älskade tonåring-världens bästa boxare

Äntligen efter att älskade tonåring fått haft sommarlov, alla skador verkar va ok & förskylningarna lugnat ner sig så börjar träning komma igång rejält! till helgen är första matchen för denna termin & gissa vem som sitter bänkad som alltid! jo Pinsamma morsan såklart! vi har saknat boxningslokalen, alla goa boxare, ledare & tränare & vi är stolt över att få tillhöra Sundsvalls Boxnings Klubb! 

än idag kan jag inte fatta att det gått flera år sen jag valde att släpa ner min stora prins till boxningsloken, det bästa beslut (förutom dom andra) som jag nånsin tagit! att fått följa den utveckling som han har haft som boxare & som människa är så enorm att ajg inte kan beskriva det med ord! den han är idag, att fått följa den resan han har gjort. om ni bara visste hur sjukt stolt jag är!

att bara ha mamma & fått gjort en livsresa som varit allt annat än en lek är en utmaning för vem som hellst men för en kille som har speciella förmågor är svårt för oss andra att förstå. av respekt för min älskade tonåring & för att jag håller stenhårt med vad denna blogg är så väljer jag att inte gå in mer på det.  men nu idag när allt är som det ska & jag har fått facit på hur bra det kan gå vet jag att allt var värt det.

minns hur nervös jag var första gången han skulle gå match, att jag skulle brinna av om någon slog han för hårt 6 flyga upp i ringen hahaha! nån gång nästa år är det dags för riktiga matcher & undra om jag kommer att va ännu nervösare då. troligen men lika sjukt stolt som idag. för det spelar ingen roll vad det blir för poäng eller om det blir vinst eller ej! för mig är detta en livsresa där jag får se en kille i ringen som är allt jag nånsin velat att han skulle få chansen att bli. för mig kommer älskade tonåring att för alltid att förbli världens bästa boxare!  

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Kommentera

