morronfilosoferingar

att få smyga upp tidigt tidigt när bara jag är vaken & få skriva en liten stund är egoterapi för mig. innan jag sätter fart & skjutsar mina tre älskade goungar till sina tre olika skolor i en enda röra med flyttade tider & ännu tidigare mornar & sena fredagar som nu är är ett  måste för att min älskade lillprins skall kunna vara hemma där han hör hemma. då morronrutinerna inte blir som dom brukar för att taxin & fritids inte längre finns liksom kortids eller min chans att få vara mamma till hela min familj en liten stund till då vardagen ändras snart igen & jag inte kan klona mig mer eller trolla med vår trygghet & barnens vardag för att kunna samla hela min familj.

tittar ut & ser snön & ler för kanske blir det ändå en skoter & fiske-på-isen-vinter även i år. för min längtan är att få ge mig ut i naturen igen, där vädret inte varit & hindrat mig. där jag kan känna mig levande på det sätt som jag bara kan där även om det bara är för några timmar en dag. där min älskade lillsessa känner samma harmoni som jag. där vi alltid varit jag & mina tre älskade barn. allt är annorlunda nu & älskade sönerna har inte samma längtan till det vackra i naturen men älskar att vara där lika mycket som vi så är min egen längtan till naturen fortfarande lika stor.

så blir ännu en dag till liv & jag njuter av dom små små ögonblick av egoterapi som jag får då jag numera har lyckan att ha barn hemma på heltid & dygnet runt. för mig lever drömmen kvar om när min lilla familj blir hel igen & jag älskar livet ännu lite mer. för även om ondskan fortfarande jagar mig & ja måste skydda det käraste jag har för att vi skall kunna bevara den glädje & trygghet vi har idag så är jag lika lycklig varje dag. om bara nåra dar får jag henne nära mig & jag längtar efter en ängel som gör vår jul magisk i år

älskade lillsessa som är lika morronpigg som jag börjar vakna till liv & jag släpper mitt skrivande för att börja ännu en underbar dag & väcker även mina älskade söner & sätter fart. för även om snön faller ner eller om tiden springer iväg eller om allt går fel för att det är måndag morron igen så älskar jag det här varje varje sekund. för att när jag får vara mamma fullt ut & fått min egoterapi en liten stund & fått säga gomorron till hon som är framtid för mig då är det så perfekt som det nånsin kan va.

 

Kommentera

