sjukstuga

 

 

älskade tonårings förskylning håller i sig sen helgen & imorse vaknade jag med feber & förskylning & under dagen blev även älskade lillsessa dålig. för henne small det bara till så nu ligger hon nerbäddad & sover för andra gången idag vilket är tecken på att hon är sjuk, då det skall till en del för att autsistiska pigga sessor skall sova så mycket. så nu råder sjukstuga här.

naturligtvis så ställer detta till nåra praktiska problem varav det största är att älskade lillprins skall ju komma hem på fredag till måndagmorgon som sig bör, vilket alltid är osäkert om det blir av & han får komma. Då måste-vara-ansvarig tagit bort komuntransporten(taxin) fritids & kortids så blir det nu ett problem jag inte kan lösa, då jag inte kan hämta min älskade lillprins på skolan då han slutar om vi fortfarande är sjuka & inte heller skjutsa dit på måndag morgon om vi fortfarande är sjuka.

inväntar besked måste-vara-ansvarig som bestämmer  som fortfarande verkar befinna sig utomlands om hurvida jag kan få hjälp att få hit min älskade lillprins & om han får komma. älskade lillprins låter i alla fall frisk & kry nu när jag pratat med honom så det känns otroligt skönt.

tur i oturen hade jag handlat det messt akuta & min älskade tonåring har lovet att hjälpa med handling i morgon. han är min ängel min stora prins & även om han bor med mig dygnet runt sen ett år tillbaks & jag bara är den han har en relation till sen lika lång tid tillbaks så är det en son-mamma  relation som jag är såå glad över. att jag sedan är känd som pinsmamma morsan som inte är å leka med bjur jag på 😉

tror jag skall passa på & ta mig ett varmt bad medans min lilla sjukling sover så jag slutar frysa & bädda ner mig så vi kan få kurera oss lite fort. vill ju inte smitta ner älskade lillprins & jag vill ju kunna pössa min söta flickvänn när jag får pöössa på henne. klurar på nån huskur så jag får lite extra energi men håller mig nog till apelsinjuice & att få pyssla om mina älskade barn för inget gör en mer frisk än just att få vara nära dom man håller kär.

nu slipper ni va nyfiken om vad som händer hos oss just nu 😉  för sjukstuga är bara en liten del av vår tillvaro som är precis som den skall va. host host & snörvel snörvel från Lilla underbara speciella familjen bus

 

 

One thought on “sjukstuga

Kommentera

