vardagsreflektioner

 

När det är full fart på mornarna & alla skjutsar skall göras då är det underbart att mötas av denna synen! varje dag är vacker & även om kylan inte är en vän så älskar jag varje årstid på sitt eget sätt då det enkla är det som är vackrast. Min längtan efter skoteråkning & fiske på isen verkar bli fördröjjd & mörkret är här messta delen av dan men att få njuta av allt det vackra som finns är en bonus när minnena av solen lever kvar. att få tända ljus & njuta av mörkret är en vacker verklighet som nu jag njuter av på mitt egoterapivis

att få känna att vardagen flyter på & allt som stör inte längre stör mer än att det tar en massa onödig tid är en känsla som tagit lång tid att nå men nu när nya tider kommer vet jag att det är mitt leende som bevisar att mina drömmar finns där nära nära. att få uppleva nya känslor av livet & att få en nystart på olika vis är energin som jag använder till det som spelar roll. allt annat får stå kvar. för det som som stör är inte mitt att leva med för jag valde att leva för min egen skull då jag har nått målet at ge det liv mina älskade goungar är värd, resten är inte längre min huvudvärk i en röra som någon annan äger nu. för jag har nått mina mål med att skydda det bästa jag har & det är inte jag som felar nu.

när drömmar börjar slå in & lyckan är den trygghet som jag fann så tar jag nya tag för att skapa mitt nya liv i det fantastiska liv jag redan har för när man väljer att se det man har i stället för det man inte har då kan man göra den resa som jag gör. en resa som livet ger om man väljer att leva det. för allas hjärtan slår men bara vi själva kan välja att låta livet följa med. när det sedan rullar på & dom som bara illa gör försöker så gott det går då är det inget som längre stör för det är deras bitterhet där dom själva får leva kvar i när dom inte har insikten om att vad dom än gör så finns jag kvar. för när livet är enkellt & bra då har någon annan som tror dom äger inget kvar. det är då som jag kan le ännu lite mer för jag har lyckan kvar.

öppna dina ögon för att se det jag kan se, allt det enkla som ger allt det andra söker i onödiga ting. när livet går förbi så är det bara du som kan välja vad just ditt liv skall bli för ingen annan kan ta ansvar över det. om du sedan har andra som du kan dela med dig till av ditt eget liv & lyckan till dig själv har du en bonus du bör vara rädd om för du kan inte få den lyckan bara dela den.  om du sedan har förmågan att hålla fast vid det som är värt att kämpa för då har du tagit ännu ett steg för varför väljer du att förakta det som du ändå själv inte ville ha? om du verkligen vill vara den som delar lyckan med nån, så var rädd om den för den kommer aldrig mer igen.

för livet är inte lycka dygnet runt, men du måste lära dig att även onda eller jobbiga ting som passerar ditt liv är faktiskt lycka det med för det ger dig förmågan att ta vara på det goda & dt som glädjer ännu mer. för varför leva kvar i din offerrool när den enda som lider av din bitterhet är du själv? du kan aldrig äga någon annan eller utöva din makt, frö den är bara en illusion av det hat du egentligen lider messt utav. om du inte kan släppa det som var så fundera en gång till varför du väljer att hålla minnet kvar av den du säger dig hata mer för varje dag? om andra inte längre betyder något eller lämnar dig avsmak så varför plågar du dig med att ge dom din uppmärksamhet då du bara slösas ännu en dag?

du kan finna lyckan liksom jag kan, du kan få drömmen om livslång kärlek, vänskap & lyckliga barn iuppfyllda liksom jag. även om vägen dit är fylld av olika ting som inte alla klarar av så är det resan dit som ger allt det som du sedan kan förvandla till den tryghet jag har idag. för när mina drömmar blir sanna en efter en då vet ajg att resan hit var det bästa jag nånsin kunnat gjort & dom som nu är borta ur mitt liv var dom som gav mig lyckan jag har idag. för om vi vore perfekta skulle vi dö ut för människor kan inte andas om inte livet ger oss möjligheter att andas ut.

jag njuter av ännu en dag i mitt liv som är full fart men ändå så mycket lugnare nu när jag valt att leva som vi alltid velat gjort. när vi lämnade ytligheten utanför fick vi det liv vi alltid ville ha & vi har det bra mina älskade goungar & jag. det andra nu gör är inte våran verklighet för den är redan som den skall va. andras handlingar är deras olycka nu & vi har inget mer vi behöver göra för att försvara det vi har nu. dagarna är det som vi alltid velat ha även om våran lilla familj aldrig mer kommer att bli hel. det är inte längre vårat fel för när någon annan väljer att bara illa gö så är det deras eget liv som kommer att bli till total bitterhet. det är inget vi längre lider av för vi har det vi vill ha & nu är livet som det ska.

alla får ta ansvar för sitt eget & det dom gör oavsätt om ursäkten är lika ytlig som deras eget liv. om man väljer att skada det käraste man har för att utöva makt på dom man inte längre får ha som sin ägodel då har man bara bevisat vem man egentligen är & livet kommer till slut att komma ikapp. då spelar inga dyra saker eller oärliga ord längre till för sanningen kommer alltid vara den som styr & medans allt detta sker lever jag det liv som jag är värd & jag uppfyller mina drömmar som ingen äger för dom är endast min verklighet. mina andetag är det som lever kvar & nu när livet går vidare med ny erfarenhet då finns det gamla inte längre kvar för inget som ondska nu gör kan längre ändra på det som är, för det är inte mig dom illa gör. jag har redan skyddat mina älskade goungar med allt jag har för det är inte jag som illa gör. en dag kommer det att bli en sanning som springer ikapp för dom som bara illa gör.

så när jag kryper upp i soffan ännu en underbar stjärnklar kväll, tänder ljus & kramar mina tre älskade barn då ler jag. när musiken jag älskar ger mig energi på ett vis bara musiken kan gö då vet jag att jag haft ännu en fantastisk dag för den var allt jag ville ha. för texten i låten nedanför är så grymm & sanningen & låten bäst just nu!

 

Kommentera

