vår tids hjälte med en hjältes sång

 

ända sen första gången jag såg hans audition & hörde låten har denna killen haft en plats i mitt hjärta. för mig är han vår tids hjälte & svaret på vad äkta kärlek är. för mig som mamma till barn med handikapp & ett förflutet i kärlek som varit en resa som tagit mig dit jag är idag är detta också något som berör mig otroligt mycket personligt.

 om du som jag gråter varje gång jag ser på detta klipp & hör låten så har du samma chans att förstå vad detta handlar om. för det är när vi berörs som vi också kan lära oss av det vi hör & läser om. men det är bara vi själva som kan välja vilka vi vill vara, vad kärlek & livet skall handla om. det är nu vi kan välja att börja om för det som var är inte kvar men det som blir är det som vi själva kan forma till det som det borde va

 

 

till alla er, tjejer som killar, unga som gamla som går genom livet & undrar vad livets mening är, vad äkta kärlek är & hur en äkta människa egentligen är? här är svaret. så titta & lär er nåt om varför vi finns på denna jord & hur man egentligen skall vara. för denna killen ger oss svaret. överallt i världen finns människor som han.

människor som är osjälviska, som gör nåt bra av det som blir även om det förändrar hela livet för alla. människor som ger men inte kräver nåt tillbaks. som vet vad kärlek till andra människor är. vi lever i en ytlig tid av egoism där vi tappat bort vad livet borde handla om & vilka vi är. allt för många väljer att leva i offerrollen & låta bitterhet äga resten av ens liv.

egentligen är det tragiskt att andra människors tragedier, hjältedåd & ibland även död måste påminna oss om vad livet är & vilka vi borde va, sånt som borde vara en självklarhet. kanske är han vår tids sagoprins/prinsessa för det spelar ingen roll vem man är eller vad man kommer ifrån eller vilken historia man har så är det samma jord vi vandrar på & alla har vi fått ett liv vi ansvarar för.

om man frågar mig vilken sorts drömtjej jag har & vilka sorts människor jag vill ha i mitt liv så är svaret här! för kärlek är inte den plötsliga passionen som man får redan första dan. den är så mycket större än så. frågar nån mig vad livet är så har ni också svaret här för jag lever i samma sits som han som jag skriver om här. svaret på gåtan är att det borde inte krävas nåt som jag & denna killen har för att veta vad en livshjälte är.

om människor slutade tro att livet är en jakt på rikedom & vinning för egen skull så skulle vi förstå att det är så enkellt att vara den hjälte som du kan läsa om här. för det är små små saker i livet som gör skillnaden. för egentligen så handlar det bara om vilka vi är & vilka vi egentligen borde va. mot oss själva & det liv vi har. varför skall vi fastna i det som vi egentligen inte kommer att ha kvar.

som i texten till låten som är i mitt hjärta sen första gången den sjöns, så har orden större makt än vi själva vet om. för det är inte det vi säger som i slutändan spelar roll utan vad vi gör av dom ord som vi väljer att säga, ibland gång på gång. kanske har du som jag en historia där orden varit bara ord men handlingen tårar som nu förvandlats till nånting nytt & bra.

jag har skrivit texter här förut som bygger på låten som jag återigen spelar upp här. kanske för att den berör mer än vad jag egentligen kan besrkiva här. kanske för att han kan ge en bild av vem jag är & vad många av mina texter handlar om som jag skriver här. för ni som tycker detta bara är ännu en smörig sång & killen en mesig person så har jag bara nåra ord att säga ännu en gång.

vill ni veta vad livet borde handla om & få svaret på vad äkta kärlek är så titta på klippen här ännu en gång. för mig är han vår tid hjälte & ännu en som kan ge oss en bild av vad vi glömmer bort i en tid där mäniskor inte längre egentligen bryr sig om. så till alla dom som är som han, ni är mina hjältar & dom som varje dag, varje nyhet & varje ord & handling borde handla om!

 

 

Kommentera

