höstreflektioner

 

efter en helg med ett fantastiskt väder & höstsolen har gett energi på ett vis bara den kan. då jag fått livsnjutning genom fiske, umgås med vänner & älskade tonåring mellan hans tid med polarna. egoterapi på ett vis som ger energi när nu den riktiga hösten tar vid & allt förändras på alla vis. för även när man som jag är lycklig i sitt liv så är det ändå som alla ett liv som förändras år för år.

jag har laddat energi för en tid av allvar & även fast djävulen ännu jagar mig så är det jag som ler ännu lite mer för livet är ju lite mer än bara det som ni kan läsa här. vardagen rullar på & jag älskar det lika mycket idag för jag är en annan jag. jag skriver inte lika mycket nu för mina dagar är fullt av sådant som det ska va. kanske är det så jag valt för orden skall vara mina & inte något som bara finns.

det har blivit kloka beslut i kärlekens namn & även om mitt hjärta måste känna nu så var det ett gemensamt beslut & har aldrig kännts så bra som nu. jag fick veta hur kärlek egentligen skall va & vi väljer vänskap nu för ibland räcker inte kärlek till, hur vacker den än är. vi förtjänat lyckan båda två & även fast det är svårt så är det ett beslut som är det rätta nu. för oss, för barnen & för det vi båda faktiskt är värd. hon är en underbar tjej & jag är glad att få ha henne som min vän.

utanför har hösten anlänt på riktigt & tända ljus & filtmys i soffan är det jag älskar messt med hösten förutom alla färgade löv. det sker mycket förändringar nu & när vintern kommer så vet jag att den är lika välkommen för mig i år. jag når mina mål på olika sätt & det som jag inte kan nå det får jag försöka ändra på. livet är vad man gör det till & jag älskar mitt liv ännu lite mera idag för jag vet var jag har mitt hjärta & min själ & det är ok att inte alltid ha det man hellst av allt vill ha. för om jag skulle ha allt det jag drömmer om idag, skulle då jag bli ännu en annan jag?

jag börjar ännu en vecka med full fart & min & älskade goungars vardag rullar på. allt det andra är vad som hör till & jag kanske är ledsen i hjärtat idag men jag vet att det är så det skall va. kanske det kommer att ta ett tag men jag vet ju något jag vetat länge nu, jag vet vem jag är & var mina känslor är, så därför så är även denna dag en underbar dag. för livet är som det ska. det är en regnig måndag idag & jag vet att även när livet ändras så är det min dag att ha.

jag tar vara på min egoterapi ännu lite mera idag för kärleken sprang förbi & nu vet jag vad kärlek är & att få ha henne i mitt liv som en kär vän, jag det var det bästa som nånsin kunnat bli. för mig är hon för alltid en otrorligt fin tjej som fötjänat att bli lycklig & jag samma sak. det kan inte bli bättre än så. för vår livsbok skrivs av ödets penna men bara vi själva kan välja att vända blad. denna gång vände vi blad men vi valde att ta med oss en del av det som var.

nu när jag fortsätter mitt liv med älskade goungar, vardagsbestyr & underbar livsnjunting på olika vis så vet jag att i hjärtat har jag något jag bevarar för resten av mitt liv. kärleken jag fick uppleva när den var som den alltid borde va. när jag nu bockar av min måste-lista fäller jag en tår men jag ler, för allt är precis som det ska & därför älskar jag mitt liv ännu lite mer idag. för även om djävulen förpestar mitt liv så är det som det ska, märkligt jag vet men är det inte så det skall va? för om livet vore perfekt, vad skulle vi då ha kvar? jag vet att svaret vet ni & jag kommer att ta vara på mina svar för dom ger mig det jag har idag. det liv jag kämpat för som är det jag vill idag. så medans årstiden ändras så tar jag vara på ännu en underbar da.

 

 

Kommentera

