♥ ÄLSKADE TONÅRING ♥

min älskade tonåring, så sjukt stolt jag är över dig. sen 5e mars 2011 då det bara varit du & jag, då jag äntligen satt ner foten & satte stopp för det som skedde så har du gjort en resa som inte går att beskriva med ord. när du sitter där & ler åt dina betyg för att vi & dom runt dig som förtjänar dig i sitt liv vet att du förtjänat dom & så mycket mer.

en dag vet jag att du kommer förstå det jag gjorde för att jag trodde det var ett bra beslut att låta dig vara där du oxå borde höra hemma, men ändå ha den kontakt mellan oss som alltid varit så stark. jag ville ge dig en chans & de som borde vara trygghet & kärlek till ett barn en chans & nu har jag förlåtit mig själv för att jag chansade.

den som du är idag, den du blivit & det som du åstadkommit, orden räcker inte till. Du har vuxit som människa & det värmer så otroligt i mitt mamma-hjärta att äntligen få se dig le, må bra & vara glad trots det som hänt & även om livet som tonåring är allt annat än lätt. Även om jag är känd som pinsamma morsan så vet jag att den relation som vi alltid haft nu blivit ännu starkare sen jag ”blev” din enda förälder & min La familia numera är din enda familj

på det här tiden har du gått från det som jag inte tänker skriva om här mer än att barn inte skall behöva ha det så eller behöva må så, till att göra ett jättejobb med skola & livet i sig. att få se dig ha en bra skolgång & bra framsteg i det privata & nu betyg som är allt jag nånsin önskat är en lycka & en stolthet som är så otroligt stor även om utmaningarna är kvar.

du förtjänar alla presenter du fick & din sista vecka i grundskolan blev en succe med tältning, m avslutningsmiddag & skoj & lek. du har gett så mycket under ditt liv & jag vet att dom som förtjänar att få vara i ditt liv kommer att få känna den glädje som jag gör. för vad dom än säger & vad dom än gör så kan dom aldrig ta ifrån dig den du är. för du är allt & så mycket mer. nu när grundskolan är slut så är det framtiden till hösten som vi ser fram emot.

att få se dig njuta av livet, umgås med fina vänner, trivas med flickvän & se dig tackla dina svårigheter tillsammans med mig & oss som står dig nära på helt nytt sätt är underbart. nu vet jag att allt jag kämpat för, all den hjälp jag slagits för som du vägrats så länge av den som borde göra det bästa för dig var värt varenda möte, varenda samtal, ja allt. du har lång väg att gå innan du kliver in i vuxenlivet men du har nått ända hit.

dom som svek dig, dom som inte trodde på dig, dom snackar skit bakom ryggen, dom som gjorde dig illa & dom som nu sen över ett år tillbaka låtsas som du inte finns kan sitta där & tro att dom är bättre än dig. jag har heller aldrig sagt att jag är perfekt men jag vet att när jag ser dig nu så vet jag att jag gjort allt jag kan & kommer fortsätta göra allt jag kan för att vara dne förälder du förtjänar. det är inte lätt att bara ha sin pinsamma morsa😉

vi hade som alltid en jättetrevlig avslutningsdag & nåra av dom som finns där kom & grattade dig. Jag var stolt över att stå där som den enda föräldern & lämna över våran lite humoristiska men perfekta present till din fantastiska lärare P som vi nu kommer att sakna. som varit en sån stor jhjälp & ett sånt otroligt stöd för dig & även ör mig under högstadiet.

vi har lämnat det & dom som bara illa gör bakom oss & jag vet att du kommer att få leva med det som hänt i ditt liv men att du oxå vet att du är värd så sjukt mycket bättre & så mycket mer. för du är allt en förälder kan önska sig. jag har aldrig sagt att en förälder skall vara perfekt, för det är ju inte heller jag men man är inte förälder om man inte försöker & om man inte finns där. för jag har alltid funnits där & dom som försöker prata illa om det kan fundera nu hur då ditt liv kan ha blivit så bra trots andras bitterhet & hat?

du må va mycket längre än mig numera & du må snart va vuxen men du är fortfarande en kopia av din pinsamma morsa & du förblir min stolthet! så sträck på dig min älskade son för nu är det dags för framtiden & nya livsutmaningar i vår lilla familj. men först skall du få ha det sommarlov du förtjänar för det är du värd. livet är inte lätt när man är en tonåring med speciella förmågor men framstegen är lika stora som som stoltheten hos mig.

allt går åt rätt håll nu & jag har då som nu aldrig slutat kämpa för att du skall få det liv du är värd. för det spelar ingen roll om du är perfekt eller inte, för du är som alla andra barn men med lite mer utmaningar, om du gör misstag eller får en dålig dag. om du behöver mig ännu mer än idag eller mindre än idag så kommer jag för evigt älska dig min kära kära son. för även om du är vuxen snart så är du mitt barn & jag är mer än gärna din pinsamma morsa vareviga dag

Älskade tonåring med vingar av styrka

du går genom livet med utmaningar som få kan förstå men med styrka som få

du är stolthet med ett hjärta av guld

nu är livet ditt för du förtjänar allt du nånsin kan få

Kommentera

