min älskade tonåring är humor

(lyckat ögonblick fångad på bild)

älskade tonåring är inte bara en kopia av pinsamma morsan till utseendet, han har samma dåliga humor med =0)  då han länge nu varit med mig på heltid så har jag massa små ögonblick av våran underbara tillvaro som ibland kan vara lite udda. då hans speciella förmågor äntligen fått blivit en tillgång efter många års kamp mot den som alltid vägrar för att visa sig bättre än mig, så har allt blivit som det skall & jag är sjukt stolt över min stora prins som vänt allt till en stor framgång & seger på alla plan sen vi blev bara vi & hans goa småsyskon.

nu åter till vår dåliga humor… tänkte bjuda på nåra små ögonblick ur vår vardag & skrattar ni lika mycket så vi så grattis, då har ni samma dåliga humor som vi & kommer se glädjen med livet även om det kan bli lite tokigt & annorlunda ibland! bloggen är fylld av sånna ögonblick redan nu.

* som följd av min influensa & smygande lunghinneinflammation som jag dragits med nåra veckor så jag & äslkade tonårings förskylningar byter av varann, så tappade jag rösten helt i ca fyra dar. detta gjorde att tillvaron blev ännu lite mer annorlunda då vi lever med alternativ kommunikation & speciellt min älskade lillsessa & jag fick kommunicera på flera olika vis. dock tyckte hon det var rätt skoj att mamma inte kunde få fram mer än ett väsande ljud & skrattade messt åt mig då hennes humor baseras på ärlig  skadeglädje som kan vara lite typiskt för autistiska barn =0)

detta påverkade även älskade tonåring vilket resulterade i att en morron när han halvtrött låg i soffan & väntade på att vi andra skulle bli klar tittar upp när jag går förbi & tecknar med sitt eget sätt att använda stödtecken & frågar med händerna om vi skall åka nu!

varpå jag stannar upp & med ett tyst skratt & händerna tecknar tillbaka att du kan väl prata? sonen tittar tillbara & utbrister… ja just ja!!!   kan meddela att det är lite plågsamt att gapskratta när man inte får fram ett ljud!

* älskade sonen måste vara född med tofflor på fötterna för ingen kan smyga så bra som han. hans nya sätt att roa sig verkar vara att smyga på mig när jag slumrat till framför tvn & skrämma skiten ur mig genom att böjja sig ner över mig & väcka mig med konstiga frågor då han vet att jag är ytterst lättväckt. om jag vore en serifigur vore jag fastklistrad i taket & då han varit sömngångare till å från hela livet så vet jag inte om han verkligen är vaken.

även häromkvällen skrämde han skiten ur mig då jag precis som vanligt slurat till med fjärrkontrollen i handen på vanlig pensionärstid & min kära son kom på att en kvällsmacka innan sömnen vore gött.  när han väl skrämt mig frågade han mig om den gravade laxen var nåt han fick öppna & jag som knappt var vaken med en puls på 200 svarade av nån konstig anledning att gör det men jag vill oxå ha.

då mackan var klar hade ju jag slumrat till igen, varpå han skrämde mig igen, stoppade en macka i handen på mig & gick, den var säkert god men att äta när man halvsover är inte att rekomendera. morronen efter funderade jag på om det var för att kylskåpet var lite tomt som gravlaxmackan blev kvällsmaten då jag inte hunnit handla än.

då vi kom hem sent i går kväll efter att ha kört kundvagnsrace så säger jag till min älskade tonåring efter vi packat in alla matvaror på ett skämtsamt vis, att jag lägger mig & kollar på tvn & skräm för f** inte skiter ur mig med konstiga frågor igen om jag slumrar till varpå min kära son svarar:  ingen fara, nu finns det ju mat!   månne min son vara neandertalare =0)

* en av dom ggr jag blivit som messt rädd var nog för nåra månader sen då jag som vanligt väckte min kära son för att ge medicinen som varje morgon. det ingen av oss då visste var att han blött näsblod under natten utan att märka något.

kan meddela att den synen jag fick se när han vände upp huvvet & hela hans ansikte, kudden & händerna var full av blod & hans mycket trötta uppsyn var inte att leka med! blev så jävla rädd att jag tappade ut vatten i sängen & utbrast: men herregud, vad har hänt! han blev lika rädd som ja & satt sig upp men svarade bara ojdå!

efteråt när han vaknat till & jag släppt ur mitt lilla chocktillstånd så skrattade vi gött & konstaterade att ibland önskar man att nån filmat =0) vikken syn det måste varit.

detta är det jag bjuder på denna gång av allt som vi skrattar gött åt & jag återkommer med fler av mina älskade goungars & mina upptåg & dåliga humor. för säga vad man vill men hos Lilla underbara speciella familjen bus så är det messt bara glädje för det är lycka att få leva ett annorlunda liv som för mig är det messt normala som finns för livsglädje är inte vad mallarna säger att det skall vara utan det som ger glädje då bara vi själva väljer hur vi vill förvandla vår egen livssituation till nåt bra!

avlutar med en video vi spelade in för nå år sen då älskade tonåring med  tillgjord röst skall kolla om man kan åka rutschkana med gipsat ben =0) allt för att roa pinsmama morsan & sina syskon! åsså jag som inte fattar att även det jag säger spelas in moohaha!

 

 

2 thoughts on “min älskade tonåring är humor

Kommentera

