fjärde adventsstök

älskade lillsessa gjorde sin mamma sjukt stolt på årets julshow som dom alltid har på sin skola! filmen kanske kommer senare, men på bilden ovan är min julklapp som hon gjort & som våra fantastiska autsitiska änglar gjort till sina föräldrar. man blir så rörd i hjärtat & jag tänker inte öppna min förrns på julafton.

dagarna går fort nu & även fast jag ännu inte vet om bara en eller två av mina tre älskade goungar blir med oss i jul så räknar jag nu ner timmarna. magisk är den för det kan ni läsa varför i tidigare inlägg & magisk blir den även om vi kommer att ha en extra julafton vid nyårshelgen då alla är samlade.

alla mina älskade tre goungar varit samlade i helgen som det nu fått varit nåra ggr, så gjorde vi lite julmys på vårt eget vis & även fast vi kanske inte följer mallarna om hur julbestyr skall gå till så blir det perfekt för oss. även om älskade lillprins hellre fippla med sin iphone & älskade tonåring bara ryckte in när han var den enda som nådde så blev granen klädd även detta år.

jag minns tillbaka då älskade lillsess brukade länsa julgranen för att sortera julpynt på sitt vis & vi fick sätta fast granen i väggen för att annars välte hon den & gläds åt alla dom otroliga framsteg alla mina underbara änglar gjort, alla med sina egna speciella förmågor & alla på sitt underbara vis. julen är för barnen & jag som inte är något fan av julen myser även jag när mina älskade goungar njuter av julstöken.

dom godaker som skapades har jag inget namn på för det var älskade lillsessa som uppfann ett eget recept medans jag & älskade lillprins hakade på & hjälpte till, men fina blev dom & uppätna med så det var ännu ett lyckat köksäventyr =0)

nu är det bara det sista som saknas till våran gran som måste va som den alltid är så det får jag genast inhandla & vår lilla julhörna börjar ta form. så visst har vi små små traditioner som följer med oss varje år! då jag & goa vännen gjorde ett halvdant försök till julklapps-shopping häromdan då jag hade nåra timmar över så väntar en vecka som är full av jul-måsten & jag längtar längtar längtar…

Så med min för evigt absoluta favvo-jullåt så önskar Lilla underbara speciella familjen Bus er alla en God Jul & glöm inte att julen är även för alla som lever i utanförskap!

 

 

Kommentera

