egoterapins följetong

vi är lika mycket våran egen värsta fiende som vår egen bästa vän i ett liv där vi egentligen jagar bara jagar dom vi själva är. det var i min jakt på den jag var som jag fann min egoterapi. efter en halv livstid av trasiga relationer & livserfarenheter som är lite mer än vad man bör behöva vara med om. genom den har jag kunnat skapa denna blogg som är allt annat än en vanlig blogg.

vi vill alla känna att vi är någon i det liv vi har. jag har gåvan att kunna använda mina känslor för jag tillhör inte en av dom som får dåligt mående eller faller under det som i andras ögon är fel på olika vis. jag är den ängel som jag utger mig för. men jag är lika mänsklig som du, men om du väljer att vara en av dom som dömer mig så säger det bara mer om dig än om mig. för det är ju egentligen så att när man väljer att leva ett liv i egoism eller låter sitt eget mående att gå ut över mig så har man bara fastnat i sin egen bitterhet.

jag har valt genom livet att rensa ut dom som bär på dålig energi. när jag förstod att jag var en av dom som inte led av ensamhet fann jag lyckan i att det som många söker genom andra för att tillhöra nåt, det var inget som jag behövde för att va så lycklig som jag är idag. jag har mött många olika människor, på gott & ont, dom har lärt mig mer om mig & jag är tacksam idag för det är jag som kan stå med leendet för jag valde att inte låta dålig energi vara kvar.

vi människor jagar hela vårt liv. det perfekta utseendet, det perfekta livet, den perfekta kärleken. men vad jagar vi i gentligen & vad gör det mot dom som vi använder i vår jakt? allt för många ggr trodde jag att min lycka var att leva för andras skull. att om jag var den perfekta vännen, den perfekta partner & gjorde allt för att göra någon annan lycklig skulle jag finna det jag ändå alltid sökt i mitt liv.

när jag valde min egoterapi då fick jag betala priset föratt jag valde att äga mitt eget liv. dom som lever i sin bitterhet för dom hellre är ett offer är dom som länge målat ut mig som ond på olika vis. det är därför jag ler, för jag valde en annan väg. jag valde att lämna sådana människor kvar i det som gör dom lyckliga på ett vis som jag inte står för. det är så jag gör & många dömmer mig för det. men då ställer jagf frågan här, hur många har du i ditt liv som ger dig det som gör dig lycklig på det vis som det borde va & hur många är där för att du valt en lycka som du får offra dig för att kunna ha kvar.

kanske har några av dom jag mött funnit det dom sökt & jag hoppas ändå det, för jag väljer att inte förlåta eller stanna kvar i det som var. jag hoppas nånstans att dom som bara illa gör också väljer det, för det dom utsatte mig för kommer dom aldrig kunna förstå för då skulle dom inte läsa här.  för om du funderar ett tag så kanske du förstår vem du egentligen är & att det du gör egentligen bara ger dig svar på att det du gör är en flykt från att inte kunna ta vara på det som borde va.

för världen är grym & människor lika så, därför valde jag vilken väg jag ville gå. för mig finns inte plats för offerroller eller egoism som människor väljer för att då mår dom bäst. när djävulen jagar mig så vet jag att jag gjort rätt för jag valde att ta vara på dom vingar jag har. jag ger bara till dom som verkligen är värt den tid som jag har kvar. mina älskade goungar är dom som är änglarna som jag håller av. dom vänner jag har idag är en del av det liv jag valt. för mig är det enkellt, om man inte kan ge mig det jag är värd så får man inte stanna kvar.

i en värld full av intriger, där männsikor tror dom är bättre än andra genom att försöka ta ut sitt eget på dom som egentligen gav dom det dom ville ha, så har jag redan valt. för ingen är perfekt, inte heller jag. men jag väljer att inte vara kvar om jag vet att den realtion jag mött inte är bra. i vänskap & kärlek får vi möta det som formar vårat liv utan att vi egentligen vet vad. kanske möter vi dom som vi egentligen inte ens borde veta av. det är då jag väljer att kliva av, för jag vet vad jag är värd.

för mig har en livstid av möten gett mig det jag har idag, ett liv som jag älskar för även när djävulen jagar mig & jag ibland gör sådana möten igen så har jag inget som jag offrar idag. för när jag valde att inte längre offra allt jag har för någon annans skull så fick jag allt tillbaks. det är nu som jag vet att livet är som jag alltid ville det skulle va. dom som dömer mig idag tillhör bara dom som inte skall vara kvar, för när du inte kan se vem du är så väljer du att ta ut din egen bitterhet på mig. så titta dig i spegeln igen, för du kan nå dit där jag är idag, det är inte mitt jobb att ta dig dit, för jag har ingen plats för sådant mer.

livet är meningen att det skall vara svårt & även om du kanske är lycklig just idag, så kan livet ändras nästa dag. det är då du skall komma ihåg dom du gjorde illa för att nå dit du säger att du är idag. kanske du aldrig kommer att säga förlåt, men du kan välja att aldrig mer störa dom som du vet du inte är värd. jag vet att dom enda jag nånsin gjort illa i mitt liv är mina älskade barn för jag valde att låta dom som bara illa gör äga mig.

jag är inte perfekt på något vis, jag kan vara svår & kanske inte passar in i ditt liv, men då behöver du inte försöka vara i mitt. för jag har inget som jag behöver be om ursäkt för. du vill ha det som är perfekt & då bör du kanske inte försöka få det genom mig, för änglar spelar inte det spel som människor med orent hjärta gör. om du är lycklig nu när jag inte finns kvar, då borde du vara lika glad som jag att inte behöva besöka det som var.

för det är ju faktiskt så att om man väljer att besöka dom som man ändå inte får ha kvar då har man inte nått den lycka som man säger att man har. för om du skulle nått dit jag är idag så skulle du också veta att det du nu läser här är den sanning som du gömmer dig för. ta vara på dig & det du har i stället för det du inte har, för jag är inte någon du får ha kvar. det finns ingen andra chans hos mig för väljer man att tillhöra dom som bara illa gör så skadar man bara en ängel en enda gång.

om du stör dig på det jag skriver här kanske du bör fundera på vad du gör här, för det är du som väljer vad du gör & vem du är & om jag är någon du lägger din tid & energi på för att du inte gillar den jag är & det jag gör, borde du nog inte alls läsa här. det är bara du som kan välja själv var du vill vara i ditt liv & när du ändå inte kan unna mig det jag är värd varför gör du då bort dig genom att engagera dig i den jag är & det jag gör. varför väljer du då att ens bemöda dig med att läsa här?

kanske du väntar på nåt som gör dig skadeglad, kanske du väntar på att få dömma mig, vad vet jag. men tänk då på att du valde att lägga din tid & energi på någon du själv anser dig förakta på olika vis. det ger dig svaret på vem du är & inte vem du vill jag skall va. för om du väljer att lägga din bitterhet på att genomföra din egoism då har du egentligen bara tappat bort den du är. för när man väljer att vara offer kommer det alltid vara spöken kvar. kanske är jag ett sådant spöka som du anser stör, men vad gör du då här?

alla är värda att få det dom är värd. kanske det inte är något gott, för det beror ju på vad du gör. men när du väljer att vara någon som bara illa gör så har du bara valt att stanna kvar i det du gör allt för att springa ifrån. djävulen är den som försöker leda dom men det är inget som får mig att vilja ändra mig eller det jag gör. för vad du än tycker eller säger bakom min rygg så är det bara du som egetnligen försöker dölja ditt eget som du alrig kommer kunna stå för i den offerroll du spelar så väl.

tänk på det när du jagar genom livet som vi alla gör, att hur du väljer att gö speglar bara det som du själv bär på. när man väljer att blunda för dom man illa gör, då har man egentligen bara ett svar. du är ingen jag väljer att ha lvar för du valde att ändå läsa här. när du ändå slipper ha mig i ditt liv så måste du nog fråga dig varför du själv väljer att vara kvar. kanske du tror att du kan smyga omkfing i någon annans liv. men då har du redan valt att avlöja din egentliga identitet.

för mig är livet precis som det skall va & jag fortsätter min egoterapi. för dom som får vara kvar i mitt liv är dom som är dom som är välkomna här. kanske tycker du att jag är dryg, men du har aldrig varit mig eller levt mitt liv. du konmer aldrig att komma närmare än såhär. för det jag skriver här är bara en liten del av den jag är. jag är en annan jag & jag är inte längre den som dom som bara illa gör trodde att jag var. därför kan jag skriva som jag gör.

 

 

One thought on “egoterapins följetong

Kommentera

