du ändå ett liv som går att använda till något bra, för dig själv & dom som lever i samma värld. för hur dåligt du än mår eller hur illa du än far så är det ändå bara ditt eget hjärta som slår. när du inte nån räddning kan få så är det vi som har förmågan kvar som kan hjälpa på dom sätt som går.

livet ändras & vi med det men bara du kan själv välja vad du & ditt liv är värd. vi kan bara låta andra ta del av dom vi är & vi kan bara själva välja hur vi agerar i den tillvaro vi har. å ta ett djupt andetag & börja där du kans förändra messt, hos dig själv. för hur du bemöter världen & ditt eget liv sitter i hur du värderar dig själv. för ingen annan kan äga dig eller berätta hur livet skall se ut för dig. för att överleva i en ytlig värld där vi inte äger mer än dom vi själva är, så måste vi alla göra det enda vi kan gö. finna insikten om dig själv & ditt liv.

så många livsöden men vi är inte gud. ta vara på den du är & det just du brinner för. När du slutar dina andetag så är det ju faktiskt så att om du kanske bara gav något som betydda alls för en enda person på denna jord, då var allt i ditt livsöde värt det du idag måste klara av. för om vi kan se det vi har i stälet för det vi inte har kommer vi kunna få tillbaka lika mycket som vi ger. för det handlar om att ge & ta & att själva vilja göra allt för att sätta stopp för det vi inte vill vara med om eller det vi inte klarar av. kanske du aldrig kan ädra din eller andras livssituation men det är inte det som är poängen här. för det är när du väljer att försöka som du kommer att märka att det du gör är värt så mycket mer för både dig & dom du berör.

alla kan göra fel men det är bara vi som kan ge oss själva & andra lärdom av det. kanske inte alla eller allt får eller förtjänar en andra chans men vi kan välja att använda även det onda för att vända ont till gott. för om livet vore enkellt & utan allt som är så skulle vi inte ha en mening med det liv vi har. men det är egentligen det som är meningen med livet, att ta vara på den du är & det liv du har. för om du väljer att se den du faktiskt är så kan du skapa den tillvaro du är vård & göra det lilla du kan för att ge andra den tillvaro som dom är lika värd.

 i möten med dom människor vi gör & dom liv vi föddes till finns den du är. vår livsbok skrivs med ödets penna men vi kan själva välja när vi skall vända blad. om en del av historien då finns kvar så är det bara du som kan välja att använda den för det kapitel som komer sen. för du har ett ansvar liksom jag, att den du är & det gör omges av dom som du omger dig utav. därför valde jag att vända blad & lämna det som var, för mitt öde var inte bra. men även när livet är en utmaning varje dag så väljer jag att älska mitt liv & den jag är för jag har den största gåvan man kan ha. jag skall göra allt jag nånsin kan för att ge mina älskade barn & det liv vi är värd. om jag ger något till någon på vägen genom det så är det en bonus som ger något som alla borde få uppleva nån gång. att kanske bara med ord eller den du är förändra livet för någon som lika mycket värd som du.

 

 

Kommentera

