älskade lillsessa exprimenterar

som jag visat i tidigare inlägg så är det tider av mycket lärande för min älskade lilla Autistiska sessa på skolan. ofta kommer hon hem & vill testa olika teorier utifrån det hennes lärare försöker lära ut i den autistklass hon går. Denna gång var det en kyckling som hon med sitt eget uttal försökte säga till mig. inte förrän denna bild skapades förstod jag att dom måste ha pratat om hur kycklingar kommer till som hon fått lära sig =)

Då vi en dag var & matade änderna så byggde hon ett litet bo vid strandkanten & var smått irreterad på sin mor som sessa visade på sitt sätt att kommunicera, inte hämtade en ”anka” så att hon kunde få ett ägg, ja vad gör man sånna gånger då detta är en verklighet för henne som skall omvandlas till verklighet på vårat sätt?

Temat är onekligen djur & för nån da sen fick jag denna lilla present då jag hämtade henne på skolan & jag är lika stolt som alltid över hennes förmågor att vilja lära sig & för mågan att skapa. den lilla igelkotten som hon gjort på egen hand heter Taggi & bor numera på min byrå =)

man tager vad man haver tänkte nog Lillsessa när hon rotade i skafferiet för att två dar denna veckan ställa till med sin livspassion ”födelsedagskalas” som också är hennes favoritord =) jag önskar att jag hade hennes otroliga skapelseförmåga i köket (som jag ofta visar här i bloggen) då denna gång bara fanns ägg, socker, mjöl, mjölk & lingonsylt hemma som hon tyckte passade för dessa två fina tårtor som hon på helt egen hand under min övervakning  trollade fram!

tror ni mig inte när jag säger att hon alltid gör detta helt själv utan nån som hellst handledning, hjälp eller uppmuntran från mig? sänd mig en förfrågan om att få komm & hälsa på så kanske ni får chansen att uppleva henne skapa nåt spännande just då som gör er lika förvånade & full av beundran som jag 😉

 

Kommentera

