små små ögonblick

 

jag samlar på små små ögonblick som är mina, bara mina. när livet förändras som årstiderna & åren går då är det dom stunder av egoterapi som formar mig till en ännu bättre jag. när jag inte längre har ensam-tid & är mamma dygnet runt på heltid, som jag alltid önskat mig då är det lätt att uppskatta livsnjutningarna jag får på ett helt annat sätt.  när jag nu är en annan jag & jag formar ord som egentligen säger allt om mig men samtidigt ingenting, för livet är även om många försöker dölja det & väljer att låta andra ta skiteen för det dom själva inte klarar av.  för gåtan om  livets mening är det sllt för många som tror att andra skall lösa åt dom & glömmer bort att leva är det enda vi kan & bestämmer över helt själv. 

Att vara lycklig på riktigt fullt ut som jag är idag & har varit länge nu är svårt för det gäller att välja lyckan som ibland kan kännas som den inte finns. när man har ett annorlunda liv med utmaningar som inte många skulle klara av då är det faktiskt ett enkellt val. livet handlar inte om att skapa en helhet som är perfekt med total glädje varje dag.  livet är inte det dom vi hla tiden önskar & vi vill ha ännu mera av. för när jag ne gång valde att leva för min egen skull & se det jag har i stället för det jag inte har då hände nåt som förändrade hela min syn på vad livet handlar om & jag lämnade ekorrhjulet som många väljer att aldrig lämna för det är lättare att springa där än att börja om. 

för det är det lilla som kan ge större än vad vi själva anar. dom små ögonblicken som är det som minnet egentligen vill ha. för lyckan kommer i många skepnader om du slutar jaga den perfekta lyckan för om allt vore perfekt skulle vi inte kunna se det vi har. för mig har lycka aldrig varit metriella ting eller att känna att vara bäst är det som är lyckan i sig. men inte förrns jag valde mig själv förstod jag hur enkell egentligen lycka va. nu när jag kan nujuta av allt det jag har på ett helt nytt sett för att jag är lycklig fullt ut kan jag också ta en dag med större utmaningar på ett helt annat sätt & inte låta dom som bara illa gör förstöra min dag. för det är faktiskt så att hur vi än väljer att använda vår dag så kan vi inte göra något åt vad andra gör, men vi kan välja att inte låta andras bitterhet förstöra det vi har. 

att få vakna till nästa dag & veta att hur än dagen tänker bli eller vad den har att bjuda på, gott eller ont så är det ändå min dag. att få känna att jag lever fullt ut & att jag har allt jag nånsin önskat mig för allt vi vill ha & allt vi drömmer om är bara bonus på det vi redan har, ett liv som är väldigt väldigt dyrbart. för om vi bara tar ett andetag så är det andetaget vårat eget men om någon får dig att känna att ditt andetag gör ont så välj att inte låta andra stjäla av ditt syre för det är bara du som kan välja om du andas lycka för din egen skull. när du kan se det jag har idag, ett liv som är som det skall va & lyckan när den är som den ska kommer du att förstå vad alla mina texter handlar om. om du inte kan relatera det du äser här så är du inte där än & har fastnat i din egen misär. släpp din offerroll där du bär på hat mot andra som egentligen bara är din egen spegelbild & ta ett steg mot det som du egentligen drömmer om i hemlighet. 

för egentligen vill vi alla samma sak, vara lyckliga & älskade för dom vi är. men livet är ingen mal & vi är inga dockor som blivit tillverkade för att vara perfekt. men om du väljer att blunda för dina egna andetrag då kommer du aldrig kunna nå dit jag är idag. för även om den här dagen kommer att bli min sista eller den första på många fler så är den min & alla dom små ögonblick jag får att spara i minnet idag är mina att ha. glöm inte att det du gör & säger bara säger mer om dig än om det du säger eller gör mot dig själv eller nån. kanske kan du förstå & välja att börja om. 

för när man är lycklig fullt ut som jag då blir livet så mycket annorlunda & varje andetag är den frihet som jag känner idag. för när jag valde att ge mig & mina älskade barn det liv vi är värd då fann jag den frihet jag stundtals måste kämpa för att få ha kvar. för ingen kan nånsin mer äga mig & jag är inte längre den jag var för nu är det jag som väljer hur jag vill att min dag skall va & det är dom små små ögonblick som formar ännu en fantastiskt dag. att få vara ännu en dag, det kan inte bli enklare än så, för just denna dag är min lycka för det är mina andetag jag tar. 

jag vaknar & samlar små små ögonblick. jag tar & gör min dag till det jag vill den skall va för även om jag inte alltid räcker till i en ytlig värld där människor hellre jagar varann än att skapa lyckan på egen hand, så är jag fri. för det är inget som kan äga eller skada mig mer, för även om livet skulle ta slut innan nästa dag så var det ändå mina egna andetag jag tog. om det så bara var för att se ett leende å mina älskade barn eller för att känna smaken på något jag tycker om eller omdet bara var en kram från någon jag tycker om så var det små små ögonblick jag är väldigt väldigt rädd om. 

 

 

 

 

Kommentera

