nya citat av ängeln

 

ibland skriver jag små citat på fejsbook för att jag har mina kloka stunder 😉 dom flessta har jag publicerat här:

 

citat av ängeln

citat om kärlek

 

ord är bland det märktigaste vapen människan har & av orden formas vi fast vi kanske komunicerar på olika vis. för orden är det som livet byggs upp utan & om orden inte fanns skulle den vårld vi lever i förbli tyst.  dom citat jag bär på & som jag delar med mig av bygger på dom livserfarenhet jag har. behöver jag påminna om copywrite-lagen här?

 

* ‎ Det man skriver eller säger om/till andra säger oftast mer om den som skriver än vad man skriver

*  när man låter egoisten få leva ut sin egoism & anammar egoistens livsfilosofin för egen del då är det oftast egoisten som är den förste att bli upprörd

*   den vän du har kanske inte är kvar om du inte är den vän du sälv vill ha

*  om du väljer dina vänner efter din egen livsstil kommer din livsstil till slut att bli din enda vän

*  att förlåta sig själv är det våraste i livet för livet förlåter inte om du inte lever för din egen skull

*  om du låter ditt mående gå ut över andra så har du bara fördubblat det mående du försöker lägga över

*  Om du mäter din lycka i pengar & lyx har du egentligen bara sänkt värdet på dig själv

*   glöm inte bort dom verkliga vännerna som ger dig glädje innan dom inte är verkliga längre

*  om du ger ett leende så kommer du att le mer äkta när du får ett tillbaka

*  hur många ggr du än får ditt hjärta krossat för att du trodde att det var ditt livs kärlek så kommer du aldrig att möta just den om du inte verkligen tror att det är just det du mött det varje gång

*  om du bara pratar om dig själv kommer det bara vara du kvar som lyssnar(Ängeln)

*  tänk på att när du bara vill insyn i någon annans liv framstår du bara som självisk när du inte väljer att vara en del av deras verklighet & din ytlighet blir synlig i antal vänner i stället för din äkthet i verklig vänskap (Ängeln)

*  glöm inte bort dom som inte glömt dig för när du själv känner dig bortglömd då minns du dom som du glömde(Ängeln)

 

 

One thought on “nya citat av ängeln

  1. nä, jag menar vem skulle vilja kopiera någon annans blogg eller sätt att skriva på 😉 speciellt inte om man inte gillar personen eller det denne skriver =0)
    dock har jag nu upptäckt 2 bloggar som ser väldigt mycket ut som denna både i text & tänk.. hmmm, tar jag som en komplimang hehe

Kommentera

