egoterapisanning

 

Livet ändras fastän tiden står still för jag valde att stoppa den för en stund. kanske var det resan som gjorde det som är min lycka jag numera har. för det jag mött & det jag haft är det som gjort allt till det som jag får ha idag. så många texterna som jag lämnat här & så många dagar jag har kännt men det tillhör inte min morgondag, för när jag tar nästa steg så är det inte det som följer mina steg. i mina fotspår finns ingen plats för det som var igår.

för mig är livet som det skall va & jag är lika lycklig idag som igår för nu är det inte dom som illa gör som styr. för när jag tog min frihet tillbaks hände något som jag aldrig trott, jag tog tillbaka mig. alla dom som passerat här & ingen som jag längre vill ha kvar. alla dom som gjort mig till den ajg är idag, den som ni inte längre får se. för varför skulle jag välja att tro på era ord som bara sa vem ni egentligen va. för om ni kan läsa det som jag skriver här så är det svaret på vilka ni egentligen är.

ingen har rätt att trampa på någon annans själ & det finns inget mer för er att hämta här. jag har allt jag nånsin velat ha & även om jag trott att vänskap & kärlek som passerat mitt liv var äkta & för evigt så vet jag att nu när framtiden visar mig vad vänskap & kärlek egentligen är, så var det då som jag lärde mig det jag behövde för att kunna tropå det som nu sker. för det är bara tiden som kan visa om det som vi säger & gör egentligen är sanningen & det som är mer än ord. det som inte längre finns kvar är bara just det, något som vi trodde för att det var det rätta då.

så när jag nu vänder ännu ett blad i mitt livs bok så vet jag att det som finns kvar som alltid kommer att vara där inte längre är något som stör. för det är som talessättet som lever kvar, den som gräver en grop åt andra faller själv däri & det är inte jag som gräver för jag har redan smygit förbi gropen som dom grävde & trodde jag skulle falla i.  för jag har mina vingar kvar för do som trodde dom kunde stjäla dom finns inte längre i min själ & har inte längre en plats i det hjärta som nu är helt.

min framtid är nu & även om livets utmaningar följer min dag så är det bara min. för dagarna är samma men vi äger dom vi är, för även om du tror att andra kan göra det dom vill mot dig så är det egentligen bara vi som äger dom. för när andra väljer att lägga sin tid & energi på någion dom inte säger sig tycka om, då säger det bara mer om dom. nu har jag bara plats för dom som jag bryr mig om. när kärleken tar en plats i mitt liv så vet jag att kärlek jag haft var underbar men inte för mig.  den vänskap jag har är trygg för den vänskap som inte är kvar var det som fick mig gå & aldrig mera vända om.

vi lever vårat liv i repris medans den är vår verklighet, för om vi vore perfekt skulle vi inte behöva leva eller finnas till. när du tycker om mig så undviker du bara den du är, för du har ett eget liv som du gör till det du vill. så varför tar du inte vara på det för detta är mitt & du har inte nåt att säga till om här. när jag nu tar nästa steg så fundera på om du vill ta dina egna steg eller följa i fotspåren efter någon du själv påstår du inte gillar alls. för mig finns bara lycka i mina steg & den lyckan är min & dom som delar den är dom som redan vet, vet att dom följer mig för om du visste det skule du inte smyga efter för at kunna stoppa mina steg. 

någon gav mig svaret på vad kärlek & vänskap är & nu när jag har funnit det jag själv vill ha, då är det dom svaren jag minns. en del får aldrig chansen att lära sig det & för dom är det en lång resa kvar. jag stannar där jag vill va, i min fremtid som är nu. för mitt hjärta & mina själ har funnit sitt hem & där blir jag kvar för inget får mig nånsin tillbaks till det som var. för mig förblir det resan som jag avslutade för att få det jag har idag. alla kan vi falla tillbaks till det som var men det är klokheten som vi fått av resan som avgör om det blir nåt so förstör. kanske jag igen kommer att möta andra som bara illa gör men för mig är det inget som kommer att bli som det som var. för när dom som jag lämnat kvar trodde dom gav mig sår & tårar som lever kvar så var det egentligen det dom gav det leende jag har. för vi väljer själva om såren skall vara kvar & om tårarna vi fäller är för det som var.

nu tar jag ännu ett steg & älskar mitt liv mer för varje dag & i framtiden finns det som nu får mig le ännu lite mer. om du försöker störa mig så tänk på att det du gör inte drabbar mig. för du har redan gjort ditt eget val om du väljer att försöka krossa det jag har. så fundera på om du vill välja lyckan liksom jag eller om du hellre ger den till mig när du väljer att slösa din dyrbara tid på det som du aldrig nånsin kommer att kunna få ur balans. för det du gör mot andra är egentligen bara ditt sätt att berätta vem du själv är & det du gör svaret på varför du egentligen inte är hel.

för vid min sida finns framtiden som är det so du inte vet. när du väntar på att få attackera så vet ajg något som du inte vet. för kärlek & vänskap är i mitt liv även om du försöker skada det som du egentligen vet bara är din egen avundhet. för när jag har min framtid kvar så lämnar jag dig att stanna kvar i din egen botterhet. om du finner insilten en dag så hoppas jag att du får uppleva sanningen som du egentligen själv messt lider utav.

 

 

Kommentera

