kärlek & vänskapreflektioner

 

hur många ggr du än får ditt hjärta krossat för att du trodde att det var ditt livs kärlek så kommer du aldrig att möta just den om du inte verkligen tror att det är just det du mött det varje gång ©Ängeln

till er som följer min blogg för att ni antingen tycker om den eller tillhör skaran som endast snokar eller bara illa gör vill jag påminna om att allt som sägs & görs talar bara om mer om den som gör eller säger det än om det som sägs eller görs. för detta är min blogg, mitt liv, mina ord & jag är precis so ni en helt vanlig människa som går genom livet där ingen är perfekt & vi lär oss att leva varje dag. i min blogg finns många ord så om du inte läser dom på rätt sätt bör du inte läsa här för ingen har bett dig att sprida din bitterhet här.

 om vi alla alltid gjorde rätt, valde rätt & var perfekta så skulle livet tappa sin mening. när det gäller kärlek & vännskap finns inga rätt eller fel, inte heller när det gäller alla våra roller i livet som föräldrar, partners, vänner, kollegor, grannar eller vad vi nu kommer att vara i livet. det enda som egentligen alltid stämmer är att om du väljer att ta ut din bitterhet & din offerroll på andra så säger det bara mer om dig & det liv du väljer att leva.

jag väljer att fortfarande inte släppa in mina läsare här i mitt privatliv mer än jag gör idag även om jag numera bjuder på lite mer inblickar än förut av rent juridiska skäl. min resa i vänskap & kärlek har varit lång & jag har heller aldrig sagt att jag är perfekt när det gäller detta. har aödrig sagt att jag är perfekt i nåra avseenden alls, men jag vet vad jag kan skriva eller inte för till skillnad mot för många andra så kan jag stå för mina ord. jag har inget behov av att måla ut min livshistoria här, fastän min egoterapi som är bara min egentligen borde vara ert svar nog på vad jag kanske tyvärr fått vara med om i både kärlek & vänskap & relationer av lika slag genom åren.

jag har ju inte förrns på äldre dar lärt mig att göra livsval som är bra för mig & inte för att jag varit kvar i mitt gamla jag där jag gjorde allt för att göra alla andra lyckliga, där jag valde att utsätta mig för människor som inte är goda & upplevelser som ingen borde behöva få vara med om. jag har valt att tro på kärlek & vänskap fullt ut varje gång & är bara sån som visar om jag bryr mig om eller tycker om nån. där jag valde att offra allt jag har & allt jag var för att andra skulle må bra eller inte kunna säga nåt om den jag var.

jag har förändrats & vuxit jag med som alla gör genom att bli äldre, klokare osv. jag har nog förändrat mitt liv mer än dom flessta både frivilligt & orfivilligt. idag är jag glad att jag fått gjort den här resan även om den stundtals nästan kostat mig livet då ondskan fortfarande jagar mig på olika vis. jag är fortfarande maddi på många vis men långt ifrån den jag var. vem jag är är det få som vet idag för få får vara i vårat liv numer så tro inte att du vet vem jag är bara genom att läsa här för då är du lika ytlig som du kommer framstå som här.

kärlek & vänskap är en lyx som alltför många tar för givet eller inte är rädd om. det spelar ingen roll om det är för en liten stund eller för en livstid så borde den va lika viktig & vi borde vara lika kärleksfulla i alla relationer i livet. för dom som stör sig på att människor vågar uttrycka känslor & visa vänskap & kärlek har själva något att lära sig, messt om sig själva. den som säger att dom bara visat känslor eller sagt jag älskar dig till en vän, familjemedlem eller partner en gång i livet bör nog fundera på om dom vet vad ärlighet är.

för om du inte vågar öppna ditt hjärta & tro på människor, varför lever du då? om du inte vågar satsa din lycka, riskera att få ditt hjärta krossat eller råka illa ut vad har ditt liv för mening då? om du inte kan unna andra lycka, hur den än må se ut så har du bara svaret på vem du själv är ändå. kanske måste du som jag gå genom livet & till slut förstå att lyckan är lika mycket värd att få som att ge & om inte så bör du nog kanske fundera på varför du läser detta ändå.

idag lever jag ett stilla liv med mina mina få nära & kära som jag delar kärleken med. jag vågar för nu när mitt liv är mitt & jag har en framtid som jag själv skapat så är det så lätt att älska livet ännu lite mer. för det är mitt liv även om det fortfarande dom som stör & dom som försöker hålla sig kvar eller bara besöka vårat liv för att få utlopp för sin egen bitterhet.

det enda som är offentligt idag är denna blogg, allt det andra gör jag mer & mer privat & har endast få människor kvar både i verkliga livet liksom på dom sidor på nätet där jag är. för jag är inte samma ängel nu än jag var förut, jag är mer rädd om mina vingar nu för änglar kan oxå välja att ignoerera det som inte är gott & rensa ut det som inte hör hemma i en himmel som är bara min. för jag tror på kärleken kanske har jag inga svar på vad som kommer att möta mig nästa dag men jag kan välja vilja som får möta den med mig.

jag har upplevt så otoligt mycket sorg, smärta & svek men även så otroligt mycket glädje, lycka & kärlek på olika vis. mött så många människor som inte är värda att få kalla sig bra men jag vet nåt som egentligen inte är någon hemlighet. att dom som bara illa gör har egentligen gett mig det finaste man kan ge, dom har gett mig verktygen att kunna skapa den lycka jag har idag, för jag valde själv att göra den resa jag gjorde & jag valde själv att ta in allt det jag gjorde i mitt liv. för även jag har haft mina svaga sidor & behövt min tid i livet för att kunna veta det jag vet idag. jag fick ju den största gåvan man kan få på vägen, mina älskade barn som är värda allt & dom andra som jag ju har i mitt liv

nu när jag lever ett helt annat liv så vet jag att alla dom erfarenheter jag har, alla dom val jag gjorde vare sig dom var rött eller fel & alla dom känslor jag valt att ha är det som gett mig allt det jag kan ta vara på idag. ett lugn & en trygghet i att vara jag. för att må bra är en lyx som jag alltid kunnat ha även om jag som andra ibland har fått uppleva tårar som är ett måste för att kunna fortsätta att må bra. men jag valde att ändå tro på lycka nästa dag för om vi slutar att göra det då kommer vi aldrig kunna få uppleva livet som det borde va.

det finns så mycket ondska i världen idag. ta vara på dom du har & det du har i stället för att jaga dom & det du inte har eller inte kan få. ta vara på kärlek & vänskap om det så bara skulle vara för en dag. vårda dina relationer men håll inte kvar vid dom som inte är bra. för när livet är slut så kommer det ändå bara vara ditt eget hjärta som slutar slå för du kan aldrig ändra andra & ibland inte heller förstå. du kan bara välja att vara den du bör vara & göra ditt liv till det du själv vill att det skall va.

för när allt kommer omkring så är ord bara ord & inget förutom tiden kan visa om orden betyder nåt eller om dom bara var ord som beskrev känslor för en stund. om hjärtat slår så låt det slå för det du vill, för om det en dag slutar slå så vill vi ändå att det skulle ha fått uppleva allt det vi gjort ändå. om du inte vågar leva så hitta ditt mod, för den som dömer andra har ändå lång väg att gå. för så länge som det inte går över gränsen eller tillhör sådant som är sjukt eller ont så finns det ingen som kan säga till dig att det du säger eller gör är fel för då har dom bara glömt vad dom själva gör.

livet är det vackraste vi kan få så ta vara på det även om varje dag kanske inte är bra. för om du väljer att göra som jag, att leva för din egen skull & bara omge dig med dom nästa & kära som är värda att få känna ditt hjärta slå så kommer du att nå en likadan himmel som jag har. för om du inte kan unna mig den lycka jag har idag så var du ändå bara en av dom som jag lämnar kvar & jag kommer ändå fortsätta att vara den ängel jag alltid var. för änglar är för evigt men livet är föränderligt så låt livet ge dig den förändring som vi alla måste få för bara tiden kan visa om det vi känner idag kommer att bestå.

ta vara på det vackraste vi har. livet & allt i det för om det tar slut idag så kommer i alla fall jag kunna säga att livet är precis som det borde va & mitt hjärta slår i den takt so jag själv väljer att det skall slå för lycka är den vinst vi får om vi väljer att älska livet & låta allt det andra stanna kvar i det vi lämnar bakom oss på den livsväg vi alla måste gå.

säg jag älskar dig till dom du håller kär för det är ändå bara framtiden som är beviset på om orden var äkta eller om det var nåt som du bara kände då. det är bara du själv som haransvar för orden & om du väljer att gå genom livet med att sluta tro på dom orden som du kanske fått höra & säga men som inte består. för hjärtat slår inte för att du skall kunna gå, den slår för att du inte skall sluta gå. om du känner lycka idag så ta vara på det för lyckan kan ta slut men du lever ändå kvar & bara du kan förstå att om ditt hjärta fortsätter att slå så finns det en framtid som du kan få om du bara vågar le & älska livet som jag.

för jag älskar mina nära & kära & mitt liv. för om mitt liv skulle ta slut idag så har mitt hjärta fått känna det jag känner idag. för även om jag älskat förut så är det framtiden som kommer att visa det jag skriver om idag. för det är ingen som kan ta ifrån mig lyckan so jag skapade genom att våga leva & tro på det goda även om det var en ondskans dag. för tro behöver inte handla om en gud eller en religion för den enda tro du bör vårda varje dag är egentligen tron du skall ha på dig själv & att våga skapa det liv du är värd. jag är värd allt det jag har idag så gläds med mig för det var inte såren jag fick som skapade mig, det var hjärtat som vågade slå som tog mig hit & nu slår det bara för min egen skull & det kommer jag att ta vara på varje dag. livet är vackert & jag vågar såt för mina ord. kanske du kan förstå mina ord för om du vågar göra som jag så har du nått dit jag är idag. kärleken är livets syre så håll inte andan utan låt livet ge sig syret & tro på livet så kommer du att kunna bli lika lycklig som jag.

livet är kort & om vi väljer att lägga vår tid & energi på det som inte är bra då slösar vi endast bort vårat eget liv i stället för att leva det som vi egentligen alla vill men bara själva kan se till att göra även om det bara skulle vara att uppleva lycka för en enda dag. för vi är blott människor som alla vill samma sak, att få vara lyckliga & må bra varje dag så skapa lycka i stället för att försöka stjäla den från andra för ingen kommer nånsin kunna ta ifrån den den lycka du får ha, bara dela den om dom får turen att vara dom som får vara i just ditt liv idag.

 

 

Kommentera

