reflektioner från en mammas hjärta

 

ni som läser min blogg har nog förstått att jag på mitt eget vis av olika anledningar & som jag skrivit om förut har valt att ge lite mer inblickar i vårat liv av olika anledningar. främst för att detta är min blogg & jag på mitt sätt vill visa att vara en speciell liten familj inte är något skrämmande & för att öka medvetenheten för oss barn med speciella förmågor (handikapp) för att skrivandet är min passion & en del av min egoterapi & jag har lika rätt som alla andra att göra det jag blir ännu mera lycklig av.

det andra är att jag nu tröttnat på dom som bara illa gör som inte har insikten om att när man försöker krossa mig på alla sätt som går så gör man egentligen bara det som är tabu, man skadar tre barn som är det underbaraste som går på denna jord. för att jag lessnat på att bli utmålad som någon som inte är värd att kallas mama, vän, partner, människa överhuvudtaget vilket jag inte delvis är heller då jag har mina vingar 😉 för som jag skrivit tidigare, sanningen kommer alltid fram.

jag väljer dock fortfarande att inte lägga ut sanningen (bevisen) genom att berätta vår historia om vår livssituaion här då jag lärt mig efter vägen att det bara gör mer skada än nytta & framför allt av den respekt för mina älskade goungar som dom som bara illa gör inte besitter. så därför kanske detta kan verka lite luddigt. det är en fin gräns i det där & kanske kliver även jag över den ibland, men återigen, ni som kräver att jag skall va perfekt kan ju titta er i spegeln först.

för hur det än är så är min främsta uppgift som den alltid varit & alltid kommer att vara att skydda mina älskade barn & göra allt för att vara den mama dom är värd & ge dom det liv dom är värda att få. har aldrig påstått att jag är en perfekt förälder men att mina barn skall fara illa för att jag inte passar för vissa & vågar stå för den jag är kommer jag aldrig att acceptera. jag har en skyldighet som förälder & som människa.

varför jag skriver detta just idag? jo för att det är en årsdag idag på ett tragiskt vis för min älskade tonåring då den som borde vara förälder idag varit helt avvikande utan nån som hellst kontakt eller engagemang i ett år, vägrar ge ensam vårdnad eller skriva på viktiga papper, delta i det som måste mm . jag har valt att inte yttra mig om detta men då jag vet att jag målas ut som en dålig mamma till min stolthet  från olika håll, så väljer jag att komentera detta. gränsen är nådd!

så väljer jag nu att yttra mig för nånstans får det fkatiskt vara nog på dårskaperna. att överge sitt eget barn för att jag är nåt man ogillar eller vad nu problemet är är inget som man vinner poäng för & jag är så sjukt stolt över min älskade tonåring som under detta år har bevisat att motgångar på sådant vis går att övervinna & dom framsteg som blivit är beviset på att han är värd så sjukt mycket bättre & att jag inte är den misslyckade föräldern som jag utmålas för.

då jag faktiskt har bevisen så kan jag bara le åt dom som försöker dömma mig eller nu kommer att fnysa åt mina ord, men då jag håller fast vid detta så tänker jag inte lägga ut dom här. att jag & i alla fall två av mina älskade barn har det bra på egen hand & att vi gör framsteg på alla plan är bevis nog fastän det naturligtvis som för många andra är en kamp & ibland blir det dagar som vi får kämpa lite mer & det inte går helt rätt men att vi en har en trygghet som vi själva skapat är kvittot som nu betalar ut en vinst på olika vis kan ingen ta ifrån oss.

jag kommer alltid att få leva med beslut som jag tagit under vägen för att mina älskade barns bästa alltid kommer först men nu när vi kommit ända hit vet jag att även dom var det bästa som kunnat hänt för nu när älskade tonåring & älskade lillsessa  nu återigen har sin fasta trygghet bara med mig så vet jag att även om jag nu måste skydda dom ännu lite mer & att det är en sorg att jag nu är deras enda anhöriga,  så är det nu som besluten visar sig vara bevisen på att jag jag inte var & är den som illa gör.

även om jag måste leva med sorgen att mina lilla familj inte längre är hel & att jag inte kan skydda den sista av oss då systemet & lagarna inte alltid är vad dom ska, så vet jag att det kommer att bli som det ska. för även där kommer sanningen & det goda att segra till slut &   jag har lärt mig leva med att jag inte får tillåtelse att vara mamma fullt ut till min älskade lillprins då den som bestämmer inte tillåter det. för makten sitter inte hos mig & jag kommer aldrig att göra som dom som illa gör & använda mina älskade barn för att skada för det är så lågt man sjunka som människa.

jag vet att jag riskerar att bli anmäld eller att ondskan skall öka takten så väljer jag att skriva detta för det är min rätt. jag väljer att skriva på mitt vis & ingen kan straffa mig för det. jag väljer att göra det för mina älskade barn & jag är värda att få våran röst hörd. då man inte kan föra sin egen talan fullt ut & älskade lillsessa framför allt aldrig kommer att kunna förmedla sitt mående eller sin egen talan så är det oxå viktigt för mig att klargöra vad som är sanning eller inte.

jag är så sjukt stolt över mina älskade goungar, för barn väljer inte att komma till världen & det finns ingen utbildning i att vara förälder. jag har aldrig upplevt det många pratar om, sorgen över att ens barn föds med olika speciella förmågor (handikapp) men jag har fått löra mig själv, har fått klara mig själv i en djungel som inte är skapad för barn som enligt många inte ”passar in” i vårat samhälle. i ett samhälle där jag som förälder har en uppgift att kriga för allt som dom behöver & har rätt till efter vägen, där jag får kritik att jag kämpar för deras rättigheter & jag tycker det är lite roande med för alla vet ju om man läser på & engagerar sig att människor som inte är födda enligt mallarna eller anses som perfekta får kriga för att få leva som dom som anser sig perfekta gör gratis.

då jag väljer att inte leva i bitterhet eller med en offerroll som verkr vara den nya folksjukdomen utan väljer att ha huvud högt så vet jag att jag får ta många smällar. men människor är ju också kända för att hellre skada andra med ord, handlingar & annat för att det får dom att må bättre över sig själv då insikten om dom själva saknas & man väljer att dölja sitt eget genom att ge sig på andra. ingen är perfekt, inte heller jag men att mina älskade barn mår bra med mig & att vi har en tillvaro som är trygg & gör det vi kan för att ha ett bra liv är bevis nog för att jag duger som mamma & som människa.

jag kommer aldrig kunna göra mer än jag gör för i sverige är lagar & systemet inte för dom som behöver det. att vara en liten speciell familj är inte lätt idag men vi är stolta över dom vi är & jag vet att även om jag får ta mycket skit så kommer framtiden att bevisa att det jag skriver omhär betyder nåt i slutändan. för jag har aldrig krigat för att vara bättre än någon anna, jag har alltid gjort det som förväntas av mig som mamma & människa & den som anser sig vara bättreän jag eller en perfekt förälder kan ju kanske fundera en sväng till.

mina älskade barn har inte bett om att vara vapen i ett personligt krig mot mig. jag visar inte upp hela vårat liv här för att nätet är ingen plats att bevisa saker eller att använda i sånna syften emn åtrigen detta är min blogg & mitt liv & jag har lika rätt som alla andra att göra det jag känner är rätt & ger nåt. jag är stolt över att få visa att även om man är barn som inte har samma förutsättningar som andra så är man lika mycket ärd & kan ha en lika bra tillvaro även fast livet ger så många utmaningar & svårigheter efter vägen.

så det jag nu väljer att berätta för att klara en del lögner som andra ger så är jag fortfarande mamma på heltid för två av mina älskade barn & jag gör allt jag kan för att vara mamma på heltid för den sista av mina änglar fast jag inte längre får vara den-som-besämmer.

självklart är det en sorg & en skam att nu två av mina älskade barn bara har mig & att det görs skillnad på två helsyskon & tre syskon som egentligen inte borde ha fått hamna i den sists dom sitter i nu. men då man inte kan göra mer än det man kan för att skydda sina älskade barn utan måste följa dom lagar & regler som finns så väljer jag att göra det jag kan för att dom skall få det liv dom är värda under dom förutsättningar vi nu har.

så ni som nu brukar vara här för att ni tillhör dom som bara illa gör anser sig ha fått vatten på kvarn säger jag bara detta. tänk på att ni skadar inte mig för jag ler åt sådant utan ni skadar tre underbara barn som är värda allt, för ni kommer aldrig kunna ändra på att jag är deras trygghet & att jag förtjänar min titel som förälder. för det finns inga perfekta föräldrar & alla barn har rätt till sina föräldrar men det finns nåt som också heter rätt & fel,  det viktigaste är alltid barnens bästa & även om det betyder att jag måste få lära ig den hårda vägen så har jag lärt mig mer om livet av mina älskade barn än jag kunnat göra av någon annan.

för sanningen är ju nu också att få har insyn i vårat liv & jag rensat ut människor som inte hör hemma i vårat liv ilket gör att o man vill yttra sig om oss eller mig så borde man tänka efter noga för när man inte har evis på att dom som bara illa gör har rätt så säger det bara mer om er än om oss om man väljer att kasta skit. som jag sa, bevisen finns & är det så viktigt att bevisa nåt emot mig så se till att få se dom då.

då detta är en årsdag som hellst inte borde finnas så kanske jag låter lite arg i min framtoning men det skulle ni också vara om ni hade ett barn som blivit sviken av den som skall vara tryggheten & den stora förebilden. som blivit illa behandlad & har haft det svårt p g a av att någon inte kunnat ge som krävs för att barnet skall kunna få en bra framtid & två andra barn far illa av samma orsak fast på annat vis. tänk på att ett barn aldrig väljer sitt mående eller sitt liv utan det är vuxnas ansvar att hjälpa dom med det. om vi gör fel så finns det alltid ett sätt att göra om & göra rätt men när det aldrig sker då väljer i alla fall jag att stå upp för att det är fel!

mina älskade goungar ni är himlen för mig, ni är är så mycket mer än oss andra & ni är min stolthet i en värld som inte är skapt för barn med speciella underbara förmågor. att få vara mamma till er är den största lyckan som går att få. för mig är livet underbart för ni gör det underbart. älskar er för evigt/ mamma ♥ 

 

 

2 thoughts on “reflektioner från en mammas hjärta

Kommentera

