fundeluringsfilosoferingar

 

kanske var det mitt livsöde att aldrig få det jag är värd, kanske är det just det mitt liv skall handla om. att jag skall lära mig något av att hjärtat aldrig får vara helt utan prövas om & om igen av ord & handlingar som egentligen bara är sådant som sägs & görs för att jag ger mer än jag får även när mina krav är lika självklara nu som då. kanske har jag aldrig varit menad för att få det som alla människor är värd utan mitt öde var att visa att ensamhet är lika bra om hjärtat ändå inte får vara helt.

kanske är det mitt hjärta som jag skall kräva mer utav, kanske är det hjärtat jag egentligen inte lyssnar på. för varför skall jag låta mina vingar ta mig till fel himmel varje gång & min tid går till att hitta tillbaks till mitt eget rosa moln där mitt hjärta åtminstone får vara helt. för jag är inte samma idag men jag har samma hjärta kvar som jag lagat med egoterapi varje gång men jag valde att låta hjärtat leda mig gång på gång

för mina val är enkla även om jag måste välja om & om igen, jag väljer det som är det bästa för mig & mina älskade barn hur ont det än gör för att hjärtat krigar mot den jag är. för om jag valde vänskap & kärlek för någon annans skull som jag valde att göra om & o  igen kommer allt jag byggt upp & kämpat för raseras om & om igen & jag väljer att försöka påverka det som varit mitt öde så mågna ggr förr.

kanske är jag kall & hård för jag tar ingen skit för den jag är eller böjjer mig för andras behov eller krav på att vara den jag valde att vara då. för ingenting får mig att sluta tro på att jag en dag kommer att få  vänskap & kärlek för min egen skull & jag & mina älskade barn kommer att få ha det liv vi alltid varit värd. vi har det redan på ett vis men allas lycka är ju ändå till slut alltid så att man vill hitta den att dela den livslyckan med på vänskaps & kärleksvis.

jag har inte längre plats för andras måenden eller uppmärksamhetskrav för jag vet att jag är värd att få lika mycket som jag är värd. för i vänskap & kärlek är det egentligen samma sak. för om du kan förstå att den enda skillnaden är den fysiska kärleken så vet du vad jag skriver om här för om du är kvar när jag gjort mitt val så vet du om du är vän eller livskamrat. för när jag väljer att återgå till mitt eget livsöde då är det bara dom som jag själv valt som får dela vänskap & kärlek med mig för ingenting kommer kunna ta tillbaka mig till den jag än gång var.

för ibland är ord & handlingar lika mycket olika saker som samma sak för det handlar om att släppa någon fri om man inte är på samma spår. för varför skall man låta offerrolen vinna & vänskap & kärlek bli till något svårt när man egentlige bara bör förstå att relationer är något som är mer jobb än bara ord. för när jag såras så finns det ingen väg tillbaks & jag kommer aldrig att tillåta sådant som jag gjorde då eller bli utmålad för sådant som andra inte kan ta ansvar för.

kanske vill jag vara fri fortare än vad andra anser rättvist men jag kommer aldrig mer att utsätta mig för att offra min lycka & mitt hjärta igen. jag är inte längre en ängel för andra att utnyttja eller använda för sin egen skull för om jag inte älskat min ensamhet så hade jag säkert varit kvar där än & det vore inte längre jag. jag har valt livet för min egen skull & även om jag måste laga mitt hjärta om & om igen så väljer jag att följa min dröm om kärlek & vänskap för min egen skull.

jag behöver inte lägga ut bevis eller historier från mitt liv för jag har inget behov av att leva i bitterhet eller offerrol för jag väljer att göra mitt liv till nåt bra även om jag måste offra känslor för att nå dit jag är idag & även om jag nu gått lite vilse på känslostigen igen så har jag nått som andra inte har, jag har förmågan att kunna gå & låta känslorna försvinna med det som var. för om vänskap & kärlek vore enkellt skulle det inte finnas fiender eller krig så varför döma andra för det som du troligen själv gjort flera ggr förut.

för varför skall jag inte kräva kärlek & vänskap som är bra för mig & varför skall jag låta min tillvaro skuggas av sådana som inte ger den livsglädje som jag vill ha lvar. för livet är inte svårare än vad vi själva gör den 6 jag har inget behov att bemöta dom som bara illa gör. för det är ju faktiskt så att det ni gör mot andra säger bara allt om er & om ni inte kan låta mig få göra dom val som är bäst för mig & mina älskade barn så bevisar det bara att dom ändå inte är värd det minsta att dela varken vänskap eller kärlek för ingen vill egentligen dela tillvaron med dom som inte förtjänar att ta vara på den.

för nåt jag fått lära mig den hårda vägen & så även nu är att magkänslan egentligen är hjärtats samvete & röst. för vägvisaren gav ingen karta på hur livet skulle va & dom som anser sig perfekt eller tar sig rätt att dömma mig för att våga visa kärlek, vänskap & passion för att jag inte tror på annat än att visa med allt man har, dom kommer aldrig att kunna få det jag vet att jag en dag kommer att få tillbaks för om man själv har det bra & är så bra som man påstår sig va så finns det inget behov att ge sig på mig för att jag väljer att tro på mig i stället för att offra mig.

för även om jag måste laga mitt hjärta om & om igen så väljer jag vänskap & kärlek för min egen skull & jag ställer kraven som jag har för det enda som gör att mitt hjärta är helt om & om igen är ju att jag alltid väljer den lycka som jag & mina älskade barn är värd för det finns ingen vänskap eller kärlek i världen som är värd att förstöra den. för jag har lika rätt som ni att le 6 om ni tillhör dom som missunnar mig det vill jag ge rådet att fundera på varför ni lägger er energi på mig när det troligen bara hindrar er från att älska erat eget liv som ni borde lägga energin på för offerrollen ni offrar på mig är inget som klär.

 

 

Kommentera

