Livsnjutningsstunder

 

när jag fick nåra timmar för mig själv idag medans p g a ”omständigheterna” & rutin-måste älskade lillsessa hade lite vardag med sin personal & älskade tonåring hade sportlovssovmorron efter morronrutinen, så var jag & hjälpte till tillsammans med dom andra i fiskeklubben på sportlovsfisket i en av stadens sjöar. att få umgås med älskade pappa & dom andra veteran-fiskarna är egoterapi för fiskesjälen & att få se nya nyfikna fiskare prova på fiske är lycka för fiske-själen.

vi gjorde ett bra dagsverke under nra timmar & alla nya & gamla pröva-på-fiskare var nog nöjda trots att vädret inte riktigt var med oss & jag hoppas å bättre väder & anpassade förutsättningar så älskade lillsessa & jag oxå kan få lite natur-livsnjutning. älskade tonåring har lämnat sitt naturintresse därhän för stunden då det inte är något som tonåringar i allmänhet verkar göra nu för tiden så han ägnar sina dagar åt polarna. men skall nog vara pinsamma morsan framöver & släpa med han så man hamnar på minuskontot hehe 😉

hemma igen kom goa vännerna & fika. måndagar kan vara väldigt bra ibland & älskade goungar & jag tuffar på denna veckan & vi saknar älskade lillprins som är i fjällen så är måsten, rutiner & vardag blandad med härlig livsnjutning på olika vis vara veckans tema. mycket trevligt.

i morgon är en väldigt speciell dag men det återkommer jag till senare. om ni undrar vad som sker på nåra bilder så är det när klubben sätter in fisk i sjön inför årets stora tävling om nåra veckor, ett mycket uppskattat inslag i dagens mycket trevliga dag. för även om jag inte fick chansen att fiska nåt idag så är livsnjutningskontot på plus & egoterapin fick sig en energikick som bara går att få på livsnjutningsvis =0)

 

 

 

 

Kommentera

