ensamhetsfilosofering

 

 

människor är rädda för ensamheten. kanske för att vi tror att inte vara ensam betyder andra människor i stället för att fundera på vad ensamhet egentligen är? för om du tänker efter så har du någon eller något i ditt liv som alltid är med dig. för ensam är inte desamma som att inte vara populär eller synas eller att få bekräftelse.

vi lever i en tid där att vara ensam är en skam men att vara ensam & stark är vi skall sträva efter. så många som förlorar ett halvt liv för att den mentalitet vi själva skapat & den livsfilosofi vi tror på skapar ensamhet på negativa sätt. vi jagar allt som gör att vi slipper känna oss ensamma men vi jagar samtidigt känslan av ensam är stark.

för egentligen så har vi ju alla någon som alltid kommer att vaka över oss. för även om vi kanske är ensam om dagarna eller om natten så är livet så mycket mer än att vakna ensam. för även om tvåsamhet eller ännu fler är en livsbonus så skall inte ditt liv handla om kampen att inte vara ensam.

din bonus är ju om du har en enda person eller varelse som ger dig det där du söker. känslan av att betyda något för någon annan. för där är det oxå lätt att gå vilse. allt för många vill vara någon för andra men inte låta andra vara någon. allt för många går genom livet som en osalig ande som får ro nån gång ibland & nöjjer sig hellre med det än att behöva leva ensam.

varför är människan så rädd för ensamheten. jag älskar ensamhet & den ger mig så mycket mer än att behöva gå genom livet för att bli sårad & sviken. vi formas av det andra gör emot oss & om det redan fanns där så var det meningen. men ensamheten har människan själv skapat som nåt slags livsmått & mätsticka för lycka.

jag kommer för evigt vara den där bonusen för mina älskade barn. allt annat är ju tillfälligt & en bonus som du kan förlora lika lätt som du vann den. för mig är ensamhet ett mått på att jag sätter min egen lycka först & även om det ibland kännts då jag hellre valt ensamhet än att offra mig själv för andra för att även jag trodde att skammen jag kände över att vara ensam var äkta.

nu har jag få bonusmänniskor som jag själv väljer få vara en del av min tillvaro. jag låter ensamheten vara det den egentligen är. tiden du får att använda i ett liv som du själv måste leva. för hur svårt du än har att vara ensam så finns det alltid någon eller något som finns där för dig. kanske du inte har just en ängel men vi finns inte till för alla heller. men du har just det du behöver för att kunna få det liv du vill om du bara tillåter det.

fundera på vad ensamhet är för dig & om den egentligen kanske äger dig. för det är först när du är lycklig ensam & kan se det du redan har som du äntligen kan säga att rädslan för ensamheten inte plågar dig. för när du förstått vad jag skriver om här kommer du att kunna fundera på varför livet är som det är.

så ta vara på det & dom du har för glöm inte att om du hade en ängel i ditt liv men förlorade henne så var det inte för att hon inte var just din ängel utan för att hon hellre valde ensamheten än att känna sig ensam med dig. för om du går genom livet med rädsla för ensamhet så kommer du skada dom änglar som egentligen var det enda som ensamhet inte kan rå på.

 

 

 

 

Kommentera

