en helt vanlig helg

efter lov kommer vanliga helgen igen & jag samlade in mina tre älskade goungar & gjorde helg. dom fick sina försenade påskägg med. vädret tyckte inte om oss så det blev filmmys, men till slut kunde jag & älskade småttisar få nåra timmars utelek mellan lek med kompisar, övernattande tonåringar & vanliga bestyren man inte kommer ifrån fast det är helg. gungade gungbräda så jag yr =0)

att få va i lekparken var lite nostalig fast jag måste säga att dom lägger inte många kronor på att städa upp eller rusta upp lekparkerna i detta område. det är så skönt att äntligen kunna få komma ut lite mer & nu längtar jag till skogsutflykter, ute-bad & fiske.

snart börjar våran favvo-sysselsättning oxå, gåbingon! så det skall bli skönt att få komma igång med promenaderna igen både med & utan bingo. vår kommer bara med goda ting tycker Lilla underbara speciella familjen bus

det är synd att våra vardagshelger alltid skall vara så osäkra p g a olika skol/fritidstider, mina egna åtandenden & ja ni fattar.  börjar & sluta med stress då tiden är knapp & när den som-bestämmer över en  tagit bort komuntransport (taxi) & fritids så det blir otrolig stress när tre goungar skall hämtas, lämnas, morronrutiner, medicin mm skall göras & skoltider skall passas. älskade lillprins får börja sin vecka med en halvtimme ute på skolgården i väntan & det känns sådär att inte kunna göra nåt åt det men det där med att klona sig har vi redan avhandlat.

jag & älskade lillprins finns en ny favvo-film & nu vill vi att nummer 2 skall komma fort fort. otroligt att något som jag växt upp med fortfarande gillas av dagens barn  fast nu i modern version, för han är ju bara bäst, Tintin såklart =0) vi har olika filmsmak i den här familjen men vad gör det när man kan fixa nåt åt alla. månne vi alla titta på samma film ibland om man har riktig tur =0)

 

 

Kommentera

