familjeögonblick

 

veckorna rullar på & vi har äntligen fått riktig vinter. årets förstå skidtur med älskade småttisar gick jättebra, men dock blev det inte någon skidåkning helgen som var då det uppstod lite annat. älskade lillprins blev sjuk på söndagen & var tvungen att åka tillbaka till dit-han-måste-va. stackars lillprins,  har besvärligt att prata i telefon då han fortfarande är sjuk med en ond hals. slem-kräkningar & lite andra symptom & jag hoppas det inte är något allvarlit då han inte fått varit till läkaren än. vi här hemma har klarat oss än så länge i alla fall peppar peppar.

det gör ont i mamma-hjärtat när jag inte får pyssla om min lilla sjukling & särkskilt när måste-vara-parten tydligen rest utomlands. vi saknar vår lillprins hemma när han inte får vara här. älskade lillsessas måste-vara-helg blir inte av denna gång heller av samma orsak så jag klurar lite på vad det månne bli för aktiviteter för oss i helgen. älskade tonåring, jag & älskade lillsessa får säkert ihop ännu en helg av mys & lite äventyr på lilla underbara speciella familjen bus-vis.

månne vi kanske få bra väder i helgen så vi kan vara där vi trivs bäst, i naturen. älskade tonåring har tack & lov hållt sig från slalomåkning än så länge *phu* efter förra gången då det slutade med operation av tumme så klurar jag på att linda in ungen i bomull =0) klurar på om jag skall försöka få till nån skotertur snart, för det verkar tack & lov bli lite skoter-väder i år oxå. dock är vinteraktiviteter så otroligt väderberende.

dagarna går fort nu &  jag passar på att slappa lite innan det är dags att hänga med goa vänner.  att få lite ny mamma-energi på olika vis är mycket värt & nu när jag har barn hemma dygnet runt så har jag blivit ännu bättre på att ta vara på dom små stunderna för att använda dom till det som måste-göras & lite egoterapi med. det är så underbart att få ha den tillvaro vi har hemma nu & även om det är det som inte är som det borde va fullt ut så är allt ändå som det ska.

så ännu en liten inblick bjuder jag på utan att egentligen visa er vårt privatliv. för vi är så otroligt mycker mer än det ni läser här. i kommer för alltit & evigt vad som än händer att vara Lilla underbara speciella familjen bus

 

 

Kommentera

