promenadreflektioner

 

nu börjar det äntligen bli lite bättre läge för att återgå till en av livsnjutningarna på nyttovis som jag delar med goa vänner, älskade goungar & för mig själv. egoterapi på olika vis genom promenader. tyvärr har varken vädret eller underlaget varit ultimat då chanserna & tiden har funnits för att promenera & även sjukstugan har hindrat oss från att ge oss ut så mycket som vi vill.

 

 

att hitta en rolig motionsform är underbart & för mig & älskade goungar blir det träning på olika vis. jag försöker kombinera motionen med att välja olika promenad stråk, med olika mål, olika former av matsäck mm. nu längtar vi tills gåbingon startar igen som både jag & älskade goungar tycker så mycket om.

även med goa vännerna blir det promissar av olika slag även om vi nu är lite trögstartade, men snart så är det full fart igen. för det är en livsnjutning om man gör den till det. jag måste bara införskaffa en ny mp3 så att mina egoterapi-promenader blir som jag vill då jag inte kan vara utan musik i mina öron.

längtan efter att få promenera i skog & mark är också otroligt stor just nu & nu när våren börjar krypa på är den längtan större än nånsin för även om skoter är underbart sätt att ta sig ut i naturen så är ändå att traska i naturen på olika vis det som ger naturupplevelse på ett helt annat sätt.

 

 

Kommentera

