norrlandsreflektioner

 

Låten & videon säger en del av det jag vill skriva om här. för där själen finns där är lyckan trygg. för i min själ är norrland inristat & jag har kärleken som lever i mitt hjärta för den är mer än bara vad som går att skriva om. kärleken till dom jag håller kär som är den lycka som inom mig bor.

för det spelar ingen roll var mitt hjärta började slå, min själ är rotad i det som jag har här. kärleken till mina älskade barn, min fästmö, mina föräldrar, mina få riktiga vänner & det vackra norrland. för det är här jag lever & det är här som mitt liv mitt. för allt det vackra här är det som jag tänker på när låten spelar & dom bilder av det vackra som bara finns här.

för det finns inget som slår känslan som går att få bara här, den natur som är en del av min själ. dofterna & bilderna som för evigt stannar kvar. den kultur som är det finaste vi har. en öppen eld, en solnedgång över en sjö, doften av nyfångad fisk, smaken av naturens eget skafferi, människorna som ger allt som norrland är & mina kära som delar min lycka med mig här.

jag kanske inte stämmer in i bilden av fest eller massor av folk för det tillhör den jag var förut men inget är som norrland ändå. för här är jag som jag är i alla väder oavsätt vilka kläder jag bär. jag får vara så naturlig som jag är för i gummistävlar & rufsit hår är jag som bäst. kanske är den tiden jag haft som tagit mig hit. alla dom år av att pröva vara den jag egentligen inte är som nu ger mig svaren på att känslan jag sökt alltid varit här.

för ingen kan förstöra allt det som norrland liksom jag själv faktiskt är. osminkad, avskalad & full av passion. för när livet ramlar förbi är det lugnet här som ger ännu lite mera lycka i det som är. när jag valt dom få som får följa mig på den väg jag går så är det äktheten i det enkla som får mitt hjärta att slå. för när jag sjunger med i texten så vet jag att dom som jag sjunger om är dom jag skrivit om här. för nu när norrland gett mig ett liv fyllt av erfarenhet andas jag ut.

nu kan jag låta framtiden ge mig utmaningarna på den väg som jag går för allt det som var är inget som jag längre håller av. för jag är fri som bara går att va när själen hittat hem & kanske var det meningen att åren måste gå innan jag förstod att det är när jag får leva & bo här med dom jag håller kär var det som allt handlade om. nu när jag slagit mig fri & ondskan inte längre rör mina sinnen hur mycket den än jagar mig så ler jag ännu lite mer.

för inget är som känslan då jag får allt det som jag skriver om här, för livet är vad vi får & resten är bonus som vi själva måste skapa & bevara hur det än går. för jag är en annan jag & inget kan ta ifrån mig det liv jag har fastän önskan att krossa det jag har finns där ändå. för sorger är en del av mig som lever kvar men själen & hjärtat kommer alltid få det som krävs för att låta sorgerna ligga gömda som en del av mig utan att påverka känslan jag har.

för om ni väljer att älska livet som jag gör kommer allt att bli annorlunda från & med nu. kanske är det lång väg kvar att gå men varför blunda & missa allt det vackra som finns just här. för det är dom små enkla sakerna som består. det är för evigt det som får lyckan att bestå. för om ni slutar tro att allt som vi inte har & som inte ser är det vi vill ha kommer vi kunna uppleva det som jag nu får. som jag haft så länge nu men som själen aldrig avslöjjat så otroligt mycket som nu.

om du vet vad jag pratar om så vet du att vi lever i ett förlovat land. i en värld av underbara ting som inte kostar pengar eller måste kämpas för. när du väljer att känna det som jag berättar om här kommer du att förstå. för inget kan nånsin nå till den lycka som jag får när jag får dela min dag med dom käraste jag har. när jag får stå i naturen med mitt fiskespö & när jag får uppleva allt det som mitt vackra norrland faktiskt är. för musiken som skapas här ger mig inspiriationen att kunna sätta ord på det som bara finns här.

för i norrland är där mitt hjärta är & min själ för evigt lever kvar.

 

 

 

 

One thought on “norrlandsreflektioner

  1. Pingback: Livsnjutningsegoterapi | The angel named maddi

Kommentera

