egoterapiresan

 

min egoterapi är en resa liksom livet i sig. den som säger sig ha ett liv som ser likdant ut hela vägen ljuger. min resa mot framtiden fortsätter ju & jag har hittat balansen i det som jag inte kan påverka när dom som bara illa gör inte kan hitta nåt annat att lägga sitt dåliga mående & sin bitterhet på. för även om jag står fast vid det ajg alltid gjort att jag kommer göra allt för att ge mina älskade goungar det liv dom är värda & skydda dom till varje pris, så har jag valt att tillåta mig förändras ännu lite mer. jag är en annan jag ännu lite mer för jag vill också bli en bättre jag. 

ingen är perfekt, inte heller jag men då mina vingar alltid är kvar så är det inte mitt jobb att bli den som andra vill jag skall va. den delen av mig är borta nu & jag fann det jag alltid velat ha. en resa som ser helt annorlunda ut, där jag lever för min egen skull & därigenom ger mina älskade goungar det liv dom skall ha. allt för länge har vi levt i ondskans makt & vi kan aldrig ändra det som någon annan är eller gör men jag kan välja att visa dom vad livet egentligen borde va. 

livet går vidare även efter svåra tider när allt nästan tog slut. när mina andetag var räknade & mina goungars trygghet inte längre fanns & även om det fortfarande är så nu så har jag valt att börja om, att finna andra sätt att skapa tryggheten på. nu har vi funnit balansen & förmågan att leva vårat liv precis som vi alltid gjort utan att ondskan får ta över det. en del av resan kan ni läsa om här om ni tar er tid att bläddra bland dom texter som jag väljer att lämna här. allt annat är som det varit länge nu. våra underbara äventyr. 

jag väljer att tro på det som sker just nu. den kärleks-längtan som snart är över för att jag får den underbaraste julklappen ever. den förändring som sakta skett för älskade goungar men som blir stabilt för min lilla familj är som den varit länge nu även om vi aldrig mer blir hel. för jag lyckas bevara vår tillvaro som den är & våra dagar fylls av sådant som fylls hos en liten underbar speciell familj. vi skapar lycka på vårt eget vis. 

jag älskar livet ännu lite mer idag & det leeende jag har blir ännu mera nu när hon som länge länge varit där men som kommer med kärleken nu får mig att tro på det som jag först detta år vågat tro på. att hon som är för mig & kommer med kärlek för våran skull är där om jag bara väljer att se & vågar det. för hur många ggr vi än väljer att älska så är det bara kärleken som varar livet ut som är den som du kan kalla äkta sen. för hur många ord vi än säger om kärleken så är det bara framtiden som ger svaren på om orden följer med eller om dom suddas ut med det som var. 

för även om livet varit hårt & jag fått möta så många som bara illa gör som fromade mig till mågon jag inte var så tror jag på framtiden idag. för jag är en annan jag, jag är äntligen den jag egentligen alltid var men gömde för att skydda det som var. för när ma väljer att leva för andras skull & offrar allt för någon annans lycka då har man förlorat sin egen värdighet. jag valde att ta tillbaka den tillsammans med min frihet. så nu när allt går åt det håll det alltid borde gjort kan jag fotsätta min egoterapi på bättre vis. 

hon får mig att tro på mig, hon får mig att känna att jag duger precis som jag är. jag behöver inte längre släppa det jag har ller den jag är för att någon kräver det av mig, hon ger lika mycket som jag ger & jag vet hur framtiden än blir så är det hon ger det jag alltid gett till adnra men som hon var den jag alltid borde gett det till. för i vänbskap som i kärlek har jag nu valt dom som är värd den jag är & dom andra har jag lämnat kvar i det som var. för dom som inte kan förstå det som jag skriver här har ingen plats i det som jag väljer nu, en framtid som är för mig & mina älskade barns skull

för när tillvaron ändras igen & det händer sådant som livet ger på gott & inte så är det inte hur vi hanterar det utan vad vi gör med det som gör skillnaden. jag kan inte påverka det som andra gör nu, bara bevara tryggheten & det vi har i min lilla familj som är lika bra nu som det alltid varit. det nya som kommer som ger så mycket mer blir en bonus som berikar det som ger oss glädjen nu. för ingen kan ändra andra eller det dom gör, bara hålla fast vid det som vi själva har. 

jag längtar så otroligt nu för om bara några dar så blir det som jag väntat på & jag får veta vad framtiden ger. allt är så magiskt nu & julen blir underbar detta år. för även om inte alla mina änglar får vara med & jag inte vet om bara en eller två blir hemmavid så kommer hon med en magisk jul & vi kan skapa det som sagorna kallar jul. för det är det enkla & det som vi själva skapar som kallas magi & även fast kanske det blir annorlunda så blir det precis som det skall va. 

för mig är julen magisk nu för jag får ha en ängel här för en stund. jag får en tid av magi & framtiden är på ett annat sätt nu, för hur det än blir så har min resa tagit mig ända hit & jag kan säga att det som var egentligen var den resa alla borde ha. för om vi inte lär oss & tar vara på det som var så kommer vi aldrig kunna få det vi egentligen vill ha. kanske du inte förstår det du läser här men då är du en av dom som jag väljer att inte ha kvar. för jag skall ha en magisk jul & vi får ha en ängel som bonus som förgyller våra dar. 

 

 

Kommentera

