älskade 70-åringen

 

tog med mig älskade lillsessa, älskade tonåring & en kär vän för att gratta min älskade pappa på födelsedagen igår. dom hade lite öppet hus igår & vi mumsade smörgåstårta, vanlig tårta & hade det trevligt. presenten var uppskattad. jag kan nästan inte fatta att min kära far blivit 70 & jag är så glad att han får må så bra han kan & göra det han tycker om.

då han drabbats av lite dålig hälsa några ggr senaste åren & vi inte visste riktigt hur det skulle gå känns det så underbart att få se han i farten med sitt fiske, jakt & skoter-körande & föreningsliv. förra julen bla var det lite kritiskt & jag var lite uppgiven då jag inte kunde finnas där då det var nära för att den-som-borde inte städde upp med barnen. men det gick bra & nu när vi fått fira min kära far är jag tacksam för varje stund jag får med honom.

jag har nog alltid varit lite pappas flicka & han är en uppskattad morfar. det är mina föräldrars förtjänst att jag fått min kärlek till naturen, fsket, svampplockning & allt som vi växt upp med. att få åka & fiska med pappa är det bästa jag vet & han har lärt mig en del. att vara i stugan med  med älskade goungar & mina älskade föräldrar är det bästa som finns & jag längtar efter våra sommardagar där.

det är nog sant att man uppskattar sina föräldrar mer när man blir vuxen & jag är så otroligt tacksam att dom alltid funnits där för mig & barnen & ställt upp så mycket dom kan även om dom inte längre kan hjälpa till på barnvaktsvis av olika anledningar. mina föräldrar har blivit till åren & nu tar vi varje chans vi får att få umgås & vara rädda om dom. för även om man inte alltid kommer överens med sina föräldrar eller om man bara har en så skall man vara rädd om dom.

jag önskar jag kunde göra något verkligen stort på upplevelsevis som en grym fiskeresa eller att köpa nåt dom inte redan har som dom alltid önskat sig  för mina föräldrar för att visa dom hur mycket dom betyder men dom är liksom jag enkla människor som uppskattar det lilla i livet så jag vet att det bästa jag kan göra är att finnas där & ta vara på tiden ännu mer än vad vi gör nu. för hur än livet är & vad som än sker så är familjen viktigast hur än en familj ser ut. för mig är mina älskade goungar & mina älskade föräldrar min La familia & att få varje stund med dom är den bästa livskvalité jag nånsin kan få.

även om man inte då när man var barn gillade allt man blev medsläpad på eller musiken dom spelade så har det blivit till fina minnen man nu minns & nåra låtar minns jag väl som älskade pappa brukade spela i bilen. en av dom som ligger mig varmt om hjärtat är den nedan & den får mig att tänka på min pappa. för när allt kommer omkring så är det han som är för alltid ”mannen i mitt liv” . så grattis älskade pappa, du är värd att få leva många år till & ha det bra nu när du får njuta av dina dagar som pensionär efter att ha jobbat hårt hela ditt liv & tagit hand om oss.

 

 

2 thoughts on “älskade 70-åringen

Kommentera

