städning av bloggen

 

 

liksom i verkliga livet har jag nu valt att göra en helstädning i bloggen. varför? jo för att när livet tar nya vändningar, jag växer med min egoterapi 6 är en av dom som tror på att lägga det gamla bakom sig så känns det som något jag vill göra. så därför kommer jag att ha bloggen stängd till & från & mycket kommer att förändras här.

inte konceptet i sig eller det bloggen står för men jag kommer att forma om bloggen till vad det är idag. en del gammalt kommer jag att spra, men allt det som tillhör det förflutna kommer jag att göra som i verkliga livet, lägga till handlingarna där jag inte behöver vara mer. jag har valt att ändra mitt liv eftersom då jag inte är densamma som då & nu tar jag ännu ett steg närmare det som är idag. detta märks inte bara här.

även på facebook har jag valt att städa eftersom då ag inte längre är fast i facebook-fällan & inte längre har behov av att vara delaktig i det ytliga. varken på nätet eller i verkligheten då livet lär en eftersom om vem man vill vara & vad som egentligen bara är sådant som är tillfälliga behov. jag har kvar den delen av mig men den är inte heller samma som då utan vad det borde va, ett komplement till verkligheten för dom som är värda att vara i mitt privatliv.

jag har numera bara närmaste kretsen & har gått från att vara en av dom som hade över tusen vänner, folk som bor nära & långt ifrån. människor som jag velat ha i mitt liv av olika anledningar som jag känner på olika vis men som inte längre tillhör & nu valt att städa bort.  för när livet lunkar på så förändras även vi & livet vi lever. jag har nått till en ny plattform i mitt liv & blivit den jag vill vara på alla vis. därför har jag oxå gjort det som jag vill för att kunna bevara det som är nu.

jag håller fast vid min egoterapi & min livsfilosofi & har samma starka tro. jag förändrar mitt liv som jag alltid velat ha det & jag kämpar för min frihet ännu lite till. mina älskade barn är det som jag alltid kommer att tillägna det messta åt här även om förändringarna blivit stora även där. jag kommer att göra bloggen till hur det är idag & jag väljer att ha kvar den som det enda offentliga som är kvar av mig & vårat liv.

allt kommer att klarna eftersom & jag kommer att blogga vidare fast på mitt vis, som jag alltid gjort för bloggen är en del av mig även om den förändras liksom jag. mitt liv förblir mitt & jag ler lika mycket idag som jag alltid gjort för livet är vackert även när motgångarna är svår & jag väljer att behålla det jag har, mitt val att älska livet. så håll ut medans städning pågår för jag lever inte mitt liv här, det är bara en del av min egoterapi

 

 

Kommentera

