nattsuddlerier

 

att halvslummra i soffan när älskade lillsessa är nattad & jag inväntade älskade tonåring har en nackdel, jag är nattpigg. dock verkar jag förvånadsvärt nog vinna uppesittartävlingen idag =0) dock har älskade tonåring försprång du han i helgen hade sina vänner här & dom hade uppeisttarkväll långt in på natten. men va tusan, så länge vi får våran sömn så är det alltid lite unnande att kunna nattuggla. 

ruggugglor kan också svamla om natten & även om det inte blir så mycket nytta gjord så får man i alla fall en anledning till att vara lite morrontrött. har virrat till måste-listan lite & kom på mig själv att leta glasögonen fast jag har dom på mig så jag gissar på att det här med att vara nattuggla & inte längre vara nån ungdom vill säga mig nåt 😉 men en snus på det här så, som jag brukar säga!

tror jag skall rota efter min rosa elefant nån da, det var längesen jag såg till den & den är lite saknad. men jag fåt nog rota lite, för just nu flyter det på ganska bra även om jag förvirrat mig lite i måste-djungeln & jag har tagit upp frågan att ansöka om eu-bidrag för en hålla-reda-på-mig-assistent. tänka sig att man kan alltid skylle på åldern, för nåt som slog mig häromdan har plågat mitt stackars huvve ett tag nu.

kom på att det är bara två år kvar nu tills min stora prins är myndig trots att han fyller sent på året så egentligen tre då kan man säga. shit pommfritt, tror åldersnojjan just fick en hjärtattack. vad hände? å dom fråa hårstråna börjar smyga sig på. tur man fortfarande verkar se ut som 17 då jag fortfarande med lite morrande får visa leg när jag köper snus & ingen tror att jag är morsa till min älskade tonåring då han är väldigt mycket längre än mig nuförtiden.

är det nu man skall få en livskris, börja titta efter om vissa justeringar krävs för att kroppen skall matcha sinnet & börja fundera på varför man inte är ung längre? eller skall man bara inse att åren går? hmmm, tål att fundera på för just nu har jag energi. kanske man skulle gö nåt av den eller inte. känns som om det är dags att nanna. men lite mysigt att lyssna på musik, skriva & bara vara medans månen lyser.

vardagslyx är ibland att bara göra det man inte brukar, sitta uppe eller strunta i den där tvätten som borde vikas. i morgon är en annan dag & jag kommer ändå att vakna med samma ruggugglefrisyr & älska livet ännu lite mer. så dags att ställa klockan, avsluta mitt nattsuddande & konstatera att även om jag kommer att vara en dag äldre så är det ljuva singel-livet & mamma-lyckan det jag älskar så mycket för även om jag känner mig gammal så är jag ändå jag.

i morron händer massa  saker & jag skall nog drömma nåt spännande. måste dock upprätthålla min image & somna med fjärrkontrollen på magen & vakna av att jag inte hittar varken den eller frisyren. kanske jag för en gångs skull tar å dricker lite kaffe på morronen för den lasten ahr liksom dött ut. vad är livet utan laster? kanske nyttigare men det får jag bry mig om en annan dag. så gonatt från ruggugglan & sov gött för det skall jag. pöss & kram

 

 

Kommentera

