Att bota fobier

(ritad av min älskade autistiska lillsessa) 

sen jag var liten har jag som dom flessta haft fobier, rätt vanliga men dom har följt med. jag valde att under dom senare åren bota mina fobier & listan har jag bockat av eftersom för att ha fobier är ingen merit på egoterapi-listan =0)

 

* läkar/sjukhus-skräck, fick en sväng av impulsivitet en dag då jag inte tyckte det var roligt att ha denna fobi längre samt att det inte är så poppis att sparka ut vårdpersonal 6 riva sjukhuset hehe! så skrev in mig på undersköterske.-utbildningen & botade fobin fort & saknar den inte!

*höjdskräck, jobbade lite extra som scenbyggare & tänkte att jag kan ju inte va sämre än dom andra & klättrade upp nåra meter! nästa utmaning är att gå över en bro så halvbotad kanske jag kan kalla det då?

*åska/blixtar, bet ihop & stod på balkongen för att inte föra den vidare till mina älskade barn, dock finns den oerhörda respekten kvar & jag gillar det inte alls men nu ligger jag inte under sängen & trycker i alla fall 😉

 

jaja, halvbotad då i alla fall 😉 den enda fobi jag nu har kvar är den som bilden visar,m dom vidrigaste varelser som nånsin funnits, spindlar! den är egentligen så illa att jag inte ens kan se dom på bild. men att försöka bota den kom av en slupm då en av mina allra bästaste killpolare skaffade en som husdjur!! efter att ha surat nåra veckor över att inte kunna hälsa på så tänkte jag att va fan, innan jag fyller 40 måste jag ju ha gjort nåt åt det där med.

tur man har så snälla & förstående vänner som också gillar att retas 😉 första försöket slutade med att jag stod på trappen & vägrade gå in i huset & T skrattade nog gött när jag fick bråttom därifrån. men jag kan stolt berätta att nu efter ca 5 besök så har jag t o m suttit i samma rum som Odjuret (som är mitt smeknamn på den) & umgåtts med mina vänner. T är så snäll att han täcker över terrariet med en filt.

men vem i hela helvete får idén att ha en jättespindel som husdjur ;).. brrrr…=0) tur man kan vara lite mobbingoffer så vännerna får roa sig åt mina upptåg då jag försöker bota den enda fobi jag tänker leva med. för jag hinner nog passera 40-strecket innan jag tänker komma nå närmare odjuret, nån måtta får det vara med dårskapet! älskling har hälsat på odjuret, men jag hoppas hon inte får nån dum idé att vi skall skaffa ett till husdjur nu =0)

så vad är summan av detta? jo att egoterapi är bra till mycket & att fobier går att bota eller åtminstone göra livet mer spännande! men en fobi jag aldrig kommer att vilja bota nånsin är den jag har mot  bittra offer-rolls-människor som inte ger bra energi & som bara illa gör, så det så 😉

 

 

Kommentera

