mamma-dotter-motions-egoterapi

 

 

om vädret inte är helt kasst så försöker vi att gå en promenad på ca 3 km minst en gång i veckan där vi blandar motion med lite utemys & nåt gott som belöning. vår nygamla hobby har vi oxå tagit upp, Gåbingo! älskade lillsessa tycker detta är höjdpunkt & sist vann hon med. att få känna lyckan att genomföra nåt nytt & att det kan bli olika resultat av en aktivitet fast alltid ett positivt slut med belöning det är en känsla som är svår att beskriva.

älskade brorsorna blir ibland medsläpade då dom har tiden & lusten (ja åtmistone en av dom)  men jag & älskade lillsessa håller fast vid vår rutin. när vädret blir sämre byter vi våra aktiviteter till sådans som passa årstiden. jag klurar fortfarande på vad som kommer att passa min lilla tudish bäst när jag skall försöka att pröva på att delta i någon form av gruppaktivitet i nån av dom lokala handikapp-klubbarna.  jag känner att hon börjar bli mogen att i alla fall göra nåt kortare försök som skall bli positivt så jag vet hur nästa steg skall se ut.

min lilla stolthet är friluftstjej liksom jag & våra motions-stunder är heliga liksom våra fisketurer!! .jag försöker få in träningen jag har att kunna bli lite mer flexibel & att det inte alltid ser lika ut & det går framåt hela tiden men när bakslagen kommer då är det konkreta svar som gör att man vet hur man skall jobba vidare med det man har. om ni bara visste hur lycklig jag är som fick livsglädjen att få bli mamma till dessa änglar som är så mycket mer än vi andra.

idag hade vi underbar höstsol som dom flessta gånger på vår motionsrunda & jag längtar redan till nästa. för det är en liten del av mamma-dotter-egoterapin som är vår livskvalité! dock har min lilla dam numer abättre kondition än sin gamla mor så bäst man tjuvtränar kanske höhö

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

