fiffiluringssvammel

 

utan snus försmäktar jag på denna ö….. eller blir åtminstone skitfet om jag fortsätter i den här takten! att sluta snusa & sluta med cola samtidigt går mycket bättre än jag trodde & jag lyckas to m hålla mig från att stoppa i mig vad skit som hellst när det värsta suger kommer men tyvärr blir man fet på mat med så jag måste verkligen lägga i nästa växel nu annars håller inte den här planen i alla fall. har inte tagit en enda snus eller ett enda glas cola hitills men det är ju inte det enda det finns socker i.

hmm, att få ihop det där blir klurigt. men som ni vet så är jag ju superwoman, eller ja alla kräver ju det så jag får väl leva upp till det då 😉 måste lägga upp en bättre kostplan, snus-sug-katastrof-plan & så fylla på mp3´n med lite ny musik så jag kan komma igång med den motion jag nu hinner mellan allt annat mitt liv består av. den listan är inget jag läggger ut här, alldeles för lång & jag tänker inte bjuda ut mitt privatliv mer än vad jag gör nu, hey ni får ju se mer av mitt liv än vad dom flessta får nu för tiden 😉

drömmen om mitt hus på landet fast nära stan kryper närmare, den fick dock jävligt bråttom då man upptäckte gårdagens action som pågick i kvarteret i går! inte ofta insatsstyrkan är här & en eloge till sundsvallspolisen som faktiskt tar saker & ting på allvar.  nä dags att llämna den förbannade betong-gatan som skall vara en familjeidyll enligt vissa & som jag försökt flytta ifrån sen jag flytta hit. säga vad man vill men uthållig är man då man är kvar efter 8 år 😉

fast å andra sidan kan det ju ha & göra med att ingen fattig ensam-morsa har råd att köpa sitt  handikapp-vänliga drömhus bara sådär & den här ängeln flyr inte så lätt, det borde ju vara tydligt det efter ondskans intrång som stör livsrytmen. men verkligeheten har ingen alladins lampa med tre önskningar så jag fortsätter min plan på att uppfylla drömmen även om det går lite långsamt. 

trots allt är det ju drömmarna som kryddar tillvaron & får en att vilja kämpa ännu lite mer för det man vill. alla vill ha allt men ingen vill att nån annan skall ha samma & när man har en dröm är det bäst att man inte visar exakt ad så nån snor den. eller kan det ara så att drömmar egentligen är vårat eget samvete att vi behöver ta vara på det liv vi fått.

nya livsutmaningar kom ramlades under förra veckan & andra livsvägar svänger åt rätt håll. blir en intressant vecka som kommer ge många svar på hur resten av sommaren & framtiden kommer att bli inom det närmaste. tänka sig vad lite som behövs för att livet skall gå den väg det är meningen & inte göra upp fotspår åt andra som inte orkar gå genom livet ensamma & som tar all energi utan att vara värd den.

nu till mycket viktiga beslut, vad tusan skall jag göra med det som skall säljas som nu ockuperar mitt hem? nu gäller snabba beslut & handling så att jag inte faller offer för min egen lathet & stuvar in skiten tillbaka i förrådet igen som nu äntligen är tömt eller ännu värre ut genom fönstret! nu när det enda som är kvar är massor som riktigt bra att sälja så jag måste bara klura ut hur. antal säckar barnkläder, skor, bilstolar,resesängar & gud vet allt. jaja, det får bli nån endags-loppis av nåt slag på lämpligt ställe.

då jag ändå tänkt flytta så har jag lagt den fortsatta renoveringen på is & jag har inrett den nya balkongen så gött det går. vem tusan vill sitta i en lägenhet? inte jag, nu har jag gjort det allt för länge. det här sardin-livet är inget för mig. inte heller för älskade lillsessa. vi gör oss bäst i naturen. älskade tonåring kräver fortfarande lite övertalning för att överge stadslivet men va tusan, utmaningar är vardagsmat för mig så jag är hoppfull 😉

verkligheten är ju så att det tar tid. livsdrömmar infinner sig inte över en natt & jag lider inte direkt över att min livsdröm inte är uppfylld redan. tvärtom, den ger ny energi & ännu mera glädje. för jag har den tillvaro jag själv skapat den senaste tiden som är helt ny & som är den jag kämpat för så otroligt länge. livsutmaningar kommer alltid vara en del av mitt & älskade goungars liv & det är därför jag älskar livet som jag gör.

för det är små stunder som den här då jag ger tid för bara mig som gör att jag kan reflektera över hur lycklig jag är. för livet behöver inte bli krångligare än så. nu är det måndag igen & denna veckan är fylld av framtids-svar så jag fortsätter dagens & ler mot solen som är det bästa vitaminpillret man kan få. skall bara jaga rätt på tuggummi-påsen för nu är snussuget min enda plåga så här tidigt på dan 😉

 

 

Kommentera

