egoterapiförändringar

 

nu har jag funderat klart & går till handling.jag är sån att jag inte gör något halvdant men vägen till att påbörja nåt större kan ta tid i stället. det som sedan absolut funkar bäst för att genomföra sin plan är ju att göra den offentlig😉 då har man inga ursäkter att smita från sin planering eller fuska.

så planen är nu då att efter denna dosan sluta snusa... igen! höll ju upp över ett år eller om det var mer men jag älskar att snusa för mycket så jag trillade dit. men säga vad man vill, fördelarna är ju inte så många & jag har nu alla orsaker som finns att sluta. då jag inte är sån som använder hjälpmedel eller annat utan bara tvärslutar så har det tagit en stund att bestämma med mig själv att göra det men nu är det dags.

det andra är det J****** sockerberoendet! eller ja colaberoendet om jag skall va rätt. då jag är den enda som dricker skiten så är det ju lite fånigt! säga vad man vill men det borde narkotikaklassas. nu har jag varit onyttig för länge & struntat i att vara rädd om mig själv & min kropp för länge. detta skall jag nu göra samtidigt. kan verka helt galet men sån är jag😉     hur skall jag kunna bli nyttig & komma till nästa steg om jag inte bygger grunden?

det är väldigt lätt att glömma sig själv, både medvetet & omedvetet. sen 1 1/2 år tillbaks är jag ju inte längre helt ”barnledig” nånsin & har haft så stora & krävande livsutmaningar som gjort att jag satt mig själv allra sist. sån är jag, då mina älskade goungar går före allt, men jag måste ju skärpa till mig för jag är inte odödlig. att vara onyttig & lat med laster av livsnjutning är ju den snabba vägen till att undvika ålderdomen på fel sätt.

troligen har detta blivit en grej som hänger ihop med min lilla ålderskris som börjar krypa på igen. lite tidigt att få 40-årskris jag vet men ingen egoterapi i världen kan få mig att undvika det faktum att man är äldre än man själv insett. dock håller jag det på en lagom nivå & ni kommer aldrig få se mig på en plastik-klinik eller nåt som kan verka helt snurrigt för att vara jag.

nej, jag väljer bara att öka på min egoterpi lite mer & ta tag i det som jag ignorerat.  . steg två är ju att öka på motionen som nu ligger på älskade goungars nivå för att deras mående  & deras hälsa skall vara så bra som det går & så småningom komma tillbaka till den riktiga träningen som jag älskar. mitt jobb för att älskade goungar oxå skall vara sunda & må bra pågår ju hela tiden & även där jobbar jag på förändringar som passar vårat liv.

kanske skriver jag lite mer sen om hur just den biten ser ut för barn med olika handikapp & hur hälsa & kost,motionmm kan vara en mycket större utmaning för en annorlunda familj men just nu så pågår det grejjer även där som jag inte avslöjjar ännu. lite får ni fundera på för som ni vet så bjuder jag ju bara på små inblickar här.

det blir en utmaning för oss alla & jag är hoppfull. möten inbokade, planeringar tar form, ändringar som kommer att göra Lilla underbara speciella familjens bus tillvaro ännu lite bättre. för hur mycket man än gör så går det alltid att göra mer & på nya bättre sätt & nu behöver vi verkligen en liten uppryckning efter alla förskylningar & alla hinder som vi nu jobbar bort mer & mer för andra skall inte längre få styra vår tillvaro.

för livet för en speciell liten familj där alla har sina egna behov & älskade goungar sina speciella förmågor  på olika vis, så är det en utmaning att få tillvaron att gå ihop & samtidigt göra det där lilla extra för att öka på livskvalitén ännu mer. men skam den som ger sig. för det är ett jättejob men jag har bestämt mig & nyckeln till att nå nånstans är ju att hitta det där lilla extra för att lägga i ännu en växel.

så nu är funderingarna över & jag tar fart. för egoterapi är så mycket bättre när man oxå gör det som är bra för kroppen & inte bara själen. för det handlar inte om att vi lever osunt eller fel på nåt vis. vi är som alla andra dödliga som behöver en uppryckning & förändring ibland. för ingen är perfekt & inte heller jag men jag vill vara den jag är ännu lite mer.

så nu när jag snusar upp sista dosan & dricker min sista cola så känns det otroligt bra, för nu har jag nått fram till mitt beslut & går till handling. för hur det än må gå så har jag ändå valt et viktigaste, att försöka för jag är värd att få göra det som är bra för mig & få känna att jag kan än, fast jag käner mig äldre än vad jag egentligen är. nu är det bara dom där gråa håren kvar att fundera på.

 

 

Kommentera

