Ängeln önskar god Jul & gott nytt år på egoterapivis

 

Tomten kommer till oss på olika vis i år. julafton blir bitterljuv då det är nu är ett faktum att både älskade lillsessa & älskade lillprins är där-dom-måste-va den första delen av jullovet & älskade tonåring bara verkar få besök av jultomten här hemma i år. jag hoppas & håller tummarna att inte bara älskade lillsessa & älskade tonåring utan oxå älskade lillprins får en extra julafton med oss vid nyår då hela Lilla underbara speciella familjen Bus skall vara samlade igen.

så nu tar ängeln jullov för här skall lycka vara ändå in till nästa år & vi får njuta av god mat & julklappslycka & sällskapa med mina älskade föräldrar & fira jul även på nyår  i år. lite vänner hinns förhoppningsvis med & älskade tonåring får sovmorron varje dag med. vi planerar för lite olika äventyr om vädret vill oss väl men framför allt en lugn & fridfull jul med underbar lycka för jag har allt jag önskat mig i år. att få avsluta ännu ett år som jag nu lägger bakom mig är också underbart för ännu ett blad i min livsbok får sitt slut. jag tar med mig det jag lärt mig & det som jag förändrat & kliver in i ett nytt år med samma glädje till livet som jag hade i år fast året utmanade mig mer än andra år. för jag är en annan jag med ännu lite mer förändring som gör att jag kan le ännu lite mer idag & tackar dom som gett mig en bättre framtid genom att jag kan lämna dom bakom mig när jag tar ännu ett framtidskliv

så även om min jul blir bitterljuv i år så kommer det bli en magisk & helt underbar jul för när vi väljer att ta vara på det vi har & inte göra julen till en för stor sak då kommer vi oxå att hitta magin. för livet är inte alltid som vi vill & så många får inte känna samma jullycka som vi, så därför är jag sp otroligt lycklig idag. för ända fram till den 2 januari nästa år kommer min tillvaro vara precis som jag är värd att ha den för julen är mer än bara julafton om man bara vill. så jag tar vara på varje liten sekund som vi nu har & släpper alt det som jag inte kan påverka just idag för även om oron & saknaden för efter dom som inte är hemma idag så är det inte det jag tänker känna för ondskan äger inte längre mig för jultomten smyger förbi mitt liv tidigt i år.

till sist vill jag skänka en tanke till alla dom som inte får en jul i år & hoppas att alla dom som tror att julen måste va perfekt förstår att julen är egentligen det vi borde skapa varje dag för lycka har ingen prislapp för lycka är att få vara tillsammans & visa omtanke som borde vara mer än bara på jul.

så med detta önskar Ängeln alla en fin & magisk jul & en fin början på nästa år & hoppas ni förstår att magin finns där om ni bara tror & tar vara på livet ännu ett år. pöss & kram tills vi hörs igen nästa år =0) 

 

2 thoughts on “Ängeln önskar god Jul & gott nytt år på egoterapivis

  1. Superfint skrivet Maddi ! Du och jag har ganska lika syn på kärlek, verkar det som iaf. Fortsätt skriva ! Gott nytt år Maddi !!

    P.S Magin finns där, d vet du 😉

Kommentera

