fiskeklubbens årliga pimpeltävling

helgen som var blev älskade lillsessas måste-vara-helg av med blandade känslor efter många veckor. jag hade två dagars fiske på önske-agendan & fick freda kväll klartecken. men jag ställde in mitt deltagande ii en pimpeltävling på lördagen för att i stället ha lite hemma-mys & quality-time med älskade tonåring i stället då det är sällan vi är själva hemma. vi lagade lite mat, såg dokumentär & surrade & jag är glad att vi fick dagen för oss själva & det var värt att hoppa över tävlingen.

på söndagen var det dags för årets pimpeltävling & i år smet jag ifrån grillarndet & ågnade mig åt att vara lite allt i alla men messt åkte runt på sjön på skoter, samlade in fisken som drogs upp, surrade lite med folk, hämtade sånt som fattades & annat när det är full fart hela dan. det blev lyckat & vi hade en jättetrevlig dag trots att man gärna själv hade velat sitta på isen & pimlat & njutit. men att få hänga med älskade pappa, dom andra  fiske-veteranerna & alla andra som slet & var fantastiska denna dag vägde upp det.

dagbladet

ST

 ovan är det lite om tävlingen…

 

 

det blev mycket fisk i år som vägdes, märktes & även om det inte blev dom riktigt stora fiskarna så blev det ändå en lyckad fångst för deltagarna i år. nu är det bara att hoppas på nåra dar till av vinterfiske 6 sedan invänta en vår7sommar av fiske på vanligt vis. min längtan är så sjukt stor nu efter att få stå dör vid vattnet med spöt i hand & jag har lovat mig själv att i år ta vara på varje liten stund vi får jag & älskade goungar & jag ensam att göra det som ligger oss så varmt om hjärtat. att fiska 6 livsnujuta  i det finsate vi har i vårt land.. naturen..

 

 

One thought on “fiskeklubbens årliga pimpeltävling

Kommentera

