egoterapi på sommarvis

 

när jag ligger i min säng & min älsklingslåt som bara är min går på repeat medans jag gör det jag älskar messt, skriver så går tankarna till hur mycket jag älskar det som nu sker med mig. för den förändring jag gör nu är den som kommer att ändra allt.

jag tar min lycka till en ny nivå & min egoterapi har aldrig varit så stark som nu. besluten har aldrig kännts så trygga som nu & även om en del beslut ännu måste tas så är jag på så god väg till det som jag väntat på så många år. när min frihet blir lika stor som lyckan till livet som jag har fastän tillvaron är svår när ondskan knackar på.

för allt som sker har en mening & nu när jag är den jag kämpat för med min egoterapi vet jag det inte längre spelar någon roll vem som än försöker krossa den tillvaro jag själv vill ha så når det inte längre fram & jag har aldrig kännt mig så stark som nu.

äntligen sätter jag mig själv först efter mina älskade goungar & inte ens ondskan rår på det liv jag nu skapar för mig själv. för även om förändringarna sker i små små steg & allt inte faller på plats i ultrafart så är det hit jag alltid velat nå. när framtiden blir som bara jag vill ha den.

utan hänsyn till någon annan, utan att offra mig själv eller den tillvaro jag skapat för mig & mina älskade barn. för det är det som jag så länge nu själv har kämpat för & när allt faller på plats så blir det så mycket lättare att skriva om det som jag alltid själv gett som råd.

för ingen äger längre mig, min lycka är min & jag vårdar den. för det är livet jag älskar messt av allt efter mina älskade barn. det liv som är bara mitt. kanske ondskan aldrig slutar knacka på men det är ingen som längre hör för verkligheten funkar inte så. det är ingen som längre kan få mig att rubba tillvaron här.

mycket nytt händer nu & jag har aldrig varit så trygg i dom livsbeslut jag tar. hela livet tar en ny vändning & jag vet att när alla steg är tagna så var vägen dit bara en resa som jag inte behöver spara minnen eller bilder av. för min egoterapi följer mig livet ut.

min livserfarenhet har gett mig den lycka som är ännu större just idag. efter en underbar sommadag med fina vänner & egoterapi på mitt vis medans älskade tonåring har sommarlov på kompisvis & älskade lillsessa har kortisdar så älskar jag livet ännu lite mer just idag.

jag har hittat igen något som varit gömt när ondskan knackat på & nu när energin att vårda det som är mitt är större än nånsin förr så njuter jag av att sommaren ger nya bitar i mitt liv. för allt som sker nu är sådant som ingen kan ta ifrån mig hur det än går & allt som jag väntat på sker mer & mer för varje dag.

nu har mina drömmar fått en helt annan fart & jag vet att nu när jag skapar vidare på den tillvaro som jag & mina älskade barn är värd så är det ingen som kan krossa den. för jag kommer för alltid sätta min & älskade goungars lycka först av allt. vad som än sker utanför det är inget som jag bär med mig för det är inte mitt besvär.

solen lyser & jag med den för inget kan ge lycka som vetskapen att det jag ler åt har jag skapat själv. nu skall jag vårda mig som aldrig förr & göra sommaren till vad den borde va för mina älskade barn. för även om jag nu bara kan ge allt jag har till dom två som är hos mig så är det lyckan jag alltid velat nå.

för det är inte jag som bjudit in ondksan här & dörren till det som andra ställer till har alltid varit stängd. jag har inget som jag behöver bära på för det är inte mitt ansvar vad ondska gör. jag vårdar det som vi är värd & det andra gör hör inte hemma här.

för låten jag älskar så är det jag sjunger till när jag njuter av att sommaren är här. för nu när dagarna går & livet rullar på så är det lyckan till livet jag tänker på. för jag är den jag vill va & det kan ingen nånsin ändra på. dom som får vara kvar är dom som förstår & dom som är värda att följa mig på den nya väg jag nu väljer att gå.

 

 

4 thoughts on “egoterapi på sommarvis

  1. Hej och tack för en intressant blogg! Har en fundering bara, vad har hänt med din flickvän, det är ju inte alls länge sedan vi fick bevittna en förlovning här på bloggen men nu verkar allt gällande henne vara utraderat..,

    • tack själv för att du väljer att följa den & lämnar en trevlig komentar. då jag inte lägger ut mitt privatliv helt här så är min enda komentar att vi är jättebra & nära vänner. som jag skrivit i bloggen om så rensar jag bloggen hela tiden & har inte kvar sådant som inte tillför nåt att ha kvar.

  2. att rennsa bort sådant som inte längre tillför något är kanske klokt i livet för att komma vidare men att ha en blogg handlar väl om att just krita ner livet
    att radera saker på en blogg tar ju inte bort dessa ur livet utan det känns ju som om ett barn blundar för att inte personen framför barnet ska se han

    • alla har vi våra sätt & detta är rätt för mig medans något annat kan vara rätt för någon annan =0) då detta är min blogg så gör jag det som käns rätt för mig även om andra kan tycka annt om det. alla har rätt till en åsikt bara den är inom gränserna =0)

Kommentera

