identitetsreflektioner

 

Jag respekterar andra hur dom än ser ut, vilken läggning dom än har eller hur deras livssituation ser ut. detta handlar om mig, var jag står, vad jag står för & vem jag är genom åsikter, handling & allt som hör livet till. det är återigen frivilligt att läsa min blogg men om du tillhör dom som bara illa gör har du återigen bara lagt din energi på mig. jag vet vem jag är & därför kan jag också skriva om livet här, för livet ändras & vi med det, men det är andra som väljer att dömma oss för dom vi e. för alla har ett eget fritt val & jag väljer vilka jag vill ha i mitt liv, vilka som får vara kvar &  hur mitt liv skall va.

mitt kärleksliv har varit ett hett ämne för många & så också min sexuella identitet. jag har skrivit en del om dessa ämnen i olika texter ni kan hitta om ni letar runt här. jag har valt att skriva om kärlek för att ofta hoppas man & tror jag att jag hittat rätt men egentligen så har det varit ett sökande efter det jag egentligen vet att jag är värd. jag har valt att ta bort texter om dom som inte längre får vara kvar, för den enda som jag nu låter vara kvar här är hon som visat mig vad kärlek egentligen är. det enda normala förhållande jag nånsin haft & som vi nu gemensamt bestämt skall fortsätta i vänskap.

nä jag är inte bi,homo, hetro eller nåt annat ”ord” som andra har behov av att använda. mitt hjärta bara slår som hårdast när jag får dela kärlek med en fin tjej när jag väl väljer det! för efter en halv livstid av kärlekslek & möten med människor så är detta  jag fortfarande vet & som jag står för fullt ut. för ibland när kärleken som ofta är en illusion prövar hjärtat så får man inte dom svar man letar förrän efteråt.

jag kan absolut bli kär i killar, jag har ju för helvete barn. men idag vet jag att det är just det, jag blir kär. kär & kärlek är inte samma sak & nu när jag fått uppleva kärlek som den egentligen skall va, utan den sjuka passionen eller genom att följa mallen om hur andra tycker det skall va eller kärleksberoendet & min svaghet att göra mig själv lycklig genom att leva för andras skull så har jag funnit det svar som jag sökt ända sen jag var tolv år.

jag kan absolut förstå att människor & samhäller av olika orsaker vill sätta ord eller namn på vad folk gör eller vem dom är. kanske är det så det skall va. men jag har bara ett namn & ett liv. jag vet inget om min morgondag. jag vet inget om hur mitt hjärta väljer förutom idag. kanske jag i framtiden nöjjer jag mig med att bara bli kär igen & leva i illusionen om att det är kärlek, kanske jag väljer det jag är värd för att det är vad mitt hjärta ändå vet, att den äkta djupa livslånga kärleken är med en tjej som är allt jag nånsin velat ha.

kanske jag kommer att säga jag älskar dig igen, kanske jag kommer att bli sårad igen, kanske jag kommer att leva ensam eller med någon igen. det är inget jag vet idag. jag vet bara vem jag är & vad jag vet. för om livet gav oss svaren så skulle vi inte behöva leva mer. för även när vi är lyckliga, som jag är idag så är livet så mycket mer. kärleken är ju bara en del. det är när kärleken blir hela ens värld som vi bör fundera på vem vi egentligen är.

dom som dömmer mig för den jag är eller hur jag lever mitt liv, dom får vara kvar i sin bitterhet. för allt för länge lät jag dom ge mig sår i hjärtat genom otrohet, svek, lögner men framför allt genom att dömma mig för att dölja sitt eget. alla människor har en historia, det är bara vi själva som kan välja vilka historier vi vill ta del av av andras liv. om jag är någon som irreterar eller har en historia som du inte kan hantera, var är ditt eget hjärta då? vad betyder dina kärleks eller vänskaps-ord egettligen då?

för det jag faktiskt kan & vågar stå för idag är alla dom ggr jag sagt att ajg älskat utan att jag egentligen vetat vad kärlek var & dom ggr jag verkligen vetat att jag älskat men inte fått samma kärlek tillbaks. dom ggr jag valt att använda kärlekrens ord ber jag om ursäkt för, men jag vet också som alla borde veta, att jag kommer att säga dom igen, för det är ju egentligen vad allt detta handlar om, ord om kärlek är bara ord vi kan säga om & om igen, bara tiden & handlingen kan bevisa om dom orden får stanna kvar eller tas tillbaka för att nån dag få stanna äntligen få stanna kvar.

ingen har rätt att dömma andra för deras sexuella eller kärleksidentitet. vi vet ju egentligen alla var gränsen går. för det som är sjukt, olagligt & grymt är ju en självklarhet att det inte hör hemma i våran värld. resten är egentligen  inget som vi kan se ner på andra för. en liten fundering som jag faktiskt har genom erfarenhet är den här, som jag upplevt i verklighet.

om du är homo varför vill du tvinga mig att vara det för att det skall bekräfta dig? om du är hetro varför vill du provocera mig med det som tillhör en homovärld för att det skall bekräfta dig? om du är homo, bi, hetro eller någon annan identitet varför dömmer du då mig för att jag väljer att inte sätta ord på den jag är då det ända jag alltid valt är att aldrig välja otrohet? tänk på att vilken läggning du än har så diskriminerar du andra då du dömmer dom för deras identitet. för mig är det enkellt, att få känslor för någon kan vara lätt, att säga att man älskar ibland en självklarhet. men det är ord som inte betyder något förrän det faktiskt är verklighet i en evighet. dom vi väljer att bevara i hjärtat är vår egen hemlighet som du inte har rätt att dömma eller se ner på för att du tror att du själv är perfekt.

intriger skitsnack, ondska & allt som är negativitet likväl allt som är positivitet  finns lika mycket i hetro som i hbt-världen. för egentligen kommer vi fram till samma sak, vi är alla människor som själva måste stå för våra val. jag står för mina, men kan du stå för ditt? kan du se mig i ögonen & säga att du dömmer mig efter att du gjort det samma med dig själv? varför kräver du att andra skall ha full respekt för dig om du inte kan ha respekt för andras identitet vare sig den är sexuell eller bara en helt vanlig identitet?

det är samma när det gäller sex som jag inte ens tycker är värt att skriva om här, för där är fördommarna större än vad vi själva är. min enda fråga där är om du verkligen kan dömma andra för något som du faktiskt själv utför? med vem eller varför eller hur är inte din sak att se ner på eller tycka om, förutom om den du lever med tillsammans med dig har satt reglerna för hur ni skall ha det sexuellt. där som i kärlek så finns det en gräns & så länge det inte är sjukt, grymt eller olagligt så är det varje persons privata angelägenhet. om du ändå väljer att ha sex med någon du dömt för något sexuellt dom upplevt innan dig, vad säger det då om dig?

jag har valt att dela kärlek med både kvinnor & män, jag har t o m valt att leva med någon utan att egentlige känna kärlek alls för att jag valde att uppfylla drömmen om en familj. jag har sagt att jag älskat men tagit tillbaka det då jag visste att när man gör allt för att göra någon annan lycklig så är det inte kärleken. jag har valt att tautera in kärlek för det är bara ett namn jag kan byta ut  & jag skulle utan att tveka göra det igen.  dom enda jag nånsin älskat med hela mitt hjärta & min själ har varit kvinnor så det är därför jag vet. för det är egentligen inte svårare än så här: att vara kär kan alla människori bli men att älska på riktigt är en egenskap som få egentligen ens vet vad det är. om man har insikten om att ibland så räcker inte ens den äkta kärleken till för att dela ett liv & att kärlek  faktiskt är en livsbonus vi kan få ha i våra liv om vi har tur, så har man funnit sin identitet.

jag vet vem jag är & vad mitt hjärta vill & gömmer, frågan är om du gör det eller hellre dömmer andra för det som du egentligen bara är rädd för att det skall förstöra din egen verklighet. jag har aldrig valt otrohet men har bara delat kärlek med en som inte valde att idga den otrohet som dom som gör det oftast anklagar andra för då dom själva vill dölja det dom gör. ingen vet svaret på vem som är sin kärlek som är äkta & för livet ut, men alla vet att när det väl är över så önskar vi att vi visste det öde som vi då vet.

se det du har i stället för det du inte har & ta vara på din egen identitet i stället för att lägga din energi på andras som du egentligen inte har rätt att sätta ord på eller dömma för. jag skriver ju det du egentligen redan vet så fundera på hur du bemöter andra för det säger egentligen bara allt om din egen identitet.

pride-låten säger egentligen allt..

 

 

Kommentera

